Přejít na obsah

Sněhové řetězy


Jz73

Doporučené příspěvky

Ahoj,

tak se tak připravuji na zimu a říkám si, jak se řetězy.

Napadají mě tři možnosti pro auto s pohonem 4x4:

A. na 4x4 nemá cenu řešit :)

B. jen jeden pár na přední nápravu

C. dva páry na přední a zadní nápravu

Co je správně?

Díky za odpovědi.

Jz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je jednoduchý záleží natom jakej jseš řidič,kde všude budeš jezdit,jaký pneu tam máš, co se týká pohonu 4x4 tak bych to neřešil a nechal odpověď A.jako správný.Stačí si prohlídnout videa s yetíkem a řetězy budou asi zbytečný.Je to opavdu šplhoun a použití řetězů by asi bylo vhodný jen na silně zledovatělý silnici nebo v hodně hlubokým sněhu. Tak maximálně budou stačit řetězy na jednu nápravu a to přední.No a kdybys byl rozenej yetyman tak si pořídíš ty páry řetězů dvoje a můžeš jet zdolat Mount Everest .:smich:

Ale vážně postačej ti jedny jen pro ty případy extrému jako ledu a hlubokýho sněhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je jednoduchý záleží natom jakej jseš řidič,kde všude budeš jezdit,jaký pneu tam máš, co se týká pohonu 4x4 tak bych to neřešil a nechal odpověď A.jako správný.Stačí si prohlídnout videa s yetíkem a řetězy budou asi zbytečný.Je to opavdu šplhoun a použití řetězů by asi bylo vhodný jen na silně zledovatělý silnici nebo v hodně hlubokým sněhu. Tak maximálně budou stačit řetězy na jednu nápravu a to přední.No a kdybys byl rozenej yetyman tak si pořídíš ty páry řetězů dvoje a můžeš jet zdolat Mount Everest .:smich:

Ale vážně postačej ti jedny jen pro ty případy extrému jako ledu a hlubokýho sněhu.

Díky. Tak zatím to zkusím bez. Odvážným štěstí přeje ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

 Nezapomeň, že na přední nápravu nesmíš použít řetězy, pokud máš velký kola (tj. 215/60R16), koukni do návodu, je tam napsané kam co můžeš dát;-)

Muzu se zeptat jaky je duvod, proc se na 16ky 215/60 nesmi retezy pouzit? Je to kvuli rozmeru kola, ze by retez mohl rozbit blatnik? Nic jineho me nenapada. Mam zimni 215/60 a retezy asi poridim, nechce se mi kvuli tomu kupovat nova sada kol.

Dik za nazor

dadman

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že je to kvůli rejdu, nesmíš moc zatočit, já mám i zimní 225/17 a i tam se povolují řetězy na zadní = jedu rovně je to ok - z toho usuzuji, že pokud nebudeš točit plnej rejd a kolo se zrovna nezanoří na tlumiči na maximum tak to jde - výrobce se chrání, kdyby se sešli všechny negativní vlivy abys neoškubal podběh. Pokud máš obavy dej řetězy na zadek (pokud máš čtyřkolku....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já myslím, že musí, kdesi jsem to i četl (asi v návodu), že je přípustné dát řetězy jen na zadek, Yeti umí skoro celý výkon poslat na zadek - to znamená pokud bude mít předek snahu podklouznou - půjde vše na zadek s řetězy.... a jedeme

... poslat celý výkon na zadek?

Není to náhodou maximálně 50/50? :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já myslím, že musí, kdesi jsem to i četl (asi v návodu), že je přípustné dát řetězy jen na zadek, Yeti umí skoro celý výkon poslat na zadek - to znamená pokud bude mít předek snahu podklouznou - půjde vše na zadek s řetězy.... a jedeme

Jenom aby to potom jelo taky i jiným směrem než jenom rovně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je spousta aut co posílají všechen výkon na zadní kola a taky jezdí, tak proč by Yeti nejel taky?? BMW, Mercedes, Žiguli :)

Nejsem žádný automobilový odborník, ale přijde mi, že pokud hnaná náprava prokluzuje natolik, že jsou potřeba řetězy, tak v tomto případě (4kolka s řetězem vzadu) zadní náprava prostě přední řízenou "přetlačí" a ta bude po ledě nebo kluzkém sněhu klouzat ve směru, kde ji tlačí zadní náprava s řetězy a ne tam, kam je natočená. Ale jak říkám, prd tomu rozumím, jde jenom o "selský rozum"... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky nejsem specialista, ale právě jsi ze všech aut se zadním náhonem udělal auta pouze pro letní použití. :palec2: Vzhledem k tomu, že to škodovka výslovně povoluje to asi nebude tak kritický. Samozřejmě ideální řetězy na všechny čtyři, pokud jsou řetězy na jedné nápravě, vždy ta druhá bude mít jinou trakci, což není ideální. Oni taky nejsou řetězy na dlouhodobý ježdění, ale jen do kritických podmínek a na omezenou rychlost. Jinak zatím jsem je nikdy nepotřeboval a doufám že ani nebudu - to je nejlepší... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky nejsem specialista, ale právě jsi ze všech aut se zadním náhonem udělal auta pouze pro letní použití. :palec2: Vzhledem k tomu, že to škodovka výslovně povoluje to asi nebude tak kritický. Samozřejmě ideální řetězy na všechny čtyři, pokud jsou řetězy na jedné nápravě, vždy ta druhá bude mít jinou trakci, což není ideální. Oni taky nejsou řetězy na dlouhodobý ježdění, ale jen do kritických podmínek a na omezenou rychlost. Jinak zatím jsem je nikdy nepotřeboval a doufám že ani nebudu - to je nejlepší... ;)

Jasný, proč řešíte řetězy, od toho máte 4x4 aby jste je nemuseli nandavat. Já nikdy řetězy nepoužil ani na 4x2 a to jezdím na hory celkem pravidelně a vždycky jsem se nějak vyhrabal. Teď mám čtyřkolku abych nemusel řešit jestli se vyhrabu a věřím že je nebudu nikdy potřebovat.

Jinak přemýšlet o tom dávat řetězy na obě nápravy, to by musel být úplný extrém .... jízda po ledovci nebo co .... a na to jsou jiná auta než Yeti, takže tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem žádný automobilový odborník, ale přijde mi, že pokud hnaná náprava prokluzuje natolik, že jsou potřeba řetězy, tak v tomto případě (4kolka s řetězem vzadu) zadní náprava prostě přední řízenou "přetlačí" a ta bude po ledě nebo kluzkém sněhu klouzat ve směru, kde ji tlačí zadní náprava s řetězy a ne tam, kam je natočená. Ale jak říkám, prd tomu rozumím, jde jenom o "selský rozum"... :)

Od toho selského nemusíme chodit daleko - takový traktor, vzadu kola s něčím čemu se snad označení "dezén" vymyká a ve předu jen kolečka s relativně "rozumným" dezénem.

Důležitý je pohyb a to za zadní náprava s řetězy zajistí. Samozřejmě lepšího výsledku by se dosáhlo s pomocí 4x řetěz.

Myslím si, že v našich podmínkách stačí auto 4x4 bez řetězu, jak tu bylo řečeno.

A samozřejmě kvalitní zimáky.

Pokud se někdo necítí, tak ať si koupí jednu sadu řetězu a nechá ji v kufru. Oka zůstanou krásně lesklá po mnoho let.

A jednoho dne se objeví inzerát prodám nepoužité řetězy na 205/60 R16 :)

Užívejte zimu :)

Jz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Řetězy jsem měl na Favorita, Felicii, Fabii, Octavii a použil je snad jen ve třech případech, z toho jednou docela zbytečně, nepomohly, bylo tolik sněhu, že auto tlačilo sníh před sebou jako pluh a já měl strach co ulomím. Nezbylo než počkat na úklid silnice.

Pro nějaký klid na duši bych ale rád pro Tuláka něco koupil. Co říkáte na : http://www.putandgo.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...
V 8. 12. 2010 na 21:44, dexon napsal:

já myslím, že musí, kdesi jsem to i četl (asi v návodu), že je přípustné dát řetězy jen na zadek, Yeti umí skoro celý výkon poslat na zadek - to znamená pokud bude mít předek snahu podklouznou - půjde vše na zadek s řetězy.... a jedeme

Chyba.  Stačí číst návod.  Řetězy zásadně na předek,  nebo na všechny kola. Pouze u velkých disků 16a17`` a širokých pneu pouze na zadek. 

Strana 185 manuálu:

 Sněhové řetězy zlepšují na zasněžených a zledovatělých vozovkách nejen pohon, ale i brzdění.

Použití sněhových řetězů pro vozidla s předním pohonem a pro vozidla s pohonem na všechna kola je rozdílné.

Náhon na přední kola

Sněhové řetězy smějí být montovány pouze na kola přední nápravy. Použití sněhových řetězů je z technických důvodů přípustné pouze u následují- cích kombinací disků a pneumatik. Velikost disku Hloubka zálisu Velikost pneumatik 6J x 16 50 mm 205/55 7J x 16 45 mm 205/55 6J x 17 45 mm 205/50

Pohon všech kol

Sněhové řetězy na předních kolech mohou být používány shodně jako u vozidel s náhonem na přední kola. Pro zvýšení trakce (záběrové vlastnosti) je technicky přípustné použití řetězů i na zadní nápravě (tzn. na přední i zadní nápravě současně) pro následující kombinace disků a pneumatik. Velikost disku Hloubka zálisu Velikost pneumatik 6J x 16 50 mm 205/55 7J x 16 45 mm 205/55 6J x 17 45 mm 205/50 Technicky přípustné je použití řetězů jen na zadní nápravě pro tyto standardní kombinace disků a pneumatik. Velikost disku Hloubka zálisu Velikost pneumatik 7J x 16 45 mm 215/60 7J x 17 45 mm 225/50 Při použití řetězů současně na přední i zadní nápravě je max. rychlost omezena na 50 km/h. Používejte pouze sněhové řetězy, jejichž články včetně zámků nejsou větší než 12 mm. POZOR Řetězy musíte sejmout při zdolávání úseků bez sněhu. Na těchto úsecích by omezovaly jízdní vlastnosti, poškozovaly pneumatiky a rychle se ničily. UPOZORNĚNÍ Před montáží sněhových řetězů sejměte kryty kol » strana 190.

A-SUV_Yeti_OwnersManual.pdf

Screen Shot 03-09-18 at 11.03 AM.JPG

Editováno: , autor: Fuzo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Tak Yetiho už nemám, ale věř tomu, že jsem, když jsem ho měl, požil  jen je jednou a to pouze vyprošťovací provlíkací přes disk a jen na zadní nápravu, když Yeti ležel na břiše ve sněhu a pod sebou měl ledové koleje jak tekla voda než nasněžilo a bylo to v kopci..... . Měl jsem 17 kola, vzadu se lepe navlékli a za 5 metrů jsem je sundal, když se Yeti "vykopal" - není třeba stresovat s návodem v podstatě nejsou na čtyřkolku třeba..... asi tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...