Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobry den vsem,

mam takovy zahadny problem, mam novou F2 motor HTP 1,2 44kW nyni najeto 500km.Zhruba po 350km se projevil poprve zahadny zvuk z motoroveho prostoru.

Prijel jsem z cesty,motor bezel na volnobeh a ja oteviral vrata od garaze a vsiml jsem si ,ze ve zvuku motoru se objevile i jakesi susteni nebo soupani.

Po prozkoumani motoroveho prostoru jsem prisel na to,ze zvuk se ozyva z mist kde je remen a zhruba s mist od klimatizace.A dalsi voditko,kdyz se zapnul klimatitaci zvuk utichne.

Kdyz ji zase vypnu zvuk se objevi.

Problem je, ze se nemuzu objednat do servisu, protoze zvuk se projevuje jenom nekdy.Vetsinou po startu motoru.

A tak to v servisu nemuzu ani ukazat s jistotou, ze to bude delat.

nema nekdo nejaky napad?

Vloženo (editace)

Myslím si že je to normální, měl jsem 1.2 HTP 47kw a dělalo to také, je to takový šoupavý zvuk za volnoběhu ( jako kompresor)

Editováno: , autor: Escrito
Vloženo

a delalo to take obcas nebo porad?me to dela jen nekdy a potom nechapu spojitost s tim, ze kdyz se zvuk objevi a zapnu klima tak utichne a kdyz ji opet vypnu tak se zase objevi

Vloženo

hmmm ,tak to bych potom rekl,ze tohle je neco jineho nez myslis ty.Ale dekuji za reakci

Myslím že to dělalo pořád, s tou klimou to může být tím že motor má větší zátah tak už to nedělá. To je můj názor.

Vloženo

Těžko posuzovat záhadné zvuky, když to neslyší někdo nezávislý. Jestli to jde, zkus to nahrát a nahodit sem a možná se někdo chytí a poradí. Na druhé straně máš najeto nějakých 500 km, seš v záběhu, všechno si sedá, promázává a zaběhává. Já to měl stejné, taky jsem poslouchal na novém motoru plno pazvuků, které se časem vytratili, nebo měli svou podstatu.

Vloženo

Šustí řemen po napínací kladce nebo elektromagnetická spojka kompresoru klimy. Uvědomte si - ten řemen už dávno není jen obyčejný klínový, ale je plochý mikrodrážkový - myslím že má 5 drážek. Kvůli dobrému záběru musí po řemenicích běžet na větší části obvodu - má proto další kladky, které řemen stlačují do smyček opásaných například kolem řemenice kompresoru klimy. A protože tyto kladky se řemene dotýkají na jeho vnějším obvodu, kde je pouze hladký povrch, dochází při běhu po nich ke vzniku šustivého až mlaskavého zvuku. V momentě, kdy se zapne klimka, dostane se proud do elektromagnetické spojky kompresoru a změní se napnutí řemenu - protože doposud volně se protáčející řemenice kompresoru najednou řemenu klade odpor. Tím se změní silové poměry na řemenu a všech řemenicích a kladkách a šustění minimálně částečně zmizí. Je také možné, že to šustění vydává samotná elektromagnetická spojka kompresoru - dokud není kompresor zapnut, vnější část hnaná řemenem se volně protáčí kolem vnitřní části, pevně spojené s hřídelí kompresorku. Tím vzniká šustivý zvuk. Když se spojka zapne, kompresor se roztočí a vnější část řemenice se vůči vnitřní právě díky elmag. spojce fakticky zastaví = šustění zanikne.

Která příčina je ta pravá bys musel zjistit jedině shozením mikrodrážkového řemene a zkusmým roztočením řemenice na vypnutém kompresorku klimy rukou - jestli bude nebo nebude šustit. Jinak na volnoběh "šustí" můj 1,4 16V taky - a když zapnu klimu, ozve se zvuk, jako by se startoval hodně utlumený dehťák... Jak se chod ustálí, zvuk se zklidní a všecko je OK.

Vloženo

Šustí řemen po napínací kladce nebo elektromagnetická spojka kompresoru klimy. Uvědomte si - ten řemen už dávno není jen obyčejný klínový, ale je plochý mikrodrážkový - myslím že má 5 drážek. Kvůli dobrému záběru musí po řemenicích běžet na větší části obvodu - má p

varianta se schozenim remenu,me take napadla.Ale nejsem si jist jestli to na neco poukaze protoze dany zvuk se neprojevuje stale.Ale za zkousku to mozna stoji.No a elektromagneticka spojka to zrejme nebude protoze v servisnim manualu od fabie v casti klimatizace ,

se pise ,ze klimatizace u tohoto motoru nema elek.spojku.Nahon do klimatizace na pevno (porad je pohanena) jenom jsem uzavreny ventily od kapaliny.(Tedy aspon se to pise v sevisnim manualu od motoru Fabia 1 1,2 44KW htp)Tak ze pocitam ,ze u F2 to bude stejne.

  • o 2 roky později...
Vloženo

ahoj přicpu se k vám s dotazem ohledně motoru
máti má FII 1.2 TSI, rok 2012.. a říká že se jí nezdá zvuk z motoru (je to takové vrčení, ale objeví se to pouze na neutrál..jakmile se zařadí rychlost tak to zmizí) když tam hodim zpátky neutrál, vrčení je zpátky.. zapnutí/vypnutí klima nemá vliv, zvuk je i za tepla i za studena.
já jak s tím nejezdím tak nevim jestli to tam bylo už zpočátku ale máti říká že to objevilo před měsícem

btw. ještě mimo motor - je u vašich fábií hlučný servo? při točení volantu ho dost slyšim jak bzučí (třeba na parkovišti, za jízdy nevim to přehluší motor)

díkes :)

Vloženo

Ahoj

 

Servo počujem tak normálne. Keď stojím na parkovisku s vypnutým rádiom, tak som to schopný zachytiť, ale ínáč je to dosť nevtieravý zvuk na to, aby mi nevadil. Ale so zvukom motoru Ti nepomôžem :(

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...