Přejít na obsah

vyhřívání čelního skla


SkodaLuke

Doporučené příspěvky

Samozřejmě - muselo by se to odněkud napájet, mít to jistý stupeň samostatné "inteligence", aby to hřálo jen do určité vlastní teploty (aby nepopraskalo dilatací sklo) a aby se to nedalo zapnout třeba v létě (zbytečně), muselo by to mít kontrolku a spínač někde na palubovce - ale To není neřešitelné. Je spousta věcí, které se do auta dají dodělat, aniž by utrpěla estetika nebo design obecně - stejně ale základem zůstane potřeba nějaké vyhřívací fólie nebo celého čelního skla s integrovaným ohřevným systémem - to vše v podmínkách homologace pro provoz na pozemních komunikacích v celé Evropě minimálně. To ovládání už pak může klidně být bastl, ale pokud nebude k mání HOMOLOGOVANÉ vyhřívání ať už samostatně nebo integrované do skla, je to vše jen otázka úvah a spekulací "co kdyby".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

my to máme na focuse,žádná elektronika tam není(na zadním skle taky nemáš nějaký bastl elektronickéj)nehledejte v tom žádný problém,koupí se sklo s vyhříváním,napojí se to na vypínač zadního skla a jeto.Někomu,ale ty drátky mužou v protisvětle vadit.Ale jestli si někdo myslí,že když to zapne,tak sleze ihned led,tak to ne.podle typu auta ty skla stojí okolo 10-15tkč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kde neexistuje?,zajdi do nejbližšího autoskla a nech si ukázat katalogy skel.Ty si jako myslíš,že v česku se neprodává fabia s drátama,tak žádná fa to nevyrábí a sklo nedostaneš koupit?Ted to nevím jistě,ale na fabku můžeš mět samostmavovací,má to např bavor.Jestli ses ptal v servisu škoda,tak změn servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

my to máme na focuse,žádná elektronika tam není(na zadním skle taky nemáš nějaký bastl elektronickéj)nehledejte v tom žádný problém,koupí se sklo s vyhříváním,napojí se to na vypínač zadního skla a jeto.Někomu,ale ty drátky mužou v protisvětle vadit.Ale jestli si někdo myslí,že když to zapne,tak sleze ihned led,tak to ne.podle typu auta ty skla stojí okolo 10-15tkč

:palec2::smich:

Je tam aj elektronika ;) Nie len zapojit na vypinac. :kuk:

LINK: http://www.passatplus.de/umbauteile/scheiben/frontscheibe.htm

LINK : ;)

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Říká se, že moudřejší ustoupí a toho se hodlám držet, ustupuji. :) Servis měnit nebudu, na kravinu jako to, jestli mi do Fábie dodělají vyhřívané čelní sklo jsem se tam ale opravdu neptal, že se do Fábií nedává vím také jistě. V autosklech mají univerzální sklo "s drátama" a jen mi uříznou velikost na Fábii a "zapoj si to jak chceš"? Nezdá se mi. :)

Samostmavovací možná tak zpětné zrcátko, ale čelní sklo? Rád se nechám poučit, které BMW to tak má a jak to funguje, zatím vím pouze o pokovených sklech, ale tohle je pro mě nějaká novinka...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Univerzál těžko. Uvědom si, že to není jen o obrysu, ale i o zakřivení za strany na stranu a shora dolů - každé auto (nebo skoro každé) má jinou křivku čelního skla, a že skutečně homologované čelní sklo se "peče" ve formě stlačované lisem z minimálně 3 vrstev - většinou je těch vrstev ovšem 5 a často ještě více - v to počítaje i tu vyhřívací nebo zatmavovací. Univerzální "sklo" se dá namontovat leda tak do Hummeru - ten má všecky tabule placaté jak ránvej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíte si uvědomit,že čelní sklo je s folií,boční je tříštivý.Já mám známýho v autoskle,tak jak sem dělal pojištění na auto,tak jsem si zjištoval,kolik musím mět pojistku na okna a on ze srandy mě ukázal ceník vyhřívaného na fabii II 9200kč(focus12000,avensis14000)Byl to ceník anglickýho výrobce a má i na corolku E10,kterou jsem měl a v návodu tam taky není ani zmínka.Nakonec jsem zjistil,že přední sklo stojí 3500kč,tak mám pojistku do 5000 na skla a platím jen to co musím.Ve značkovým servisu škody jsem nebyl a ani bych tam za cvičenýma opicema nešel.Na té kabeláži není to jenom spínací relé?víc ohřeješ sklo topením,než těmi pidi drátkama,tak o přehřívání nemůže být řeč.V týdnu dám info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samurai-právě jsem byl u toho kámoše a lepil důlek na bramboře x-bud1 nebo3,to není rozhodující,ale mně zaujalo,že to sklo nemá ani ztmavený pás na vrchu a bylo uplně průhledný.Já nejsem odborník přes slunce,ale kámoš vzal lampu(UV?nevím)a když na to posvítil,tak šlo do hněda,jak třeba ty oční brýle se stmavováním.Možná ta barva je jiná,bylo to v hale.Tuším,že jsi pěkný neználek a sežeřeš jenom to co ti dá škoda :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PROCHY603-a vypínač před sebou nemá relátko na zadní sklo. a když už zvláštní rele a vypínač,takurčo by se to nepřipojilo k baterce,jak to má ten passat,ale už na pojistky co jsou na baterce,tak by odpadla kabeláž za 2000 s pojistkou.Já sem o elektronice psal,že to nehlídá teplotu venku,prostě můžeš to zapnout i vlétě když je 30 stupnú a začne pršet a zamlží se to to-na to to je,ale aby to rozmrazilo vrstvu ledu ;)

Editováno: , autor: petrumr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli to měly už šádynky (který dostaly vyhřívání zadního skla sériově na popud Angličanů - prý aby řidiče při tlačení nezábly ruce...), ale můj Ferda (Forman ´94 GLXi) už taky MĚL vyhřívání zadního skla spínané relátkem - ovládací spínač byl v pravé "konzoli" vedle přístrojového štítu. A VEEEEEEELMI bych se divil, kdyby bylo od tohoto bohulibého způsobu spínání velkých proudů upuštěno u moderních autí, kde spínač na palubce je spíš designová než výkonová součástka... Předem upozorňuju - v relátkách není žádná síra, není třeba se jejich používání bát ani v moderních autech, dráty ani další elektronika se při jejich používání nezalepujou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak píše Ekkar..... stejně tak je to udělané u Yettiho MR 2011..... 40A pojistka z 30, relé, které ovládá BCM (neb možná přímo climatronic, už si to z hlavy přesně nepamatuju) na popud tlačítka na ovládacím panelu climatronicu . Jo a přívod je drátem o průřezu 6mm.... Kolega z práce už netrpělivě čeká až mu "někdo" poškodí čelní okno, pak dojde k výměně za vyhřívané, s tím že si ukrytým přepínačem přepne jestli bude vyhřívat přední neb zadní okno.... aby se nikam na přístrojovku nemusel cpát vypínač.... cena je o něco málo vyšší než nevyhřívané, takže by to pojišťovna měla schroupnout :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Pánove, tato diskuze mně dostává čím dál víc.....

Nechci říkat, že se něco nevyrábí apod.

Jelikož sám dělám ve firmě která autoskla vyrábí.....

Zajímalo by mně, KDE KONKRETNě se dá koupit to vyhřívané sklo na fabii 2!

Pokud se toto sklo vyrábí, v žádném případě se nejedná o seriovou výrobu, ale o tzv. zakázkové sklo. A pokud se vyrábí, v žádném případě, ho nedodává ani nevyrábí dodavatel škodovky-bo jinak bych o tom musel vědět!

Jak říkám, zakázkově se dá vyrobit, dá se dnes všechno...... Ale ta cena si myslim, že by byla poměrně neúměrná, Jediný rozdíl v těchto sklech je pouze v nanesených drátcích na PVB folii, možná pak v okrajovém potisku (aby se schovali pospojení a vývody konektorů apod.).

Věřím, že by se dalo toto zapojit "bez elektroniky" tzn jen spínat relém-ale pro vyšší odběry!! Každopadně je pak bnutné to hlídat, případně by stačilo jen nějaké časové relé, aby po cca 5min odpadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že Čínani dokazou cokoli. Ale českej domaci kutil dokaze víc. Ve sklenarstvi koupit dve tabule skla, dat mezi ne draty ( pokud mozno po cely plose) slepit kanagomem a soupnout na auto. A mas vyhrejvany predni, zadni, bocni i stresni okno. :kol-25:

Pardon za OT , ale musel sem.

Origo pro SA se to proste nedela. Mozna, mozna by to slo nejak udelat, ale myslim, ze to za to nestoji. v ČR zase tolik nemrzne, aby se to nedalo cas od casu oskrabat a tam kde ano se vyplati jiny auto, ktery je na zimu vic pripraveny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je samozřejmě možné, to nepopírám. Ale jak říkám, jedná se o kusovou výrobu, na zakázku. Nikoliv o seriovou vyrobu. Jak jsem již psal, co se tyka skla tak je to totožné, liší se pouze vloženou folií mezi skly....Takže problem to udělat neni. Stačí jen vyměnit tu folii za folii s drátky. Ale to jsem to hodně zjednodušil, v reálu neexistuje žádná folie co by byla univerzal a jen se tam při výrobě strčila :-D Folie se taky vyrábí, a drátky se na ní nanáší podle typu skla (rozměry, rozestup, úhly drátku atp.). V praxi se liší výroba pouze použitou folií.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...