Publikováno Listopad 30, 201014 r Zdravím mam jednu otazku jde do fabie II dodelat vyhřívání čelního skla?
Prosinec 4, 201014 r Fabie nema moznost vyhrivani celniho skla, tudiz neslo. Takova varianta neexistuje.
Prosinec 4, 201014 r Taky si myslím, že by to šlo, jedině kdyby někdo začal nabízet "druhovýrobní" sklo jako ND s vyhřívacím systémem á la Ford a podobné značky.
Prosinec 4, 201014 r I tak by to byl jen nejakej bastl, neexistuje pro to origo svazek, proste nic. Levny by to taky nebylo, to snad radsi nezavisle topeni...
Prosinec 4, 201014 r Samozřejmě - muselo by se to odněkud napájet, mít to jistý stupeň samostatné "inteligence", aby to hřálo jen do určité vlastní teploty (aby nepopraskalo dilatací sklo) a aby se to nedalo zapnout třeba v létě (zbytečně), muselo by to mít kontrolku a spínač někde na palubovce - ale To není neřešitelné. Je spousta věcí, které se do auta dají dodělat, aniž by utrpěla estetika nebo design obecně - stejně ale základem zůstane potřeba nějaké vyhřívací fólie nebo celého čelního skla s integrovaným ohřevným systémem - to vše v podmínkách homologace pro provoz na pozemních komunikacích v celé Evropě minimálně. To ovládání už pak může klidně být bastl, ale pokud nebude k mání HOMOLOGOVANÉ vyhřívání ať už samostatně nebo integrované do skla, je to vše jen otázka úvah a spekulací "co kdyby".
Prosinec 4, 201014 r my to máme na focuse,žádná elektronika tam není(na zadním skle taky nemáš nějaký bastl elektronickéj)nehledejte v tom žádný problém,koupí se sklo s vyhříváním,napojí se to na vypínač zadního skla a jeto.Někomu,ale ty drátky mužou v protisvětle vadit.Ale jestli si někdo myslí,že když to zapne,tak sleze ihned led,tak to ne.podle typu auta ty skla stojí okolo 10-15tkč
Prosinec 4, 201014 r kde neexistuje?,zajdi do nejbližšího autoskla a nech si ukázat katalogy skel.Ty si jako myslíš,že v česku se neprodává fabia s drátama,tak žádná fa to nevyrábí a sklo nedostaneš koupit?Ted to nevím jistě,ale na fabku můžeš mět samostmavovací,má to např bavor.Jestli ses ptal v servisu škoda,tak změn servis.
Prosinec 4, 201014 r PETRUMR: Vyhrievane celne sklo pre Fabiu,Octaviu sa nevyraba. HOD sem link Firmy ktora ich vyraba. Upraveno Prosinec 4, 201014 r od PROCHY603
Prosinec 4, 201014 r my to máme na focuse,žádná elektronika tam není(na zadním skle taky nemáš nějaký bastl elektronickéj)nehledejte v tom žádný problém,koupí se sklo s vyhříváním,napojí se to na vypínač zadního skla a jeto.Někomu,ale ty drátky mužou v protisvětle vadit.Ale jestli si někdo myslí,že když to zapne,tak sleze ihned led,tak to ne.podle typu auta ty skla stojí okolo 10-15tkč Je tam aj elektronika Nie len zapojit na vypinac. LINK: http://www.passatplus.de/umbauteile/scheiben/frontscheibe.htm LINK : Upraveno Prosinec 4, 201014 r od PROCHY603
Prosinec 4, 201014 r Říká se, že moudřejší ustoupí a toho se hodlám držet, ustupuji. Servis měnit nebudu, na kravinu jako to, jestli mi do Fábie dodělají vyhřívané čelní sklo jsem se tam ale opravdu neptal, že se do Fábií nedává vím také jistě. V autosklech mají univerzální sklo "s drátama" a jen mi uříznou velikost na Fábii a "zapoj si to jak chceš"? Nezdá se mi. Samostmavovací možná tak zpětné zrcátko, ale čelní sklo? Rád se nechám poučit, které BMW to tak má a jak to funguje, zatím vím pouze o pokovených sklech, ale tohle je pro mě nějaká novinka...
Prosinec 4, 201014 r Univerzál těžko. Uvědom si, že to není jen o obrysu, ale i o zakřivení za strany na stranu a shora dolů - každé auto (nebo skoro každé) má jinou křivku čelního skla, a že skutečně homologované čelní sklo se "peče" ve formě stlačované lisem z minimálně 3 vrstev - většinou je těch vrstev ovšem 5 a často ještě více - v to počítaje i tu vyhřívací nebo zatmavovací. Univerzální "sklo" se dá namontovat leda tak do Hummeru - ten má všecky tabule placaté jak ránvej...
Prosinec 5, 201014 r Musíte si uvědomit,že čelní sklo je s folií,boční je tříštivý.Já mám známýho v autoskle,tak jak sem dělal pojištění na auto,tak jsem si zjištoval,kolik musím mět pojistku na okna a on ze srandy mě ukázal ceník vyhřívaného na fabii II 9200kč(focus12000,avensis14000)Byl to ceník anglickýho výrobce a má i na corolku E10,kterou jsem měl a v návodu tam taky není ani zmínka.Nakonec jsem zjistil,že přední sklo stojí 3500kč,tak mám pojistku do 5000 na skla a platím jen to co musím.Ve značkovým servisu škody jsem nebyl a ani bych tam za cvičenýma opicema nešel.Na té kabeláži není to jenom spínací relé?víc ohřeješ sklo topením,než těmi pidi drátkama,tak o přehřívání nemůže být řeč.V týdnu dám info.
Prosinec 5, 201014 r samurai-právě jsem byl u toho kámoše a lepil důlek na bramboře x-bud1 nebo3,to není rozhodující,ale mně zaujalo,že to sklo nemá ani ztmavený pás na vrchu a bylo uplně průhledný.Já nejsem odborník přes slunce,ale kámoš vzal lampu(UV?nevím)a když na to posvítil,tak šlo do hněda,jak třeba ty oční brýle se stmavováním.Možná ta barva je jiná,bylo to v hale.Tuším,že jsi pěkný neználek a sežeřeš jenom to co ti dá škoda
Prosinec 5, 201014 r PROCHY603-a vypínač před sebou nemá relátko na zadní sklo. a když už zvláštní rele a vypínač,takurčo by se to nepřipojilo k baterce,jak to má ten passat,ale už na pojistky co jsou na baterce,tak by odpadla kabeláž za 2000 s pojistkou.Já sem o elektronice psal,že to nehlídá teplotu venku,prostě můžeš to zapnout i vlétě když je 30 stupnú a začne pršet a zamlží se to to-na to to je,ale aby to rozmrazilo vrstvu ledu Upraveno Prosinec 5, 201014 r od petrumr
Prosinec 5, 201014 r Nevím jestli to měly už šádynky (který dostaly vyhřívání zadního skla sériově na popud Angličanů - prý aby řidiče při tlačení nezábly ruce...), ale můj Ferda (Forman ´94 GLXi) už taky MĚL vyhřívání zadního skla spínané relátkem - ovládací spínač byl v pravé "konzoli" vedle přístrojového štítu. A VEEEEEEELMI bych se divil, kdyby bylo od tohoto bohulibého způsobu spínání velkých proudů upuštěno u moderních autí, kde spínač na palubce je spíš designová než výkonová součástka... Předem upozorňuju - v relátkách není žádná síra, není třeba se jejich používání bát ani v moderních autech, dráty ani další elektronika se při jejich používání nezalepujou.
Prosinec 5, 201014 r Jak píše Ekkar..... stejně tak je to udělané u Yettiho MR 2011..... 40A pojistka z 30, relé, které ovládá BCM (neb možná přímo climatronic, už si to z hlavy přesně nepamatuju) na popud tlačítka na ovládacím panelu climatronicu . Jo a přívod je drátem o průřezu 6mm.... Kolega z práce už netrpělivě čeká až mu "někdo" poškodí čelní okno, pak dojde k výměně za vyhřívané, s tím že si ukrytým přepínačem přepne jestli bude vyhřívat přední neb zadní okno.... aby se nikam na přístrojovku nemusel cpát vypínač.... cena je o něco málo vyšší než nevyhřívané, takže by to pojišťovna měla schroupnout
Leden 17, 201312 r Pánove, tato diskuze mně dostává čím dál víc..... Nechci říkat, že se něco nevyrábí apod. Jelikož sám dělám ve firmě která autoskla vyrábí..... Zajímalo by mně, KDE KONKRETNě se dá koupit to vyhřívané sklo na fabii 2! Pokud se toto sklo vyrábí, v žádném případě se nejedná o seriovou výrobu, ale o tzv. zakázkové sklo. A pokud se vyrábí, v žádném případě, ho nedodává ani nevyrábí dodavatel škodovky-bo jinak bych o tom musel vědět! Jak říkám, zakázkově se dá vyrobit, dá se dnes všechno...... Ale ta cena si myslim, že by byla poměrně neúměrná, Jediný rozdíl v těchto sklech je pouze v nanesených drátcích na PVB folii, možná pak v okrajovém potisku (aby se schovali pospojení a vývody konektorů apod.). Věřím, že by se dalo toto zapojit "bez elektroniky" tzn jen spínat relém-ale pro vyšší odběry!! Každopadně je pak bnutné to hlídat, případně by stačilo jen nějaké časové relé, aby po cca 5min odpadlo.
Leden 18, 201312 r Já myslím, že Čínani dokazou cokoli. Ale českej domaci kutil dokaze víc. Ve sklenarstvi koupit dve tabule skla, dat mezi ne draty ( pokud mozno po cely plose) slepit kanagomem a soupnout na auto. A mas vyhrejvany predni, zadni, bocni i stresni okno. Pardon za OT , ale musel sem. Origo pro SA se to proste nedela. Mozna, mozna by to slo nejak udelat, ale myslim, ze to za to nestoji. v ČR zase tolik nemrzne, aby se to nedalo cas od casu oskrabat a tam kde ano se vyplati jiny auto, ktery je na zimu vic pripraveny.
Leden 18, 201312 r Zájem by o to byl, a fandové rallye možná vědí. Škoda motorsport vyhřívané přední okno na fabii S2000 má od samého začátku (tudíž už před FL). Takže to originál být musí jinak by to nesměli použít. Otázkou zůstává kdo to pro ně vyrábí.
Leden 18, 201312 r To je samozřejmě možné, to nepopírám. Ale jak říkám, jedná se o kusovou výrobu, na zakázku. Nikoliv o seriovou vyrobu. Jak jsem již psal, co se tyka skla tak je to totožné, liší se pouze vloženou folií mezi skly....Takže problem to udělat neni. Stačí jen vyměnit tu folii za folii s drátky. Ale to jsem to hodně zjednodušil, v reálu neexistuje žádná folie co by byla univerzal a jen se tam při výrobě strčila :-D Folie se taky vyrábí, a drátky se na ní nanáší podle typu skla (rozměry, rozestup, úhly drátku atp.). V praxi se liší výroba pouze použitou folií.....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.