Prosinec 20, 201212 r Co to je dostat a nedostat spotřebu pod 6l ? To si taky můžu představit 5,8 a 6,2 což může být úplně normální jev, žádný dva motory nejsou stejný, nejsou stoprocentně stejně sesazené, nastavené, zajeté, nejezdí na stejných pneu atd......Takže buď asi v klidu
Prosinec 21, 201212 r Voice: Keď odhliadnem od nejakých kozmetických a iných menších úpravách tak sú rovnaké, ale keď sedím v mojom (Fabia 2 po FL) a idem na spotrebu ľahko da dostanem pod 6l ale tatko (Fabia 2 pred FL) sa dostanem max na 6l a pod ne ani za boha pritom ta istá trasa a ten istý štýl jazdy. dick : No kludne si predstav aj tie hodnoty čo si napísal. No podľa toho čo si napísal je to asi fakt jak z ľudmi, že každý je iný a jedinečný
Prosinec 21, 201212 r Voice: Keď odhliadnem od nejakých kozmetických a iných menších úpravách tak sú rovnaké, ale keď sedím v mojom (Fabia 2 po FL) a idem na spotrebu ľahko da dostanem pod 6l ale tatko (Fabia 2 pred FL) sa dostanem max na 6l a pod ne ani za boha pritom ta istá trasa a ten istý štýl jazdy.... Blbost. Každej jedete jinak, minimálně každej řadíte v jinejch točkách, protože když jedete za sebou, tak ten zadní musí reagovat na to co udělá ten vepředu atd. Aby to bylo srovnatelný, museli byste mít oba dva stejný výchozí podmínky = stejnou zátěž v autě, stejný gumy stejně nafučený a jet stejnou trasu v rozmezí asi tak 5 minut, abyste jeden "neopisovali" styl jízdy od toho druhýho - a po dojetí byste si museli auťáky prohodit a jet to celý ještě jednou. Pak by se teprve dalo porovnat, který auto je žravější než to druhý, nebo kdo z vás dvou je větší slon = má těžší nohu na plynu. Ve všech ostatních pokusech bude jízda jednoho ovlivněná jízdou toho druhýho - ať tak, že ten přední může zadního "brzdit", nebo že naopak ten zadní toho vpředu "tlačí" a nutí ho šlapat víc na plyn a zrychlovat... Upraveno Prosinec 21, 201212 r od Ekkar_z_Bastlírny
Prosinec 21, 201212 r tak tak při identických autech za normálních okolností by měl mít ten druhý vždy větší spotřebu
Prosinec 22, 201212 r Nemusí to platit univerzálně, protože pokud pojede dost blízko, bude "v pytli" a bude mít menší aeroodpor = menší spotřebu, stejně tak podle toho před sebou může reagovat s předstihem na konfiguraci cesty. Proto aby se to vzájemný ovlivnění i přes vizuální stránku co nejmíň uplatnilo říkám, že by museli jet s rozestupem cca 5 minut. Neboj, několik takových srovnání už jsem absolvoval, i když to třeba nebylo s připojenýma laboratorníma aparátama Státní zkušebny... Aby se to ovlivnění neuplatnilo a spotřeba opravdu odpovídala jen a jen individuálním vlastnostem auta i řidiče, musí každej jet co nejvíc samostatně - a aby se vyloučil vzájemnej vliv auto - řidič, musí se vyměnit a ujet stejnou cestu i v opačný kombinaci. Jedině tak se vyloučí třeba vliv jinak nerozpoznaný technický závady v jednom autě nebo naopak vynikne těžká noha jednoho z "testovačů". A každej musí být v autě sám, aby mu do řízení nikdo ani podvědomě "nekecal". Sám na sobě mám takhle ověřeno, že když třeba jedu s dětma "na palubě" nebo když někoho někam vedu, podvědomě jedu pomaleji, plynuleji a mám proto i menší spotřebu, než když jsem v autě sám jen s muzikou - a nemusím brát na nikoho ohledy a šlapu si na plyn jen podle svýho...
Prosinec 22, 201212 r Ekkar_z_Bastllírny - čítal som si svoj predošlí príspevok a zistil som menšiu chybu. Ten príspevok je ako keby som jazdil ja a tatko, ale je myslený tak že v oboch autách som jazdil rovnaké trasy a z toho dávam svoj posudok. Pneumatiky sú na žačiatku každej sezóny natlakované v pneuservise na stanovené hodnoty (v lete plyn, v zime vzduch). Autá sú zhruba rovnako ťažké plus mínus 1-2kg rozdiel. V tomto prípade asi štýl jazdy nehrá moc rolu keďže som išiel v oboch autach rovnako. Čiže na spotrebu a rovnaka trasa. Benzín - rovnaká benzínka. Tak potom neviem keď povedzme v 95% je všetko rovnaké a stále rozdielna spotreba. Pritom to bolo vždy sám a trasa rovnaká aby som to mohol porovnať.
Prosinec 22, 201212 r Počasí? Rozpoznatelnej vliv má už odchylka ±5°C. Já nevím, nejel jsem to s váma ve stejnou dobu. Ale pokud chceš něco opravdu srovnávat, tak musíš dosáhnout co nejshodnější vnější podmínky a co nejmíň ostatních proměnných - aby skutečně byl jedinej proměnnej vliv pocházející od osoby sedící za volantem.
Prosinec 22, 201212 r Nebude to tím, že po FL je motor Euro 5 a i papírově má menší spotřebu oproti Euru 4?
Březen 21, 201312 r Takže po cca 10000km som si počítal spotrebu a podľa prejdených km a natankovaných litrov benzínu je to 6,2l lenže najdlhšia cesta v tomto priemere bola 320km trasa ostatok bolo v priemere jazda tak 3-4km a 1/3 jázd 25km trasa takže osobne si myslím že je to spotreba úplne parádna. čo myslíte ??
Březen 21, 201312 r aj ja si osobne myslím že je to celkom dobré. Na starej škodovke 120L som podla tankovania zistil spotrebu 8,1l/100km
Březen 24, 201312 r Tak když jsme u té spotřeby, dokončil jsem porovnávání spotřeby reálné versus palubní počítač (2000 km) a překvapivě jsem se sešel. Počítač 7,1 a můj výpočet 7,118. Teď jsem začal porovnát, jak to bude vypadat po chipu, jestli není oblblý i výpočet spotřeby.
Březen 24, 201312 r podľa mňa to máš celkom vysokú spotrebu ?? je to mesto alebo dialnica väčšinu ?? ak ano tak v pohode. minulé leto som spavil z roomstrom z rovnakým motorom 3-4x cestu Piešťany- Košice a spotreba mi vždy vyšla 5,8-6,2l a na dialnici rýchlosť okolo 125-135kmh po nomálnej ceste podľa predpisov občas viac.
Březen 25, 201312 r včera som išiel 30km mimo mesta rýchlosť okolo 100-110kmh potom po dialnici 45km rýchlosť od 150-165kmh a keď som prišiel domov tak spotreba bola 6,2l
Březen 25, 201312 r tam jsi to srovnal tou mimoměstskou spotřebou při ideální rychlosti, ta rychlost na dálnici odhaduji tak k 7,3 při těch 150-160 km/h, Točí ti to míň otáček na stejnou rychlost, lepší aerodynamika, a asi nižší váha, tak proč ne. Upraveno Březen 25, 201312 r od dick
Březen 26, 201312 r 1,4 16V 63kW při 160kmh v Roomu klidně i 10-10,5/100, záleží na tom, jak je naloženo a jak fučí vítr, když fouká do zad, jde to o trošku níž. Bohužel ten roomsterovej "hrb" na boudě dělá s aerodynamikou psí kusy.
Březen 26, 201312 r Jenže v Roomu obzvlášť - je o cca 15cm vyšší než všecko kolem: fábule (II) 1498mm octa II 1462mm octa III 1461mm rapák 1461mm a náš milej roomstřík má 1607mm - dokonce s hagusama 1650mm.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.