Přejít na obsah

jkrajinka

Uživatel
  • Počet příspěvků

    25
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení jkrajinka

Nováček

Nováček (1/14)

  • Conversation Starter Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

2

Popularita

  1. Jde u SDI demontovat motor bez převodovky? Vlastně se ptám na to o kolik hřídel převodovky přesahuje přírubu převodovky, jinak řečeno zda stačí misto v motorovém prostoru na to, aby šlo rozpojit motor a převodovku. Podle dilenské příručky se motor s převodovkou demontuji jako celek.
  2. Tak v ceně za práci se neshodneme, chtít fakticky 4000Kč za necelých 30 až 60 minut práce je prostě zlodějna. Když vynechám výměnu filtru což je klasická práce tak výměna oleje je vyšroubování jednoho šroubu, olej po vytažení plastové trubky vyteče sám a pak stačí trubku vrátit, přišroubovat šroubení s hadičkou a nalít olej, olej steče samospádem to je čistá a triviální práce. Má kterou nepotřebujete nic kromě kusu hadice + šroubení a rovnou podlahu. Nicméně mě by spíše zajímalo jaký je stav převodovky a co u tohoto typu způsobuje škubání v režimu P. V každém případě dík za videa, celkem potvrdili to co jsme si přečetl a jak jsme si to představoval. z mého pohledu je to trivialita.
  3. Známý si pořídil auto s automatickou převodovkou DSG 02E (DQ250) 6/1 , která má nalétáno 350k km. V jeho případě jde o Caddy 1.9 TDI (77 kW) DPF 2006 ale vím, že se tato převodovka dává i do Octavii a tak si říkám, že tu bude více uživatel a servisáků než na fóru o Caddy. U převodovky je problém v režimu P kdy cuká, jinak při běžné jízdě problémy nejsou . Dokáže tu někdo odhadnout v čem je problém a co by stálo jeho řešení? Považujete za vhodné vyměnit ihned olej v převodovce a jak náročné to je? Co tak vím tak je v této převodovce cca 5,2l a G 052 182 A2 + filtr, jediný zádrhel je nutnost pořídit si hadici se šroubením pro nalití oleje, ale zkušenost s tím nemám a tak se ptám Předem díky za info. Pro zajímavost, v servisu si za výměnu oleje chtějí 6500 Kč , přičemž 6l orig. oleje stojí cca 1700 a filtr 300-400Kč
  4. Poradí mi někdo jak nalisovat přední silentblok ramene do ramene? Mám rameno z něj sem vyndal vadný a chci nalisovat novy předpokládal jsem, že nebude problém. namažu rameno i silentblok vrazím do svěráku nebo pod lis a zalisuji. Problém je, že guma se místo dovnitř stále hrne ven a mám pocit, že když ještě zvýším tlak tak jí urvu. Není na to nějaká finta? V podstat jsem postupoval stejně jako na obrázku, jen s tím, že tlak místo šroubováním šroubu vyvíjím lisem s tím. že rameno stoji a do něj tlakem na kovové jádro lisuji silentblok, tedy vlastně obráceně než to dělají přípravkem na obrázku. Nicméně to by neměl být problém objímka ramene do které se lisuje je z obou stran stejná. Nekoukal jsme na tlak, kterým jsem na silentblok působil, ale i když to mám namazané tak se začala hrnout už i ta střední číst gumy a dovnitř nelnezla ani desetina mm gumy, prostě se vše tlačilo ven. EDIT: Tak hotovo , zdravím to hovado, které před cca 12 lety vyrobilo dané rameno. Nevím jak se jim to povedlo (rameno je původní to s kterým auto vyjelo ze škodovky, ale má o 0,5mm menší vnitřní průměr pouzdra( porovnáno s jiným originál ramenem). Problém to tam nalisovat měl zřejmě již před lety někdo v škoda servisu, který tento seletblok měnil před cca 6 lety, také mu to nešlo a když ho tam narval více méně urval celou přední gumovou hranu. Vydrželo to tam 6 let pak se komplet urval ocelový střed od gumy a cele to létalo jak nudle v bandě. trochu jsem to líznul pilníkem, abych dostal hladký povrch, pak jemným šmirglem, namazal a pak s pomocí boží, tlaku 8,5 tun na lisu a mocného kladiva to tam vlezlo. Fakt zážitek.
  5. Dělal jsem pomocí Body 950 prahy s tím, že jsme to vytáhl i na bok prahu až k podběhu, následně jsem to přestříkal do barvy vozu , tedy bílou bohužel po dvou letech je to na předělání, tam kde na Body 950 svítí sluníčko to UV záření dost degradovalo, z pružné hmoty se stal nepružná, objemově viditelně ubyla a začíná to opět reznout. Už nevím co s tím, původně jsem si s tím docela vyhrál, tzn. očistil na plech, stříknul zinkem, pak základnovou pak několikrát Body 950 zvenku pak přestříkal do barvy vozu a zevnitř prostříkal voskem. Po dvou letech to mohu předělat a vážně nevím co lepšího s tím udělat.
  6. Nevíte někdo z jakého materiálu jsou originál přední nárazníky na Fábii I z roku 2004? Čeká mě sváření praskliny na jeho přední spodní části a potřebuji sehnat správný svařovací drát. Vím, že to bude na nárazníku zevnitř vyraženo , ale to zjistím až ho sundám. Orientačně se dá typ plastu zjistit zkouškou plamenem, ale není to mé auto a majitel to prostě nepozná. Proto zkouším štěstí zde a naivně se domnívám, že Škoda zrovna u nárazníků používá jeden typ z jednoho druhu plastů, třeba ABS.
  7. Proud roste s zatížením, a pohyboval se mezi 4A až 50A , teď si nejsme jist zda v klidu bylo 4A nebo 0A, prostě si to nepamatuji. V každém případě to nevypadalo na zaseklý motor ani motor s mezi závitovým zkratem, protože proud rostl s zatížením. Nevybavuji si ,ale že by se měnili otáčky motoru, , nejsem si tím jist, ale podle mého mi to ukazovalo konstantní otáčky a to 1331 ot./min a to jak v požadované tak skutečné otáčky . Zítra to zkouknu ještě jednou, , neměl jsem sebou manuál a tak jsme vůbec nekoukal na 0004 Kdyby to někdo hledal tady jsou popsané jednotlivé bloky hodnot a co obsahuji.
  8. To s tím snímačem vím, v bloku 002 je první hodnota úhlová rychlost snímače servořízení ve stupních za sekundu, při otáčení volantem to "něco" ukazuje. Na vyteklou hydraulickou kapalinu, tedy netěsnost nesázím , když pro nic jiného tak jak v bloku 1 tak v bloku 2 lze vyčíst proud motoru čerpadla a ten se pohybuje mezi 4 - 50A, nedovedu si představit, že motorem teče 50A tj. při 13,8V 690W a přitom je zubové čerpadlo na suchu. Těch skoro 700W se musí do něčeho "opřít" tzn. olej tam být musí, i když pokud by se těch 700W přeměnilo na tlak tak by vše mělo fungovat leda, že by bylo něco ucpaného a nebo zadřeného, proti čemuž ovšem hovoří to že to občas funguje.
  9. Možné je všechno, jde o to jak identifikovat v čem je problém.. Nicméně, samotné řízení je v podstat tyč doplněná o přímočarý hydromotor toho posilovače. Nevím co by na tom mohlo odejit, ano mohl by začít téct ten hydromotor , ale to by snad nemohlo občas fungovat . Je pravda, že jsme zatím nekontroloval hladinu hydraulické kapaliny, které hovado napadlo dát servo pod baterku tak, že bez demontáže baterky, jejího obalu a filtru sání se člověk nepodívá do nádobky ... I tady platí bez hydraulické kapaliny by to nemohlo občas fungovat. Původně jsem sázel na vadný snímač úhlu natočení volantu, ale teď nevím, pokud to nedělal úplný blb tak by snad měla řídící jednotka serva odhalit nesmyslné vypadávaní pulsu od snímače natočeni a zahlásit vadný snímač což neudělala.
  10. Mám problém se servořízením na 1,9SDI. Spíše nejde než jde, tj. většinu času nefunguje, občas se, ale vzpamatuje a funguje., Možná bych řekl, při potřebě rychleji točit volantem nefunguje a při pomalém otáčení ano i když ne na 100%. Pokud pomalu, točím volantem a nejedu jsou ve volantu cítit vibrace, ale koly hybe servo, pokud chci točit volantem rychleji musím s koly hýbat já tj. vynaložit velkou sílu. Připojil jsem diagnostiku a servo nehlásí žádné závady. Čerpadlo je dle čísla TRW, Teplota dle teplotního čidla 27C, proud servem se pohyboval mezi 4 - 50A při 50A bylo napětí 13,85V, otáčky 1331/min. Řekl bych, že to je vše OK, ale přesto to nefunguje jak má, Kontrolka servořízení na přístrojovce také nic nehlásí, ani nemam problém s pohasínáním světel atp. Trochu mi dochází nápady na co se mrknout , respektive nevím kde hledat problém a hlavně jako ho lokalizovat. Poradíte?
  11. Řeším zde popisovaný problém, Fabia , nalétámo skoro 200k km, po přezutí z zimních na letní auto začalo hučet mezi 80-100km/hod tak, že si člověk připadá jako ve startující stihačce. Chvílemi se zda jako by to hučelo zezadu, ale chvílemi zepředu, v každém případě vibruje celá karoserie a tak je problém zdroj hluku lokalizovat. Podezříval jsem gumy, tak jsem na zadní nápravu vrátil zimní a jediná změna hučet to začíná o trochu dříve. tak při 75km/hod. Vidím to na ložiska kol a to na zadní kde jsou původní, ve předu jsou již vyměněné, tak před 25k km. Nicméně není nějaký objektivnější způsob jak identifikovat vadné ložisko zadního kola, tedy bez montáže vibračních čidel na všechna kola? Nerad bych investoval do zadních ložisek a po výměně zjistil, že je to přední nebo úplně něco jiného.
  12. Poslední dobou mi kontrolka žhavení svítí jen 1 až 2s , auto startuje normálně ,ale i tak mě zajímá v čem by mohl být problém?
  13. Jak zjistím jaká manžeta homokinetického kloubu patří na Fabia I , limuzína 1,9SDI z roku 2001, někde uvádí 6Q0498203 jinde 6Q0498203A
  14. A teď to hlavni, dělá to jen když jedete rovně nebo čím více do zatáčky jedete tím je to výraznější? Zkuste na rovném placu co to udělá při plném levém a pravém rejdu, tedy zda to bouchání bude výraznější. Dobře by bylo aby se na auto při jízdě někdo podíval z venku, zda na kole nebude patrné nějaké cuknutí. Je to spíše takové cvaknutí jako když něco přeskočí nebo rány jako by vám někdo bouchal do podvozku? Boucháni na rovné silnici navázané na otáčky kola svědčí pro problém na poloose neb obecně rotující čísti, Nejčastěji některý z kloubů na poloose, ale tam se zpravidla problém zvyšuje s poloměrem zatáčení. Zkrátka pokud test s zatáčením ani visuální kontrola viz výše nepřinese výsledky budete muset nadzvednout kolo , připadně ho pak i sundat a zkontrolovat. Zaměřil bych se na - na kulový čep 15, kontrolo viz obrazky na boku, nesmí tam být žádná vůle - přední gumové uložení ramene nápravy , žlutí šipka, a když už tak i zadní ale to spíše ne, to pod zelenou šipkou poznáte pohledem, to žlutě označené je poměrně huře vidět, ale pokud to je ono mělo by při jízdě a cvaknutí na kole být patrné jakoby cuknutí - dále zkontrolovat povšechně kotouč brzdy zda tam není něco co by mohlo cvakat Možností je více , chce to prohlédnout, ale první podezřelý jsou rotační části, tedy kluby poloosy.
×
×
  • Vytvořit nový...