-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
Tak i tento neduh jsem odstranil. Tým TrueCam poradil spustit PC přehrávač jako správce. Pak se mapa Google načetla. Po zavření přehrávače a opětovném klasickém spuštění je už mapa v přehrávači dostupná.
-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
Nesuď pokud neznáš fakta. Někdy je to o prioritách ?
-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
Na to, že jsem nemusel shánět podrobnosti k montáži, shánět materiál, technik si pro auto přijel, po montáži dovezl zpět a ještě k tomu umyté, vysáté, tak za mne cena OK. Pokud mi takovou službu taky tak poskytneš, tak tě příště oslovím ?
-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
Pokud nemáš základní elektro znalosti a ani základní pomůcky, tak raději zajeď do ŠKODA Servisu a nech si instalaci od nich provést. Je to bez starosti a se zárukou. Za materiál a práci víc jak 1.300 Kč naúčtováno nebude a kabel bude skrytě veden až za zadní zrcátko. Jediné, co budeš muset udělat, tak mechanikovi říci, kde chceš kameru umístit.
-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
Další zkušenosti s kamerkou TrueCam H5. Dnes jsem instaloval GPS modul, který je integrovaný do základny držáku kamery. A zase trochu úsměvný návod. Připojení GPS se dle návodu nezdařilo. Takže momentální nápad. Ze stránky firmware pro H5 stáhnut soubor aktualizace SW pro kameru i GPS modulu a provedena aktualizace v pořadí kamera, GPS modul. Teprve pak začalo vše pracovat jak má. V návodu pro PC přehrávač je uvedeno, že lze pohyb zobrazit v mapách Google. V nabídce přehrávače je uvedena možnost Google map nebo Baidu map. Mapa Google se nezobrazuje, ale mapa Baidu ano. Takže máte názvy měst a ulic v čínštině i v češtině.
-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
Suko: Trochu jsem s ní pocestoval, trochu i potestoval a přicházel na klady i zápory. Po cca 2 tis. km s tímto společníkem v různých světelných podmínkách jsem si potvrdil, že recenze fakt nekecaly. Za ideálních světelných podmínek je záznam nadprůměrný. Noční záběry průměrné. Ovládání vyhovující a některé funkce zbytečné, díky tomu, jak fungují. "Hlídání" jízdních pruhů je sice věc dobrá, ale jelikož není "hlídání" eliminováno podnětem (vědomé přejíždění z pruhu do pruhu), tak funkce naprosto nepoužitelná díky její otravnosti. Stahování souborů pomocí WiFi zní dobře, ale funkce je zase pro mne nepoužitelná. Komunikace s mobilem pracuje zcela korektně, povely kamera vykonává, ale soubor se stáhne pouze do cca 12% a dále zámrz. Tak než laborovat, tak do 5 sekund je kamera z držáku vyňata, karta vycvaknuta a kamera do držáku vrácena. Pak stačí kartu vložit do dodané redukce, zastrčit do USB PC a kochat se. Aby kamera komunikovala v CZ, tak musí být aplikace v mobilu nastavena na Italštinu. Divné nebo zábavné :-) …. atd. Přes všechny neduhy jsem s H5 spokojen. Klady převyšují zápory. Tak asi tak. Dodatek: Dnes jsem zkusil stáhnout do mobilu letošní specifikace tříminutový záznam prostřednictvím WiFi a ejhle, soubor byl za 25 sekund bez problému do mobilu nahrán. Takže je rozumné kontabilitu stahování kamera => mobil před koupí vyzkoušet a nebo soubory z karty přenést přímo do PC výše popsaným způsobem. Pro bezproblémové automatické zapnutí kamery je dobré nastavit funkci opožděného vypnutí. Stačí nastavit 10 sekund. Tím se zamezí vypnutí kamery při startování motoru pokud je napájení připojeno na pojistku příslušenství, které se při startování motoru automaticky deaktivuje a po nastartování opětovně zaktivní. Pokud funkce zpoždění vypnutí nastavena není, tak se kamera při startování vypne a po nastartování se již nemusí automaticky zapnout.
-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
Nazrál čas a tak jsem do auta nainstaloval kameru. Volil jsem malou TrueCam H5, lehce z držáku odnímatelnou, která má standardní parametry. Napájení vedeno dle vámi výše uvedených rad skrytým kabelem od pojistkové skříňky do držáku autokamery. Díky odstínění kabelu vznikla mezi čalouněním a držákem autokamery krátká smyčka, která však výhled z vozidla neomezuje. Toto řešení napájení plně vyhovuje standardnímu provozu autokamery. No jo, co ale v případě, že by bylo potřeba autokameru použít pro napájení v režimu parkovacího módu? To je taky jednoduše realizovatelné. Můj Rapid má trvale autozásuvku pod napětím. Koupil jsem tedy nabíječku do autozásuvky s USB výstupem a při parkovacím režimu stačí zastrčit nabíječku do autozásuvky a propojit kabelem s držákem autokamery. Aby při tomto režimu se stal napájecí kabel "neviditelným", tak ho mám černý a u střechy ho zastrčím za stínítko a pak opřu o opěrku hlavy a svedu dolu. Práce do 10 sekund. Laboroval jsem i s umístěním autokamery. Díky její velikosti se snadno umístí za zpětné zrcátko. Bohužel toto umístění je nevhodné při její obsluze a i nasazování do držáku. Prostě na ni nevidíte. Proto jsem ji umístil těsně vedle zpětného zrcátka. Není to ideální, jelikož znemožňuje plné vyklopení stínítka k čelnímu oknu, ale jako kompromis všech kladů i nedostatků přijatelný. S umístěním budu ještě laborovat, jelikož po dodání vyměním držák za integrovaný s GPS modulem.
-
Palubní "černá skříňka" (onboard kamera)
Prosím, kde se dá koupil tento kabel pro napájení autokamery z pojistkové skříně? A co je ještě k tomu třeba (RAPID r.v. 5/2013)? Děkuji za rady a nasměrování. Kameru (TrueCam H5), napájecí kabel, USB nabíječku a chuť instalovat mám. Zdá se mi nevhodné provést instalaci do zásuvky autozapalovače u ruční brzdy.
-
Výměna halogenových světel za xenony/bi-xenony u před FL Rapidů
Pokud máš výbavu Elegance, jak máš uvedeno v podpisu, tak bys neměl mít s BCM jednotkou problém. Stačí si to potvrdit v servisu. Měl jsem obavu o denní svícení, když v současné době je přesunuto do mlhovek, ale je to v pohodě, zůstalo ve světlech.
-
Jak odstranit škrábance a poškození laku
Proč hned měnit díly? Nic není prasklého, ne? Maximálně přestříkat celý přední nárazník + blatník + nezbytný zástřik pro sjednocení odstínu ... Něco podobného v podobném rozsahu jsem nechal dělat u předešlého vozu v autorizovaném servise (lakování obou zadních blatníků + nárazníku + nezbytný zástřik boku) a platil jsem 10.871 Kč. Protože to dělal PAN lakýrník, tak dodnes nikdo přelakování nepoznal.
-
Výměna halogenových světel za xenony/bi-xenony u před FL Rapidů
Právě jsem světlomety vyměnil. Ve výměně není žádný problém. Mám r.v. 05/2013 a stačilo svěsit nárazník, vyndat původní světlomety, nasadit xenony, seřídit a vše šlape jak má. Pokud nevíš jak na to, tak karosář v autorizáku ví a rád to udělá. http://forum.skodahome.cz/topic/125152-mikyho-rapid/?p=2129603
-
Výměna halogenových světel za xenony/bi-xenony u před FL Rapidů
3x tolik. Pokud to jde, tak je tam rychle doobjednej. Já jdu výměnu provést v brzké době a docela mne mrzí, že na jaře 2013 nebyly ještě v nabídce. Pokud bych nyní objednával vůz, tak bych je objednal i kdybych si měl na ně půjčit :-)
-
Optimální otáčky u 1.2 TSI
Už tu píši po "xté". Najděte a uveřejněte tu někdo graf měrné spotřeby paliva motoru 1,2 TSI a hned budete vědět spektrum optimálních otáček. To, co píšete, tak budí dojem, že jedete z kopce a necháte to na 1800-2000 otáčkách. Vážně? Městem jedete na rovině padesátkou na 2. RS a ještě k tomu přemýšlíte jestli to při 3. RS "nepodtočíte". Vážně se tak chováte? To mne baví, jak si tu přečtu, že někdo nejezdí pod tolik a tolik otáček, znásobí důvěryhodnost strojařským vzděláním nebo zkušenostmi rozborky a sborky motoru a vynechá mnoho dalších vstupních informací, které jsou důležité a rozhodné pro stanovení optimálního chodu motoru. Je ale fakt, že je každého věc, jak se k motoru chová. On se mu pak odvděčí.
-
Optimální otáčky u 1.2 TSI
Prosím, můžeš to vysvětlit? Nebo raději ne, aby se tu neobjevily fabulační teorie .... Jen na okraj. Za účasti motorářů z ŠA jsem se zúčastnil školení lektorů k projektu Ecowill. Divili by jste se v jakých otáčkách motoru nám instruktoři doporučovali přeředit na vyšší rychlostní stupeň (RS) a naopak. Jen, když se tu bavíte, kdy a jak řadit a k tomu stanovujete otáčky motoru, tak si uvědomte, že to takto definovat nejde. V provozu na hnací soustavu působí mnoho faktorů, které musí řidič vnímat a podle toho řadit. Výrobce stanovuje doporučený rozsah otáček, ale je na našem citu v jaký moment je nejlepší přeřadit na jiný RS. I na stejné trase při různých klimatických podmínkách budete řadit úplně jinak. Takový indikátor správného citu pro řazení je městský provoz. Že řadíte správně nebo naopak špatně poznáte ve své peněžence. Přeřadit v mírném sklonu při 1.300 ot. na 5. RS a jet dál bez plynu 60 tachometrových? Proč ne. Pohoda, pokud to podmínky jízdy dovolí. Že se tím ničí rozvody? Zapomeňte. Přeřadit na rovině při 2.100 ot. na 5. RS a jet dál při 1.400 ot. 60 tachometrových? Proč ne, pokud to podmínky jízdy dovolí. Myslíte si, že tím motor ničíte? Zapomeňte. Pro úplnost. Kde jsou ty body ničení motoru? Laicky se to dá ohraničit asi takto: - dolní mez = začínající projev nepravidelných otáček motoru v zátěži (záškuby); - horní mez = výrobce označuje červeným polem na otáčkoměru. A už jsem to tu jednou psal. Správné spektrum otáček motoru určuje graf měrné spotřeby paliva. Kdo ho pro tento motor našel, tak nechť ho sem dá a opravdu se dále nemáte o čem bavit.