Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Historie vyráběných modelů

  1. Zahájeno uživatelem Standis,

    Laurin & Klement 540 Značka Laurin & Klement Země Československá republika Typ 540 Rok 1923 Motor (typ, počet válců) 4 Kubatura (ccm) 5911 Výkon (výkon/ot.min) 40 HP Ostatní nákladní, autobus Výroba od r. 1923

    • 1 odpověď
    • 16,8tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem Standis,

    Laurin & Klement MK6 (označovaný také jako Laurin & Klement 445 nebo Laurin & Klement 450) byl automobil vyráběný firmou Laurin & Klement mezi lety 1920 a 1925. Vodou chlazený řadový šestiválec s šoupátkovým rozvodem Knight byl uložený vpředu a poháněl zadní kola. Měl výkon 44 kW (60 koní) a objem válců 4962 cm³. Obě nápravy s rozchodem 1360 mm měly listová pera. Maximální rychlost byla 100 km/h. Celkem se vyrobilo 51 kusů. Značka Laurin & Klement Země Československá republika Typ MK 6 Rok 1921 Motor (typ, počet válců) 6 Kubatura (ccm) 4962 Výkon (výkon/ot.min) 40 HP Výroba od r. 1921

    • 0 odpovědí
    • 16,2tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Standis,

    Laurin & Klement 100 (105) Laurin & Klement A byl automobil vyráběný firmou Laurin & Klement od roku 1922 do roku 1924. V roce 1922 se jmenoval Laurin & Klement A, v letech 1923 a 1924 se jmenoval Laurin & Klement 100. Byl nástupce typu Laurin & Klement T Značka Laurin & Klement Země Československá republika Typ 100 (105) Rok 1922 Motor (typ, počet válců) 4 Kubatura (ccm) 1791 Výkon (výkon/ot.min) 20 HP Výroba od r. 1922

    • 0 odpovědí
    • 6,8tis zobrazení
  4. Laurin & Klement 105 (ke konci výroby Laurin & Klement – Škoda 105 nebo jen Škoda 105) byl automobil vyráběný československou automobilkou Laurin & Klement od roku 1923 do roku 1925. Byl to nástupce typu 100, jediným rozdílem byla náhradní pneumatika upevněná na straně. Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem SV. Měl výkon 18 kW (25 koní), vrtání 72 mm a zdvih 110 mm. Objem válců byl 1791 cm³. Vůz mohl jet maximálně 80 km/h. Celkem se vyrobilo 277 kusů. Značka Laurin & Klement Země Československá republika Typ 100 (105) Rok 1922 Motor (typ, počet válců) 4 Kubatura (ccm) 1791 Výkon (výkon/ot.min) 20 HP Výroba od r. 1922

    • 5 odpovědí
    • 8,2tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Standis,

    Historie: Plzeňská škodovka je už ve dvacátých letech ohromných průmyslovým gigantem. Vyrábí zbraně, lokomotivy, zařízení továren. V roce 1925 kupuje boleslavskou firmu Laurin – Klement a jejich vozy začínají nést logo Škoda. V rámci rozšíření nabídky výrobků kupuje vedení firmy licenci na francouzské vozy Hispano – Suiza. Ty byly vlajkovou lodí firmy. Další licence pochází z Anglie. Jde o výrobek firmy The Sentinel Waggon Works ltd., Shrewsbury, England. Licenci na její automobily zakoupila firma už v roce 1923. Popis: Šlo o nákladní užitkový automobil poháněný parním strojem. Výhodou parního stroje byl v době vzniku celkem levný provoz. Oproti klasickým nákladním…

    • 0 odpovědí
    • 8,8tis zobrazení
  6. Laurin & Klement 350 - Škoda 350 14/50 HP, Československo 1925 Čtyřdveřový čtyřmístný faeton, motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový šestiválec se šoupátkovým rozvodem Knight, objem 3498 cm³, vrtání 78 mm a zdvih 122 mm, karburátor Zenith, maximální výkon 37 kW (50 koní). Obě nápravy tuhé na listových perech. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 3400 mm, rozchod 1400/1400 mm, vnější rozměry 4600x1800x1550 mm, hmotnost 1950 kg, maximální rychlost 100 km/h. Model 350 se vyráběl v letech 1925 až 1927, celkem bylo postaveno 50 vozů. Na prvním snímku je faeton, na druhém limuzína typu 350. Značka Laurin & Klement Země Československá republika Typ 350 Rok 1924 M…

    • 3 odpovědi
    • 10,9tis zobrazení
  7. Laurin & Klement – Škoda 360 Historie: V polovině 20. let se prudce rozvíjí automobilový průmysl. Naše nejstarší automobilka Laurin&Klement v Mladé Boleslavi vyrábí a úspěšně prodává řadu typů osobních i nákladních automobilů. Pro další rozvoj výroby však potřebují kapitál. Proto se v roce 1925 spojuje s průmyslovým gigantem- koncernem Škoda Plzeň. Ten se stává výhradním vlastníkem mladoboleslavské automobilky. Přichází reorganizace výroby, podniky koncernu mezi sebou kooperují. Podle dohody mezi bývalou Laurin&Klement a koncernem Škoda byly stroje zkonstruované před srpnem 1925 označené L & K - Škoda, stroje konstruované po tomto datu už jen Škoda. F…

    • 2 odpovědi
    • 8,5tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem Standis,

    Značka Škoda Země Československá republika Typ 125 Rok 1927 Počet vyrobených strojů 1650 Motor (typ, počet válců) 4 Umístění motoru vpředu Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 1944 Vrtání (mm) 75 Zdvih (mm) 110 Výkon (výkon/ot.min) 22,1kW Karburátor (značka, typ) Zenith TD 30 Karoserie (počet dveří) valník, dodávka, autobus, speciální užitkové karoserie Délka (mm) 4750 valník Šířka (mm) 1700 Výška (mm) 2100 Rozvor (mm) 3120 Rozchod před/zad (mm) 1300/1300 Pohotovostní hmotn. (kg) 1420 valník Pohon zadní kardan Převodovka man. 4+1 Pneu 30x5 SS Rychlost (km/h) 6 Spotřeba (l/100km) 11-15 Brzdy mechanické bubnové Výro…

    • 0 odpovědí
    • 6,7tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem Standis,

    Historie: Již během výroby LK-110 přichází mladoboleslavská automobilka s novým typem konstruovaným již v rámci koncernu Škoda. Byl označen 4R a 6R. V témže období dochází v automobilce k velkým investicím. Je postavena nová moderní karosárna v roce 1926. O dva roky později, v roce 1928, je položen základ montážní haly, kde se montují mechanické díly automobilů. Obě budovy byly technologicky propojeny což umožnilo komplexní pásovou montáž automobilů. Do té doby v Československu něco nevídaného. V roce 1930 vyrábí už 25 kusů denně, později na tři směny je kapacita továrny už 85 kusů denně. Popis: V roce 1928 tedy automobilka předvádí dva nové typy. Jsou v podstatě s…

    • 0 odpovědí
    • 7,4tis zobrazení
  10. Škoda 6 R byl osobní automobil vyráběný československou automobilkou Škoda v Mladé Boleslavi. Výroba začala roku 1929 a skončila roce 1930. Vůz měl výkon 36,7 kW, maximální rychlost byla 100 km/h. Motor uložený vpředu poháněl zadní kola, měl objem 2916 cm³. Byl k dostání jako limuzína nebo phaéton. Bylo vyrobeno 322 kusů. Historie: Již během výroby LK-110 přichází mladoboleslavská automobilka s novým typem konstruovaným již v rámci koncernu Škoda. Byl označen 4R a 6R. V témže období dochází v automobilce k velkým investicím. Je postavena nová moderní karosárna v roce 1926. O dva roky později, v roce 1928, je položen základ montážní haly, kde se montují mechanické díl…

    • 9 odpovědí
    • 11,4tis zobrazení
  11. Škoda 422 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda. Začal se vyrábět roku 1929. Byl k dostání jako čtyřdveřový sedan, dvoudveřový tudor, faéton, kabriolet, kupé nebo landulet. Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem SV. Měl výkon 16 kW (22 koní) a objem 1195 cm³. Maximální rychlost se pohybovala okolo 75 km/h. Výroba byla ukočena roku 1932, vyrobilo se 3 435 kusů. Historie: Počátkem 30.let vyrábí Škoda celou řadu vozidel. V tomto období se Škodovka orientovala i na vůz nižší kategorie. Popis: V roce 1930 je představen nejmenší automobil typu 422. Měl obsah 1195 ccm a 22 koní, motor opět SV. Karoserie, jak bylo tehdy zvykem, byly dodávány v r…

    • 3 odpovědi
    • 11,2tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem Standis,

    V roce 1931 přichází boleslavská firma Škoda s opět novým typem. Šlo o šestiválcovou Škodu 633. Motor měl stejný základ jako Š 422, ale o dva válce víc. Objem 1792 ccm, výkon 33 koní. Bylo to vyvrcholení konstrukce Škodovek s klasickým podvozkem – žebřinovým rámem. Těchto vozidel bylo vyrobeno v letech 1931 – 1934 504 kusů. Značka Škoda Země Československá republika Typ 633 Rok 1931 Počet vyrobených strojů 504 Motor (typ, počet válců) 6 Chlazení kapalina Kubatura (ccm) 1792 Vrtání (mm) 65 Zdvih (mm) 90 Výkon (výkon/ot.min) 33 HP/3000 Karburátor (značka, typ) Zenith 30 Karoserie (počet dveří) sedan, tudor, cabriolet, valník Počet míst 4-6 Ro…

    • 0 odpovědí
    • 6,9tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 606 byl osobní automobil vyráběný v československé automobilce Škoda. Prodával se jako dvoudveřový tudor, čtyřdveřový sedan nebo limuzína. Výroba probíhala mezi lety 1932 a 1935, celkem se vyrobilo 67 kusů. Motor byl řadový šestiválec SV o objemu 1961 cm³. Vozy vyrobené do konce roku 1933 (jen sedany) byly vybaveny slabším motorem, který měl výkon 27 kW (37 koní) a mohl jet až 100 km/h. Novější modely (všechny tři typy karoserie) měly motor s výkonem zvýšeným na 33 kW (45 koní) a s maximální rychlostí 110 km/h. Roky produkce 1932 – 1935 Karoserie tudor, sedan, limuzína Historie: V roce 1931 přichází firma Škoda s novým malým šestiválcovým strojem, který dostal …

    • 1 odpověď
    • 8,1tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 420 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda před druhou světovou válkou v letech 1933 – 1938. Některé odlišné vozy byly značeny jako Škoda 418 nebo Škoda 421. Škoda 420 Standard Vůz Škoda 420 Standard se vyráběl od roku 1933 do roku 1934. Byl k dostání jako dvoudveřový nebo čtyřdveřový sedan, kabriolet nebo roadster. Počátek 30. let je u našich automobilek ve znamení malých, lidových vozů. Nejinak tomu je u škodovky. V letech 1933 – 1934 přichází s malým vozem Škoda 420 Standart. Měl obsah 995 ccm, výkon pouhých 20 koní. Šlo o jednoduché malé auto, kterého se vyrobilo jen 421 kusů. V roce 1934 přichází první Popular s označením 418. Značka …

    • 0 odpovědí
    • 7,2tis zobrazení
  15. Škoda 420 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda před druhou světovou válkou v letech 1933 – 1938. Některé odlišné vozy byly značeny jako Škoda 418 nebo Škoda 421. Výrobce Škoda Roky produkce 1933 – 1938 Nástupce Škoda Popular Škoda 420 Rapid Vyráběl se v letech 1934 a 1935. V prodeji byl jako sedan nebo kabriolet. Bylo vyrobeno 480 kusů. Specifikace: Motor Objem: 1195 cm³ Výkon 19,1 kW Maximální rychlost: 90 km/h Spotřeba: 8 l/100 km [*]Rozměry Výška: 1520 mm Šířka: 1460 mm Délka: 3800 mm

    • 5 odpovědí
    • 10,9tis zobrazení
  16. Škoda 935, Československo 1937 Čtyřdveřový pěti až šestimístný vůz s aerodynamickou karosérií, motor uprostřed před zadní nápravou a pohon zadních kol. Plochý kapalinou chlazený čtyřválec (boxer) s rozvodem OHV, objem 1995 cm³, vrtání 84 mm a zdvih 90 mm, dva karburátory Zenith, výkon 40 kW (55 koní) při 3500 ot/min. Vpředu příčné závěsy, vzadu kyvadlové poloosy, vpředu i vzadu příčné listové pero. Čtyřstupňová elektromagnetická převodovka Cotal, rozvor náprav 2580 mm, rozchod kol 1250/1300 mm, vnější rozměry 3800x1670x1500 mm, hmotnost 1170 kg, maximální rychlost Prototyp aerodynamického vozu s motorem vzadu a chladičem vpředu byl zkoušen v letech 1935 až 1937. Zřej…

    • 5 odpovědí
    • 11,3tis zobrazení
  17. Automobil Škoda Favorit vyráběla automobilka Škoda v Mladé Boleslavi od roku 1936 do roku 1941. Automobil Škoda Favorit (továrním označením typ 904) se začal vyrábět v roce 1936. Měl objem 1802 cm³, výkon 28 kW při 3800 ot./min. Měl maximální rychlost 95 km/h. Do roku 1939 bylo vyrobeno 169 kusů tohoto modelu. Od roku 1938 se vyráběl Škoda Favorit 2000 OHV (typ 923), kterého bylo vyrobeno 54 kusů. Vychází z předchozího modelu, ale má silnější motor o objemu 2091 cm³ s výkonem 40,5 kW, s kterým dosahoval rychlosti 110 km/h. Přestal se vyrábět v roce 1941. Historie: Tento název Škodovky je nám všem dostatečně znám. Málokdo si však uvědomuje, že tento typ jezdil už př…

    • 2 odpovědi
    • 11,1tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda Sagitta (typ 911) byl prototyp malého automobilu, který v letech 1936–1939 vyvíjela automobilka Škoda. V roce 1937 bylo vyrobeno 7 vozidel: několik kabrioletů, kupé a jeden sedan Motor byl vzduchem chlazený dvouválec uložený vpředu. Měl výkon 11 kW, objem 845 cm3 a dosahoval rychlosti 70 km/h. Převodovka byla třístupňová. Výrobce Škoda Roky produkce 1936–1939 Značka Škoda Země Československá republika Typ Škoda Sagitta typ 911 Rok 1937 Počet vyrobených strojů 5 Motor (typ, počet válců) …

    • 1 odpověď
    • 7,8tis zobrazení
  19. Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol. Škoda 420, 418, Popular Výrobce Škoda, ASAP Koncern Škodovy závody-Plzeň Roky produkce 1933–1946 Vyrobeno 19 542 kusů Nástupce Škoda 1101 Koncepce pohonu páteřový rám Třída malé automobily Technické údaje Délka 3 630–4 200 mm Šířka 1 340–1 500 mm Výška 1 370–1 520 mm Rozvor 2 300–2 570 mm Rozchod 1 050–1 250 mm Pohotovostní hmotnost 650–930 kg Počet míst 3–4 Maximální rychlost 80–110 km/h Spotřeba 7–10 l/100 km Převodovka třístupňová Škoda Popular 1100 OHV typ 927 (1938–1946) Tento typ navaz…

    • 2 odpovědi
    • 11,5tis zobrazení
  20. Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol. Škoda 420, 418, Popular Výrobce Škoda, ASAP Koncern Škodovy závody-Plzeň Roky produkce 1933–1946 Vyrobeno 19 542 kusů Nástupce Škoda 1101 Koncepce pohonu páteřový rám Třída malé automobily Technické údaje Délka 3 630–4 200 mm Šířka 1 340–1 500 mm Výška 1 370–1 520 mm Rozvor 2 300–2 570 mm Rozchod 1 050–1 250 mm Pohotovostní hmotnost 650–930 kg Počet míst 3–4 Maximální rychlost 80–110 km/h Spotřeba 7–10 l/100 km Převodovka třístupňová Škoda Popular 995 „Liduška" typ 937 (1939–1946) Tzv. „lido…

    • 2 odpovědi
    • 15,1tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda Popular, popř. její předchůdci, byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol. Škoda Popular 1100 Škoda 420, 418, Popular Výrobce Škoda, ASAP Koncern Škodovy závody-Plzeň Roky produkce 1933–1946 Vyrobeno 19 542 kusů Nástupce Škoda 1101 Koncepce pohonu páteřový rám Třída malé automobily Technické údaje Délka 3 630–4 200 mm Šířka 1 340–1 500 mm Výška 1 370–1 520 mm Rozvor 2 300–2 570 mm Rozchod 1 050–1 250 mm Pohotovostní hmotnost 650–930 kg Počet míst 3–4 Maximální rychlost 80–110 km/h Spotřeba 7–10 l/100 km Převodovka třístupňová Škoda Popular 1101 typ 938 (…

    • 1 odpověď
    • 8,4tis zobrazení
  22. V letech 1945 až 1947 vyjely z Mladé Boleslavi dvě desítky vozů Škoda Rapid 2200 se šestiválcovým motorem… Zatímco poválečné automobily Škoda Superb zůstaly v povědomí veřej­nosti, o málo menší šestiválce Rapid 2200 upadly v zapomnění. Jejich pohnutý a nepříliš šťastný osud si však zaslouží připomenutí; projekt vozu střední třídy s řadovým šestiválcem OHV existoval od konce třicátých let a navzdory okupaci jeho reali­zace pokračovala. V první fázi byly v letech 1939 a 1940 postaveny dva prototypy s označením Rapid 2000 (typ 945). Byly ­ještě vybaveny čtyřválcem 2091 cm3 o výkonu 55 k (40,5 kW) z typu Favorit. První z nich, černá limuzína se šesti bočními okny, byl ­vysta…

    • 2 odpovědi
    • 11,7tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Standis,

    .V rokoch 1941/42 bol vyvíjaný tento ťahač(traktor) pre východný front. Dizajnérsky sa pod tento typ podpísal Ferdinand Porsche a vyrobou bola poverená firma Škoda. Prototyp bol postavený koncom roka 1942 a sériová výroba prebehla v roku 1943. Pôvodne znela objednávka na 200 kusov, neskôr bola zredukovaná na 100 kusov. V kovovo-drevenej kabíne boli miesta pre tri osoby. Celokovové kolesá mali priemer 1500 mm (šírka predných kolies - 300mm, šírka zadných kolies - 400 mm). Ťahače nakoniec skončili na západnom fronte. Známe sú nálezy v Holandsku a Ardenách v rokoch 1944/45. V Holandsku vzbudili tieto žlto sfarbené stroje veľký záujem-budili dojem, že patria k nejakým tajným…

    • 0 odpovědí
    • 8,7tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda 706 R Výrobce AZNP Mladá Boleslav, Avia Letňany, LIAZ Rýnovice Další jména "Barča" Roky produkce 1945 – 1958 (?) Vyrobeno asi 28.400 kusů Místa výroby Československo Předchůdce Škoda 706 Nástupce Škoda 706 RT Příbuzné vozy Škoda 706 RO Karoserie nákladní Technické údaje Délka 8285 mm Šířka 2350 mm Výška 2500 mm Rozvor 5000 mm Rozchod 1930/1820 mm Pohotovostní hmotnost 5000 kg Užitečná hmotnost 7500 - 9000 kg Maximální rychlost 55 km/h Spotřeba 28 - 32 l/100 km Motor řadový, vodou chlazený vznětový čtyřtakt, OHV s vířivou komůrkou v hlavě Objem 11,782 (125×160 mm) l Počet válců 6 Výkon 99 kW (135 k) / 1750 ot.; původně 107 kW (145 k) kW Druh…

    • 2 odpovědi
    • 12tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Standis,

    Škoda VOS (Vládní osobní speciál) byla speciální pancéřovaná limuzína, vyráběná v letech 1949 – 1952 pro nejvyšší státní představitele ČSR. Přestože automobil nese značku Škoda, AZNP vyráběly v Mladé Boleslavi pouze podvozkovou část. Motor dodala automobilka Praga a interiér navrhla Tatra. Karosářské provedení je z velké části dílem vysokomýtské společnosti Sodomka (později Karosa), kde se automobily i kompletovaly. Také stavěl několik kopií označené zkratkou VOS-L (light), které nebyly obrněné. Výrobce Škoda Auto Roky produkce 1949 – 1952 Místa výroby Československo Předchůdce Škoda Superb Příbuzné vozy Tatra 87 Karoserie 4-dveřový sedan Designér Oldřich Medun…

    • 0 odpovědí
    • 8,3tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.