Přejít na obsah


  • Aktuální příspěvky

    • Videorozhovor s Filipem Turkem, lídrem jedné z českých koalic do voleb do Europarlamentu.  Odhlédněme od titulku rozhovoru, který možná přitáhne jisté posluchače, ale tohle téma je naštěstí jen  okrajové. Absolutní část  rozhovoru je vedena k tématu elektromobility a současné proklimatické politiky v EU....   https://www.stream.cz/extra-host-1268698/filip-turek-se-tvrde-oprel-do-fialy-ods-zradila-svoje-volice-a-on-je-toho-absolutni-priklad-64977564#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=videoportal.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest241_shrnuti_llm_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    • Ahoj, sice se to týká Passatu, ale převodovky jsou stejné a SW úprava, respektive REMAP DSG je taky stejný. Aneb není remap jako remap.  https://www.b8r.cz/2024/04/24/remap-dsg-problem-s-podtacenim-motoru/
    • Neměl bys odkaz přesně na tu fólii, kterou jsi použil?
    • Začíná "kapitánům" z  automotive pomalu docházet, že pořád existuje dost velká část trhu, co si nenechá jen tak šlapat po hlavách? A že by bylo asi záhodno přehodnotit silně restriktivní  názory na spalovací motory?  A tím nemyslím jen ty země a oblasti, kde emisní předpisy jsou benevolentnější než např. v EU a kde se stále budou moci "spalováci"  prodávat i po roce 2035.     A ještě jeden příspěvek, kde bychom mohli i polemizovat, jestli se EU, potažmo EK nezmýlila v prostředcích a krocích v prosazování  Green dealu a jestli jí opravdu pořád jde o změnu klimatu, nebo prostě a jednoduše šlápla s jen a jen čistou elektromobilitou pořádně vedle ? Jsme svědky paradoxu – EU brání prodeji elektromobilů z Číny (mimo jiné, protože evropské automobilky stále prostě neumí vyrobit širokou veřejností akceptovatelný a  levný  elektromobil).  Jenže výsledkem nemusí vůbec být  záchrana pozvolna destruovaného automobilového průmyslu v Evropě v podobě dnes zavedených velkých automobilek. Čínští výrobci elektromobilů totiž už začali přesouvat výrobu do Evropy – BYD staví továrnu v Maďarsku, Chery přebírá opuštěnou továrnu ve Španělsku, Leapmotor bude vyrábět v Polsku, Dongfeng jedná o výrobě v Itálii, SAIC chce své MG vyrábět v Anglii a BAIC pokukuje po produkci v Polsku. A to jsou jen už zveřejněné projekty. Situace v evropském automobilovém průmyslu tak nabírá nečekaný obrat – zatímco  výrobci automobilů čelí problémům, jejich mnohdy odepisovaným dodavatelům se otevírá šance najít si nové partnery. I pro čínské firmy bude pravděpodobně výhodnější využívat místní dodavatele místo dovozu dílů přes půl světa. A tak se třeba už brzy dočkáme opravdu levných elektromobilů z evropské produkce, i když od značek, které ani nedokážeme vyslovit. Má to ovšem jednu zásadní chybu – technický vývoj postupně odchází z Evropy a ty skutečně zásadní inovace už přicházejí z jiných částí světa. EU se tak v cestě za klimatickou neutralitou krok za krokem může klidně stát pouhou  montovnou pro čínské automobilky. Vypadá to, že EU je pořád o nějaký ten krok pozadu a jen hasí oheň. Čína není dnes už tak hloupá a vypadá to, že přemýšlí hodně daleko dopředu ( napřed ovládnutí  nerostných zdrojů, nyní přesun výroby do Evropy) a předpovídá následné kroky EU. Neměla by EU  svými následnými kroky spíše umožnit zavedeným evropským výrobcům v automotive  dělat nadále to, co jim oproti i té Číně tak dobře šlo a na co máme zavedenou kapacitu?   A taky si konečně přiznat, že po roce 2035 jen povolenými  elektromobily planetu nezachráníme, spíše si v globálu sami v Evropě  pohoršíme...?       Nakonec i Musk a TESLA dnes přehodnocují svoje vize a sázku na elektromobilitu  a přizpůsobují se trhu...     No jsou to těžké časy pro evropské automobilky...  
    • servisak mi to opravil tak, ze kablik sekol az po C-stlpik a naletoval uplne novy, trochu hrubsi a hlavne je dlhsi, cize s tak nenatahuje. A kufor ide opat ako ma...
×
×
  • Vytvořit nový...