Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den,

ačkoliv jsem hledal ve starších tématech podobný problém jsem nenašel.

Tak tedy mám Fabii combi 1.4 MPi 55kW 60tis km. Při akceleraci slyším a přes pedál plynu cítím z levého kola velice drobné jakoby "duté" klepání, které vždy ustane pokud jedu konstantní rychlostí nebo sundám nohu z plynu. Nevíte někdo co by to mohlo být???

JS

Vloženo

Omluva, uklepl jsem se MPi, 50kW.

Není to tak že by se to přenášelo přímo přes pedál, ale to klepání je přez nej citit. Stejně jako přes volant nebo podlahu, zkrátka takové drobné vibrace. Myslím že je to něco s kolem ne s motorem, ložisko to podle mě není, myslím spíš na poloosu a věci kolem ní, ale nedokážu to bezpečně identifikovat.

Každopádně dík za odezvu

  • o 3 týdny později...
Vloženo

JPS32,Ja mam možná neco podobného ale ja bych ten zvuk nedefinoval jako klepání ale spíš jako lupnutí(prsknití)a ten zvuk je slyset jenom při akceleraci,nebo naopak kdyz podřadím a motor zacíná brzdit.a taky si mylím ze je to neco jako poloosa nebo neco takového a taky nevím co to je.

ja mam 1,4Mpi 44kW rv:2000 45tis km najeto.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo
JPS32,Ja mam možná neco podobného ale ja bych ten zvuk nedefinoval jako klepání ale spíš jako lupnutí(prsknití)a ten zvuk je slyset jenom při akceleraci,nebo naopak kdyz podřadím a motor zacíná brzdit.a taky si mylím ze je to neco jako poloosa nebo neco takového a taky nevím co to je.

ja mam 1,4Mpi 44kW rv:2000 45tis km najeto.

Ahoj, asi mam stejny problem. Pri momente akcelerace nebo naopak sundani nohy z plynu se ozve kovove lupnuti. Resim tento problem pod rubrikou motor, zatim se mi dostaly odpovedi, ktere to podle me , nejsem automechanik, neresi. Pokud se ti to podarilo vylustit, dej mi prosim vedet, co to bylo. Moc diky

Vloženo
JPS32,Ja mam možná neco podobného ale ja bych ten zvuk nedefinoval jako klepání ale spíš jako lupnutí(prsknití)a ten zvuk je slyset jenom při akceleraci,nebo naopak kdyz podřadím a motor zacíná brzdit.a taky si mylím ze je to neco jako poloosa nebo neco takového a taky nevím co to je.

ja mam 1,4Mpi 44kW rv:2000  45tis km najeto.

Ahoj, asi mam stejny problem. Pri momente akcelerace nebo naopak sundani nohy z plynu se ozve kovove lupnuti. Resim tento problem pod rubrikou motor, zatim se mi dostaly odpovedi, ktere to podle me , nejsem automechanik, neresi. Pokud se ti to podarilo vylustit, dej mi prosim vedet, co to bylo. Moc diky

A nejsou to již tolikrát zmiňované plechové matice na poloosách? Stačí vyměnit za ocelové a je po problému.

Vloženo (editace)
JPS32,Ja mam možná neco podobného ale ja bych ten zvuk nedefinoval jako klepání ale spíš jako lupnutí(prsknití)a ten zvuk je slyset jenom při akceleraci,nebo naopak kdyz podřadím a motor zacíná brzdit.a taky si mylím ze je to neco jako poloosa nebo neco takového a taky nevím co to je.

ja mam 1,4Mpi 44kW rv:2000  45tis km najeto.

Ahoj, asi mam stejny problem. Pri momente akcelerace nebo naopak sundani nohy z plynu se ozve kovove lupnuti. Resim tento problem pod rubrikou motor, zatim se mi dostaly odpovedi, ktere to podle me , nejsem automechanik, neresi. Pokud se ti to podarilo vylustit, dej mi prosim vedet, co to bylo. Moc diky

A nejsou to již tolikrát zmiňované plechové matice na poloosách? Stačí vyměnit za ocelové a je po problému.

Nevim, jake matice tam jsou. Koupil jsem to auto nedavno. Udelal jsem ted test: zatahl jsem rucku, kararad polozil ruce na leve predni kolo a postupne jsem se snazil rozjet dopredu a dozadu. Pokazde pri zmene smeru tom kole trhlo, ale vzdy jen pri prvnim pokusu. Tzn. kdyz jsem se chtel rozjet dopredu, tak v tom trhlo, pak jsem to zkusil podruhe a k trhnuti uz nedoslo. Dozadu se situace opakovala. Podle me to muzou byt dve veci. Budto spate matice na prednich poloosach, nebo vychozene homokineticke osy. Please, please kdo to umi rozlustit???? :kuk:

COMBI 1.4MPi 50kW 2001 120000

Editováno: , autor: radarek
Vloženo

ja jsem taky slyšel kovový zvuk při akceleraci,hledal jsem na všem možném a nakonec jsem vyměnil uložení ramen do kastle a teď mám pokoj.Byly úplně roztrhaný.

Vloženo
JPS32,Ja mam možná neco podobného ale ja bych ten zvuk nedefinoval jako klepání ale spíš jako lupnutí(prsknití)a ten zvuk je slyset jenom při akceleraci,nebo naopak kdyz podřadím a motor zacíná brzdit.a taky si mylím ze je to neco jako poloosa nebo neco takového a taky nevím co to je.

ja mam 1,4Mpi 44kW rv:2000  45tis km najeto.

Ahoj, asi mam stejny problem. Pri momente akcelerace nebo naopak sundani nohy z plynu se ozve kovove lupnuti. Resim tento problem pod rubrikou motor, zatim se mi dostaly odpovedi, ktere to podle me , nejsem automechanik, neresi. Pokud se ti to podarilo vylustit, dej mi prosim vedet, co to bylo. Moc diky

A nejsou to již tolikrát zmiňované plechové matice na poloosách? Stačí vyměnit za ocelové a je po problému.

Nevim, jake matice tam jsou. Koupil jsem to auto nedavno. Udelal jsem ted test: zatahl jsem rucku, kararad polozil ruce na leve predni kolo a postupne jsem se snazil rozjet dopredu a dozadu. Pokazde pri zmene smeru tom kole trhlo, ale vzdy jen pri prvnim pokusu. Tzn. kdyz jsem se chtel rozjet dopredu, tak v tom trhlo, pak jsem to zkusil podruhe a k trhnuti uz nedoslo. Dozadu se situace opakovala. Podle me to muzou byt dve veci. Budto spate matice na prednich poloosach, nebo vychozene homokineticke osy. Please, please kdo to umi rozlustit???? :kuk:

COMBI 1.4MPi 50kW 2001 120000

Viděl bych to na ty matice. Nejlépe když vyfotíš náboj předního kola, hned ti řeknu, jaké matice tam máš.

Vloženo

Mám úplně stejný problém při akceleraci taky sliším lupnutí....Fábie 2000 někdo tady píše ramena...výměna...a někdo ty matice..tak nevím zda mám zajed do servisu nebo si matice vyměnit. bohužel nejsem nějak techniky zdatný..Nebo se to dá udělat doma.ta výměna.Případně kolik ty nové matice stojí

Vloženo (editace)
Mám úplně stejný problém při akceleraci taky sliším lupnutí....Fábie 2000 někdo tady píše ramena...výměna...a někdo  ty matice..tak nevím zda mám zajed do servisu nebo si matice vyměnit.  bohužel nejsem nějak techniky zdatný..Nebo se to dá udělat doma.ta výměna.Případně kolik ty nové matice stojí

Matice (1ks) stojí do stovky. K výměně je potřeba speciální klíč a dotahuje předepsaným momentem, tak doma to asi nezvládneš. Ale v servisu by to šlo při troše dobré vůle i na počkání.

Jinak pro všechny co tápou. Matice se projevuje asi takto: jedu konstantní rychlostí, lehce přidám plyn..klep, pustím plyn ...klep, rychle přidám, pustím..klep,klep.

Jestli to klepe při rozjezdu nevím, už je to dlouho, měl to táta a výměna matic pomohla.

Editováno: , autor: pava
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Prispevek pro ty, kteri slysi kovove cvaknuti pri akceleraci a dekceleraci. Vymena kovovych matic (novy typ) pomuze jen castecne, ale problem neresi. S velkou pravdepodobnosti je vychozeny vnejsi homokinetak a je treba ho cely vymenit. Upozornuji, ze homokinetak je slyset i s primymi koly pri zmene rychlosti. Tod vse z mych zkusenosti. Doufam, ze to nekomu pomuze...

  • o 2 týdny později...
Vloženo
Prispevek pro ty, kteri slysi kovove cvaknuti pri akceleraci a dekceleraci. Vymena kovovych matic (novy typ) pomuze jen castecne, ale problem neresi. S velkou pravdepodobnosti je vychozeny vnejsi homokinetak a je treba ho cely vymenit. Upozornuji, ze homokinetak je slyset i s primymi koly pri zmene rychlosti. Tod vse z mych zkusenosti. Doufam, ze to nekomu pomuze...

myslím taky že to jsou ty matky, na ty km co uvádí to nevypadá na kloub a ten musí být hodně opotřebovaný aby cvakal i v přímém směru, už by ti to trhalo uši při plným rejdu kdy se ozývá cvakání....

  • o 3 měsíce později...
Vloženo
Kluci,chtěl sem se zeptat jestli ty nové ocelové matice jsou jen na jedno použití jak se píše nebo je můžu použít opakovaně ??

Jen na jedno použití. Při povolení se ulomí ty pojišťovací zobáčky a matice se musí vyměnit.

Vloženo

Něco podobného jsem měl taky, pokud to dělá i na nějakých nerovnostech na silnici (oblíbené záplaty silničářů) nebo kdyz pustíš rychle spojku, nebo naomak zátah pod plynem, tak by to mohli být ty zadní silenbloky na předních ramenech. Dost časté a pro Škodovky typické. 1 ks cca 250,-. Pokud jenom při té akceleraci, tak to budou nejspíš ty matice.

Vloženo

Myslim si ze to budou ty matice asi pred rokem kdyz mi menily loziska tak jsem tento problem resil taky pridal plyn cvak, ubral cvak,prvni reakce v servisu to je prevodovka priprav 5o litru a cau,druha navsteva homokinemataky asi 10 litru celkem a ahoj ja fakta uvazoval ze to zapalim to auto a utecu pak jeden mechanik povida pojd ukazu ti neco prinesl lepidlo na zavity loctite prinesl nove matice napatlal lepidlem utahnul a povidal nech to hodinu stat a uz sem nejezdi a ono ejhle je ticho jak v kostele .

Vloženo

Přesně se mi děje to co popisujete uberu plyn - přidám cvak-cvak.To samé se mi děje i při řazení.Na autě mám ještě staré matice.Koupím nové a o výkendu to zajedu vyměnit.Jen sem se chtěl zeptat to musím patlat tím lepidlem?? a co je to za lepidlo??

Vloženo

Lepidlem to patlat nemusíš. Na povolení starých potřebuješ 19imbus a na utažení nových 36mm 12- ti hranný ořech.

Utahovat dostatečně, ale né moc. Momenťák jsem neměl.

Vloženo

Tak sem koupil dvě matky a-110 Kč.Objel 7 servisů než se mi povedlo najít ten kde měli devatenáctku imbus a vyměnil matku jen na levý straně.Jak sem zjistil tak na pravý už ji někdo vyměnil.No a výsledek mě nepotěšil.Klepe to dál,vůbec žádná změna :( V tejdnu zkusím jestli bude čas to zvednout na zvedák a uvidíme......

Vloženo

Tak nakonec sem na žádnej zdedák nejel,protože se to čalo zlepšovat až sem v pondělí nechal auto den stát a už to neklepe...fakt...několik dní ;) Žeby to tedy nakonec bylo těma matkama.....

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

No jen tak pro pořádek,abych to uzavřel....maticema to pochopitelně nebylo a za pár dní to začalo klepat znova a víc a víc.....až se přišlo na to

že ten bordel dělá pravej vnější homokineťák.Po vyměně vše OK.

Ale neraduju se, teče mi chladič... :angry:

  • o 2 týdny později...
Vloženo

mel sem dve fabie, najeto 115 a 145 tis, obe klepaly od pravýho predniho kola pri akceleraci, nejvic to bylo poznat na trojku pri plným zátahu, jedna to delala pri jizde rozve jedna pri mirné pravé zatacce, slo o klepnutí pri každe otacce kola, neco jako naražený rafek nebo boula na pneumatice, což sem vyloucil vymenou kola za jiný. když sem pod to lehl a zacloumal s poloosou tak byla dost volná v homokinetáku. takže z toho vyplývá že fabie maji poddimenzovaný vnejsi klouby který nic nevydrži . že by to bylo povolenýma matkama na poloose se mi nezdá , pác ty sou utažený jak svina . tot vse.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...