Přejít na obsah

Seehirt

Uživatel
  • Počet příspěvků

    37
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Seehirt

Bažant

Bažant (2/14)

  • Collaborator Vzácný
  • First Post
  • Conversation Starter Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

3

Popularita

  1. V prvé řadě je třeba říct, že se jedná o zážehový motor VW EA888 4.generace (od 2020), který má v různých variantách od 140kW (DKZA,DNNA) do 245kW(DNF). Škodovka vydala 22.1.2025 zprávu, že se začíná prodávat modernizovaná Octavie s pohonem všech kol, která je exkluzivně poháněna motorem 2,0 TSI s největším výkonem 150 kW. Agregát pracuje s přímým vstřikováním a plnicím tlakem 350 barů a disponuje proměnným zdvihem ventilů. Ke zvýšení výkonu přispívá vylepšené sání vzduchu, optimalizace tření i vyšší kompresní poměr 12,2:1. Oproti předchůdci vykazuje o 10 kW (14 k) vyšší výkon při současném snížení spotřeby paliva. Točivý moment 320 Nm se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG.
  2. Dík za feedback a za přemístění. Z mé strany to nebyla odvaha či drzost nýbrž nevědomost resp. nezkušenost "bažanta" Skoda Story Board totiž umistil články o Kodiaq RS/Kodiaq Sportline do složky Karoserie/deriváty, z čehož jsem usoudil, že karoserie patří do exteriéru.
  3. Kdy bude k mání Kodiaq 2 Sportline 2,0 TSI/150kW 4x4 ? Trochu jsem si nedávno pohrával s konfigurátorem a při tom zarmouceně zjistil, že mnou favorizovaný Kodiaq s benzinovým motorem 2,0 TSI/150kW 4x4 není k dispozici ve verzi Sportline. A zároveň, že pro ostatní motory včetně 2,0 TDI/145kW 4x4 tato možnost konfigurace tu je. Což mě udivilo, protože nevím, kdo by tak moc toužil po dieselu se sportovním vzhledem, když s ním bude tahat těžký vlek nebo karavan. Ale kdo ví, třeba se mýlím. Byl tu přece Kodiaq 1 RS 2,0 TDI 176kW 240PS 500Nm! Svého času to byl nejsilnější diesel v historii značky. Tak jsem se smířil s představou, že budu muset oželet Sportline a počkat si na RS, protože marketingoví stratégové ve škodovce zřejmě usoudili, že kdyby byl k dispozici Sportline 2,0 TSI/150kW, tak by o RS TSI/195kW byl asi menší zájem. Avšak s potěšením jsem se později dočetl v Skoda Storyboardu, že derivát Sportline bude brzy k dispozici pro všechny motory bez vyjimky, cituji: „Sportovní výbava není vyhrazena jen pro vybrané motorizace. Kodiaq Sportline lze objednat se všemi pohonnými jednotkami nabízenými pro modelovou řadu Kodiaq, včetně plug-in hybridní verze Kodiaq iV“ https://www.skoda-storyboard.com/cs/skoda-model/novy-kodiaq/novy-kodiaq-sportline/ „V závěru letošního roku se do prodeje dostane i Sportline s benzinovým motorem 2,0 TSI/150 kW 4×4“ https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-zpravy-archiv/skoda-kodiaq-sportline-prijizdi-na-cesky-trh-s-emotivnim-designem-a-bohatou-vybavou/ Mám věřit, že se toho dočkám?
  4. Německá Wikipedie uvádí ohledně kombinace přímého a nepřímého MPI vstřikování u motoru EA 888 toto: Čtvrtá generace motoru VW EA888 se vyrábí od roku 2020. Motory 1. a 2. generace splňovaly pouze normu Euro 5, motory 3. generace normu Euro 6 a 4. generace v současnosti nejpřísnější normu Euro 6d-ISC-FCM. Od 3. generace se vedle řídicích jednotek Bosch používají také řídicí jednotky Vitesco (dříve Continental). Pro výkonovou úroveň LK1 se používá řídicí jednotka Bosch, pro úrovně LK2 a LK3 řídicí jednotka od společnosti Vitesco (dříve Continental Powertrain). Od modelového roku 2018 byly k dispozici také verze evoGen 3 s kombinovaným přímým a vícebodovým vstřikováním pro normy Euro 6b (W) a Euro 6c (ZD) pro země se špatnou ochranou paliva, jako jsou Jihoafrická republika, Rusko a emiráty. https://de.m.wikipedia.org/wiki/VW_EA888
  5. Podrobný srovnávací test mezi 1,5 TSI Evo1 a Evo2 v Octavii je k vidění na You Tube: Nová octavia v testu Martina Vaculíka: Motor překvapil, výrobní úspory jej rozzuřily https://m.youtube.com/watch?v=O6rqFBCmRtg
  6. Zážehový motor1.5 TSI evo2 znamená ještě vyšší účinnost a nižší emise pro globální motor koncernu Volkswagen. Kompaktní čtyřválec je neustále vyvíjen. Výsledkem jsou výrazné výhody ve spotřebě paliva a velmi dynamická odezva. Stojí za zmínku zejména deaktivace válců ACTplus, čištění výfukových plynů na bázi motoru a moderní spalovací proces TSI-Evo. Nová high-tech jednotka kombinuje vysokou účinnost a vysoký výkon Další optimalizované základní motory pro mnoho modelů koncernu Volkswagen se 110 kW (150 k) Nová jednotka je určena i pro paliva s obnovitelnými složkami Kompaktní motory TSI jsou instalovány v továrnách po celém světě Vyšší účinnost a nižší emise: Volkswagen dále vyvinul svůj nejprodávanější benzinový motor 1,5 TSI a nyní přináší nejnovější generaci TSI evo2 do prvních modelů v Evropě. Umožňuje spotřebu a úsporu CO 2 . Kompaktní, ultramoderní čtyřválec bude zpočátku k dispozici s výkonem 110 kW (150 k), další varianty 1.5 TSI evo2 budou následovat. První modely dodávané s novým motorem jsou T-Roc a T-Roc Cabriolet. TSI evo2 se do konce roku postupně začne používat i v dalších modelech. „Motor 1.5 TSI je základním pilířem nabídky motorů Volkswagen, protože pohání mnoho modelů po celém světě od T-Cross po Passat Variant.na. Kompaktní čtyřválec jsme neustále vyvíjeli. Výsledkem jsou výrazné výhody ve spotřebě paliva a velmi dynamická odezva,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, divize „Technický vývoj“. „V poslední fázi rozšíření stojí za zmínku zejména deaktivace válců ACTplus, čištění výfukových plynů na bázi motoru a moderní spalovací proces TSI-Evo.“ Přehled inovací EA 211 evo2. V posledním evolučním stupni 1.5 TSI vývojáři přesunuli třícestný katalyzátor a filtr benzinových částic do blízkosti motoru v jednom modulu (MAR = čištění výfukových plynů v blízkosti motoru), což dále zlepšilo účinek výfukových plynů čištění plynu. Jako další příspěvek k udržitelnosti to umožňuje snížené používání drahých kovů při výrobě a zároveň vytváří základ pro budoucí emisní normy. Klíčovou technologickou součástí pro snížení spotřeby paliva u 1,5 l evo2 je dále vyvinutá deaktivace válců ACTplus – společný vývoj v závodech Wolfsburg a Salzgitter. Nový vývoj se zaměřoval na zlepšení zapínání a vypínání dvou válců, aby byl zajištěn hladký chod motoru. Byl optimalizován spalovací proces ve dvouválcovém provozu a rozšířena škála aplikací pro aktivní deaktivaci válců. U ACTplus nedochází k odpalování druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení a otáčkách. Přepínání není téměř znatelné. Účinnost se zvyšuje v aktivních válcích, zatímco prostřední válce běží téměř beze ztrát - znovu se aktivují, když znovu zrychlíte. Kromě turbodmychadla na výfukové plyny VTG (proměnná geometrie turbíny) nabízí 1.5 TSI další high-tech komponenty: vysokotlaké vstřikování vytváří tlak až 350 barů, plazmově potažené vložky válců snižují tření a písty s litým chlazením kanály umožňují další optimalizaci spalování pro zvýšení účinnosti. Koncept odolný vůči budoucnosti. Motory TSI evo2 jsou navrženy pro provoz s palivy, která obsahují regenerativně vyrobené komponenty – to také zajišťuje jejich budoucí životaschopnost. Jsou také vhodné pro různé úrovně hybridizace; Díky plug-in koncepci je možný systémový výkon až 200 kW (272 k). Světový motor – nejmodernější již deset let Kompaktní motory TSI z rodiny EA 211 (EA = vývojová zakázka) jsou od roku 2012 světovými bestsellery: Volkswagen jich ročně vyrobí přes čtyři miliony na jedenácti místech na třech kontinentech. I když v roce 2012 debutovaly – tehdy ve třech variantách zdvihového objemu – přinesly s sebou mnoho špičkových funkcí. Přísná lehká konstrukce snížila jejich hmotnost oproti předchůdcům až o 21 kilogramů. Spalovací proces TSI-evo. Spalovací proces TSI evo, známý již z 1,5 l TSI evo1, pokračuje i v generaci TSI evo2. Kromě optimalizace chlazení spalovacího prostoru je rozhodující opět symbióza Millerova cyklu (brzké uzavírání sacích ventilů s vysokou kompresí) a technologie přeplňování VTG (proměnná geometrie turbíny). Tento další krok umožnila zejména schopnost vyvíjet a optimalizovat příslušné softwarové komponenty motoru interně ve VW. https://www.volkswagen-newsroom.com/de/pressemitteilungen/15-tsi-evo2-noch-mehr-effizienz-und-geringere-emissionen-fuer-den-weltmotor-von-volkswagen-8064 Martin Vaculík a motor 1.5 TSI Evo II rozebraný na prvočástice!
  7. ŠKODA KODIAQ RS _ TISKOVÁ MAPA https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-mapy/skoda-kodiaq-rs-tiskova-mapa/
  8. https://www.skoda-storyboard.com/cs/tiskove-mapy/skoda-kodiaq-rs-tiskova-mapa/motor-kodiaq-rs-pohani-nejvykonnejsi-naftovy-motor-v-historii-znacky-skoda/
  9. Seehirt

    Škoda KAROQ

    @Habi001: příjde i Karoq Scout 2.0TSI 140kW 4x4 7DSG a kdy?
  10. Seehirt

    Škoda KAROQ

    chtělo by k tomu jen dodat, že ACC tam jsou na výběr oba dva, jak do 160 tak do 210.
  11. Seehirt

    Škoda KAROQ

    Dnes jsem se schválně na to díval a jak v českém tak v německém konfigurátoru stojí ACC do 160km/h Adaptiver Abstandsassistent ACC (Regelbereich bis 160 km/h) Adaptivní tempomat do 160 km/h
  12. Seehirt

    Škoda KAROQ

    Nechci předjímat, ale předpokládám, že bude potvrzena má neblahá domněnka, že 1,5TSI AP bude mít suchou DSG DQ200-7°, čehož se vskutku obávám, ale na druhé straně vítám fakt, že 1,5TSI 4x4 AP dostane mokrou DSG DQ-381-7°, což by byl jeden z dalších argumentů, proč bych této verzi dal přednost.
  13. Seehirt

    Škoda KAROQ

    Katalog Ateca byl vytištěn v únoru 2016, kdy ještě dobíhala v Kasselu výroba DQ250 proto se taky ještě objevila v 1,4TSI 4x4 DSG mokrá DQ250-6°. Její výroba byla ale v květnu 2016 ukončena, a byla nahrazena DQ381, jejíž výroba postupně nabíhala v počtu 500ks denně a do jednoho roku by měla činit 1500ks denně.Tím chci jen říct, že se oprávněně mohu domnívat, že v Karoqu 1,5 TSI 4x4 DSG bude k dispozici již mokrá DQ381-7° odkaz: https://www.hna.de/kassel/kreis-kassel/baunatal-ort312516/hohes-tempo-getriebebau-baut-halle-wochen-5480283.html
  14. Seehirt

    Škoda KAROQ

    Odkud to víš, že pro 1,5TSI bude i DQ381? Pokud já vím, DQ381 DSG nahrazuje DQ250 a ne DQ200 a je určena pro větší a silnější motory než je 1,5TSI 110kW 250Nm.
  15. Seehirt

    Škoda KAROQ

    @Habi001 Netvrdil jsem, že je vždy v Karoqu nainstalovaná DQ200 ale byla tu řeč o 1,5TSI a ten má točivý moment max.250Nm. Takže se dá předpokládat, že tam bude DQ200-7F(max 250Nm), stejně jako je tomu u Atecy 1,4 TCI 110kW DSG, protože tyto motory se příliž neliší (1,5 má delší zdvih a pár dalších drobností, které v tomto případě, pokud se nemýlím nehrají u volby převodovky takovou roli) Analogicky lze odvodit, že u 2,0TDI DSG a 2,0TDI 4WD DSG s točivým momentem 340Nm bude zabudována DQ 381-7F tak jak je to např. u Atecy. Seat tyto údaje uvádí ve svém katalogu viz odkaz, takže jestliže Škoda to také učiní, nebude problém si tyto údaje vyhledat Ateca-katalog U.K..pdf
×
×
  • Vytvořit nový...