Dobrý den,
před asi měsícem a půl jsem koupil Fabii I 1.4 MPI 50kW. Po pár najetých kilometrech jsem si všiml, že auto má při rozjezdu tendenci chcípat, tzn. musím pořád přidávat plyn, aby to nechcíplo. Toto byl první příznak.
Další projev je, že volnoběh zaškytává, nebo jak to nazvat. Prostě auto co chvíli tak nepříjemně škubne. No a pak to co je nejhorší, tak to je to, že když zastavuju, stojím na spojce a pustím plyn, tak jak otáčky klesají z třeba 2500 ot./min, tak spadnou prvně klasicky na 1000 a pak se občas stane, že místo aby spadly na 900, tak spadnou třeba na 600, auto pohasne (občas se na chvíli rozsvítí kontrolka servořízení) a zase vyskočí na 900.
No a dnes se mi dokonce stalo, že jsem se rozjížděl, tak za studena padaly otáčky zase extrémně pomalu (to bylo poprvé). Měl jsem 1, začal jsem přeřazovat, ale otáčky u toho nespadly tak jak je zvykem, ale pomaličku z těch 2500 klesaly jako bych pomaličku pouštěl plyn. Pak jsem zařadil dva a při puštění spojky to bylo zase v pořádku.
Dnes jsem byl na parkovišti a měl jsem danou ručku, vyřazenou rychlost. Přidal jsem na 2000, pustil rychle plyn a otáčky se na chvíli sekly na 1000 a najednou spadly na 500, zhasla palubovka a zase rožla a otáčky skočily na 900. Toto se stalo 1 z asi 10 pokusů, ale za jízdy se to prostě občas stává.
Předchozí majitel vozu tvrdí, že s tím nic není, ale já to měl na diagnostice a očividně je.
Vím že škrtící klapka je čistá a že byly měněny lambda sondy (těžko říci za jaké, ale jelikož to ten předchozí majitel dělal na kšeft, tak asi šetřil kde se dalo). Pokud je potřeba zjistit jaké, můžu se to pokusit zjistit.
Přikládám log z diagnostiky motoru, zbytek byl čistý. Po vymazání se vždy po startu tyto chyby objeví.
Mockrát děkuji za jakoukoliv pomoc. Jsem celkem bezradný a předchozí majitel mě má na háku, i když to bylo jasně už před prodejem.
Log-fabie.txt