Přejít na obsah

pán Vodič

Uživatel
  • Počet příspěvků

    68
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1448 zobrazení profilu

Oznámení pán Vodič

Nováček

Nováček (1/14)

-15

Popularita

O mně

Ex škoda 105L 1979,

Ex vw jetta 1986,

Ex škoda felícia 1.3 GLXi 1993,

Ex vw golf 1.9 tdi 1996,

Ex mazda 323 2,2 DiTD 2002,

BMW E53 3,0d 2004,

Ex BMW E90 2,0d 2009,

Škoda Octavia 1.2 TSI 2017

Škoda 1. 2. tretí deň:

Deň 1. Prebral som auto, nádrž bola suchá, benzínka 200 metrov, tak som natankoval doplna, benzín po 15 - tich rokoch.

Z benzínky moja cesta viedla ku 68 kilometrom onoho dňa, prvým toho auta, a ja som začínal od tohoto čísla na tachometri: 7.

Bolo zvláštne, 4 - 5x sa pozrieť, či tankujete naozaj správnu kvapalinu - 60€ preč, a hor sa na zabehávanie auta.

Prvý deň zábehu som riešil čisto v meste môjho pobytu v mierne hornatej časti Slovenska, a kopcom som sa snažil vyhýbať, čo bolo celkom možné.Moje otáčky sa pohybovali do výšky 3200 ot/min. Snažil som sa, a túto snahu som aj dodržiaval po celý čas mojej jazdy.

Na aute som nemal pocit brzdy premávky, rozbeh si však vyžaduje viac umu na benzíne, ako na dízli, človek musí mať citlivejšiu nohu. Pri vjazde do takej myšej diery, mi pri zaradení do trojky zahrkali zuby, hmm som naučený na kratšie a presnejšie trate páky radenia? Zrejme áno, aspoň tak si to vysvetľujem, už teraz, vtedy ma to dosť prekvapilo, prečo to tam nezapadlo? Pýtal som sa sám seba, tak som sa rozhodol chvíľu sa pohrať s radením, čo to povie. Za myšou dierou bola hneď zátačka do prednosti v priechode, kde som radil do 2, a išiel som bez potreby dania prednosti, takže po  skoro okamžite následujúcej ľavotovičej som odradil na trojku, a po 200 metrovej rovinke som si to precruisoval pomedzi zaparkované auta nakupujúcich v tescu (to je u nás tak, parkovisko tesca pretína bežne používaná cesta 2. triedy), čo sa však nestalo, hneď v  zatáčke do križovatky s prednosťou zprava, som radil do dvojky, a znova škrrrrk, rýchlo som dotlačil cez spojku rýchlosť, a padla tam písal sa 13. kilometer. Auto som teda prebehol po križovatkách, a rýchlostnú páku lepšie dotláčal na dorazy, a z prevodovky sa ozývalo neustále ticho. Funguje to, treba väčší dôraz, ani nie silu, ale dôraz. Spojka ide vcelku ľahko, bez námahy , takže radenie prebieha bez komplikácii, urobil som ešte zopár kilometrov, aby som odhalil ešte nejaké ďaľšie slabiny, odhaliteľné vo fáze do 3200ot/min. Po 68. kilometroch auto zaparkovalo bez ďaľšieho škŕkania, a bez škrabancov. Takže za mňa na prvý deň 3-. Potrebujem hovoriť s predajcom okrem iného aj o TP, mám iba veľký, kde je malý, ale ešte aj o škŕkaní.

Deň 2. Volám predajcovi.

Ja: TP ?

Predajca: Poštou.

Ja: Škŕk a škŕk ?

Predajca : Zábeh normál.

Ja : Dúfam teda.

Sadám do auta smer Poprad za dcérkou do nemocnice, na začiatku cesty ukazuje auto 68km spotrebu 6,7 litra a dojazd 580km. Na konci cesty ukazuje toto:Salaš - Poprad - Salaš

Priebeh:

Beriem Svokra 80kg a Svokru78kg, Svokor si sadá vedľa mňa, Svokra za Svokra. :) 

Cesta ubieha, na radenie si dávam pozor, a moje obavy z možnosti dosahovania vyšších rýchlostí na otáčkach do 3200 za minútu sa vytrácajú. postupom času a asi ďaľšej 60 kilometrovej porcie pociťujem, že na tom istom plyne mám z 3200 ot okolo 3500. Nenechávam sa však tým uniesť, a idem úplne postačujúcich 3200 otáčok. V Ružomberku nasnežené, mám našťastie zimné doplnky, * urobili mi fakt peknú cenu, 95€ za michelin A4 s diskom. * tak idem bez starostí ďalej, auto na zmenu teploty povrchu reagovalo neutrálne. 
Vjazd na východné Slovensko bol však zaliaty Slnkom,  s radosťou som otvoril panoramu. Otvára sa asi do vzdialenosti konca predných sedadiel, alebo sa vie aj vyklopiť, ale výška vyklopenia je zhodná s výškou vyklopenia pre potrebu odsunutia, takže len tak asi na šírku palca(Na šírku, nie na dĺžku, teda asi tak 1,5 cm??? nemeral som to), aj to neviem či nehovorím moc, nakoľko sa to neodhodlávam počas jazdy skúsiť, a teraz sa mi to nechce ísť merať do auta, ak by to náhodou niekto potreboval presne, som ochotný to niekedy do 3 - 4 rokov zmerať a zavesiť tu. Mám na hlave čiapku, Svokor bez čiapky, Svokra vzadu bez čiapky. Pýtam sa na zimu, odmietajú že by im bola zima. (Svokra však po ceste povedala, aby som to pre dcéru neotváral, dám jej čiapku a uvidíme, lepší čerstvý vzduch, ako klíma myslím si.).
 Autom som absolvoval aj diaľničné úseky, auto nemá problém ísť 160 (podľa navigácie 130 ;) ) na cca 3600ot/min v smere do Tatier, takže počítam mierne naklonená rovina. Ale hore kopcom, som sa na ne nestihol dostať, tak som šiel  na 5-ke 150 podľa navigácie mi ukazovalo 120 ;), šestku nemám. Skúsil som to rozbehnúť na tých 160 (130 ), ale plyn mohol byť na podlahe, a auto si držalo stále 150 (120) nehybne. tak som dal plyn späť kam patrí, a auto kopec vyšlo bez problémov 150 (120)*  ). 

  Avšak tachometrových 160 som radšej mal na tachomterových 120 a tak som si trandil do a z Popradu. Po ceste sa nič mimoriadne nestalo, ale 2 krát som dal aj vedome priblíženie sa ku 4000  otáčkam. Motor sa zjavne zabeháva, 4000 otáčok ide z 3200 citeľne s vyšším odporom, ako do 3200 otáčok. Preto  nechávam auto jazdiť zatiaľ na potrebných  a dostatočných 3200 otáčok, aby olej zvládol odpratať nahromadené obrúsené častice a aby som zbytočne neprehrieval a tým nezaťažoval a nedeformoval zbytočne motor . Ešte je čas, hovorím si.

Keďže som nedal namontovať zásterky, auto je ako prasa, zajtra ho musím vyčistiť, a dám si namontovať zásterky.

Piatok hodnotím zo strany očakávaní od auta na jednotku.

Sobota

Hospodársky deň 

Ráno vstávam a a v polospánsku sa obliekam, štartujem do mototechny pre výbavu na čistenie auta. Beriem Turtle Wax original, bolo napísané 2x! :) Odporúčal predajca. Beriem špongiu, šampón bez vosku. 

10:30 Doma obliekam montérky bez kovových častí, nech to pri voskovaní neoškrem. To bol veľmi častý problém voskovania. 

Auto najskôr ostreknem, nanesiem šampón, naruším špinu špongiou, umyjem všetko čo vidím, že je treba umyť a vysuším starými, ale nechlpivími uterákmi. Teraz to musí uschnúť ešte na vzduchu, je super počasie na voskovanie. Bez rukavíc by mi bola zima na ruky, robím vo svetroch , ale dá sa.

Dávam si so susedom ARARAT- doniesol som ho v panákových pohároch a on to dal ako rum. Tak som mu ešte odlial zo svojho, a on to zas dal ako rum. Tak som sa povyprával, a sŕkal svoj poldecák trištvrte hodinu, no auto stále nebolo suché tak,  aby som s tým bol spokojný, Keď auto vyschlo, spomenul som si, že som mal zle nastavené ostrekovače. Bol som veľmi prekvapený, ako to má škodovka vyriešené, ostrekovače sa dajú vertikálne upravovať, keďže horizontálne však asi nie a konštručný dizajn stieračov je odfláknutý, tak ostrekovače fungujú skutočne na 4. Buď to strieka na kapotu, alebo do stierača. Teda treba počítať s tým, že gumky budú trpieť viac, nakoľko neostriekate celé sklo. Alebo naň nastriekate málo, nakoľko to ostrekovače pošlú na strechu. Ramienko stierača má zlý dizajn a mali ho nejako ohnúť, aby to nestriekalo do stierača, a nemuselo nad odkno. Nastavovanie ostreku, aj keď je veľmi komfortné je veľmi zle urobené, nakoľko po spustení ostrekovania, sa spustia aj stierače, a tak nie je možné dobre nastaviť ostrekovanie tak, aby to šlo hneď ponad stierače, ešte sa s tým budem musieť pohrať, nakoľko som nechcel urobiť na streche potopu. Nakoniec som strechu vysušil a začal som voskovať. Navoskoval som všetko aj okná. Pri umývaní okien som našiel priehlbinku od kamienka,  mám prácu pre servis a som zvedavý čo na to poisťovňa, budem informovať. Skončil som o 17:30 s výsledkom som spokojný. 

 

 

 

 

 

 

Zhodnotenie:

 

Prebral som si auto vo štvrtok, na moje veľké naliehanie, nakoľko som potreboval na piatok spoľahlivý odvoz na 400 km. Ohľadom potreby nového auta, som si pozeral mnoho diskusií, túto nevynímajúc. Vybral som si najslabšiu motorizáciu, benzín, hlavne na cesty v meste. A vyzbrojil som si ju lahodne každému vodičovi, - aspoň teda dúfam. Biela farba Candy, športové sedačky čierno sivobiele a tejto farbe leží podkladom veľmi príjemná latka na dotyk, obávam sa však o jej životnosť, ale pokusím sa jej neublížiť, športový volant - ktorý má čierne, teda neviditeľné prešitie, nevyzerá to zle, ale dal by som voľbu čierneho, sivého, alebo červeného prešitia,  ale čierna sa zas najlepšie čistí, a moju srdcovku strešné okno. Veľmi som sa tešil na strešné okno, a trošku ma sklamala jedna vec, ale strešné okno za to nemôže. Keď máte strešné okno, potrebujete tmavé okuliare, a ja ako nositeľ krátkozrakosti, musím si dať vyrobiť dioptrické zrkadlovky. Ale s tým škoda nič nemôže robiť, napriek tomu mávam otvorené trešné okno, do rýchlosti 60  potom to už začne byť cítiť na komforte a myslím, že to je tak správne. 

Moje hodnotenie: Príjemne prekvapený.

WP_20170310_011.jpg

WP_20170311_003.jpg

×
×
  • Vytvořit nový...