Přejít na obsah

fsociety19x

Uživatel
  • Počet příspěvků

    216
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

2433 zobrazení profilu

Oznámení fsociety19x

  1. uplne nerozumiem tomu ked si pisal ze sfd odemceno a priespevok nad tym si spominal vcds. pokial viem vcds stale nedokaze odomknut SFD. to dokaze iba OBD11 pripadne ked si cez OBD11 odomknes SFD tak potom mozes kodovat aj cez VCDS...
  2. dovolim s ozivit temu a priniest hlavne niekolko postrehov, skusenosti, jednoducho veci, ktore tu mozno spomenute neboli. Demontaz tapacirov: PREDNE: Co sa tyka madla netreba na demontaz ziadne plastove lizatka, v cca strede zo spodu je maly vyrez staci tam pichnut necht a odtial to tahat a cele madlo lahko povoli. Jeden torx je robeny tak ze vam nemoze vypadnut ale druhy moze bohuzial zapadnut za dvere. Dvere naozaj tahat skor od spodu a akoby od kapoty. od kufra su tam dva ine klipy ktore fakt poriadne drzia-treba len tahat. Nasledne uz len vycvaknut dvere z tesnenia okolo okien a este su akoby zavesene na jednom haku co je platovy kryt pre spatne zrkadlo. Odpajanie konektorov atd tam spomeniem tolko ze panel s tlacidlom na stahovanie okna sa da vytlacit zo spodu netreba teda z vrchu zas plastove lizatka. Co sa tyka svetla osvetlenia klucky bud svetlo vytiahnut z drziaku vo dverach alebo rozpojit konektor zatlacenim mini poistky. Ostatne konektory vysvetlovat netreba. Pre mna bol velky problem tiahlo klucky. Nevedel som ako dostal lanko von je prichytene akoby na 2 miestach no a to lanko z toho druheho miesta co je blizsie pri klucke nevytiahnete bez toho aby ste najprv "rozpojili" biely plastovy cudlik ktory je prave blizsie k plechu dvier. Na SOFEROVEJ strane treba este odpojit svetielko "alarmu" tam je poistka akoby opacna a nestlaca sa ale otvara. Taktiez co sa tyka panela tlacidiel ovladania okien a spatakov tak tuto sa prakticky neda vytlact zo spodu lebo tam zavadzia plast pre dazdnik cize je lepsie to spravit lizatkomz vrchu. Co sa tyka torxu ktory vam moze vypadnut do dveri tak tu aby ste sa vobec k nemu dostali musite najprv demontovat ten panel lebo konektor na ovladanie spatakov zakryva torx. Je tu aj trochu problem s odpojenim konektora pre osvetlenie ulozneho priestoru dveri kedze zas tam zavadzia plast okolo dazdnika. Treba teda poistku stlacit niecim z vrchu a druhou rukou odpajat. Ak tam mate dazdnik bude tam aj trubicka na odvod vody ale ta sa vytiahne sama. ZADNE: postup rovnaky ako predok akurat tu mi akosi nechcel ist panel pre tlacidlo stahovania okna zospodu vytlacit tak som to robil z vrchu lizatkom. Chyba osvetlenie odkladacieho priestoru cize o konektor menej ale zas odpajate konektor pre mini reproduktor. SVETIELKA a KABELAZ: Kupil som z ali dvojite svetielka ktore sa pouzivaju na VW kedy osvetluju priestor pod dverami a zaroven maju vystraznu funkciu z prednej casti. Daju sa kupit aj s kabelazou ale je to zbytocne pretoze kabelaz je kratka cize leda ju tak vyuzit na nejake cvične ucely. Postup vyroby kabelaze a hlavne jej napasovanie do auta som zvolil iny dovolim si povedat lepsi. Najprv som si rozmeral kolko budem potrebovat a kade kabelaz povediem a nasledne doma v klude som spravil spolocny tejping pre oba vodice cca 5-10 cm a potom tejpoval kazdy kablik samostatne. Takto zapaskovane vodice idu priamo pri povodnej kabelazi ale su pripevnene mini bindrami na asi 4 miestach kto chce stacipripevnit aj cez PVC spot taping. vyhoda spociva v tom ze pokial sa na dverach bude este neico robit alebo nejaka oprava a podobne je velmi jednoduche kablovku pre svetielka demontovat. Postup z navodu sice vodice zakryje kedze sa pripaskuju na komplet k povodnej kabelazi ale tak ci tak ich je vsak vidiet v oblasti klipov a hlavne vela stastia tomu kto bude musiet v buducnosti odpaskovavat textilnu pasku po celej dlzke. REZANIE TAPACIRU Kapitola sama o sebe a zabrala mi bud rovnaky cas ako elektro alebo aj viac. Zacnem asi tym ze uz by som to znova veru robit nechcel. Klasicke obdlznikove svetielka su oproti tomu malina a myslim ze aj opica zvladne vyrerat obdlzik do plastu a potom ho len zvacsovat a zvacsovat az pokym sa svetielko vmesti a zaroven pevne drzi. Cize ak sa vam s tym nehce zdrzovat kupte si klasicke svetielka pripadne si ich kablom prepojte aby ste mal aj biele aj cervene. Moje dvojite svetielka su vsak akoby ovalne a hlavne treba rezat spodok a aj predok tapaciru. Co je este vacsi problem je to, ze svetielka v tapacire nebudu drzat na "tele" ale drzia len vdaka 4 uchytom cize staci ked vo vrchnej casti urezete milimeter, dva viac plastu a svetlo nebude mat ako drzat na tych plastovych zobacikoch. Ja som to inak cele poistil special lepidlom od loctite na plasty, ktore dokaze lepit aj material PP-coze je zrovna tapacir. Kazde dvere mi zabrali asi aj 2 hodiny s tym, ze soferovu stranu som robil ako druhu cize je lepsie spravena. Pri zadnych dverach je uz bohuzial mierny sklon kedze su kratsie a teda svetielko je jemne zo šikma a horsie sa to rezalo. Svetielka tak ci tak nebudu uplne licovat na dvere a pre pokoj na dusi dom ich teda komplet presiel ciernym silikonom. ELEKTRO CAST: V prvom rade sa treba rozhodnut ci pouzijete spajkovanie alebo krimpovanie. Na tuto temu je milion videi, clankov a krimpovanie to vyhrava nuz len treba si uvedomit ze je rozdiel krimpovat na komaxe s crimp force analyzerom pripadne ked ste clovek co pracuje v automotive a na dennej baze krimpuje manualne desiatky terminalov na linke a je rozdiel ked doma krimpujete na kolene. tiez s treba uvedomit ze kazdy terminal je robeny na urcity priemer vodica a tu sa v navode krimpuju dva vodice do jedneho terminalu čož je proste "prasačina"...pri spajkovani staci dodrzat spravny postup kde mat hrot a kde cin, mozno teplotu a zvladne to aj laik. Taktiez treba brat do uvahy ze spajkovacku ma vacsina ludi doma pripadne stoji par korun, cin detto kdezto pri krimpovani potrebujete najprv zohnat terminaly, vypichovatka a hlavne krimpovacie klieste ktore sa pohybuju aj cenovo 100 a viac EUR kazdopadne na ALI sa daju zohnat ako cela sada ovela lacnejsie. Kedze ja som krimpovacie klieste mal, rozhodol som sa pre krimpovanie: PREDNE DVERE: konektor motorceka sa rozobera lahko, treba povolit poistku a tahat-tym sa z konektora oddeli jeho akoby druha cast a je plny pristup k terminalu ktory potrebujeme cize cerveno-zlty. Na vypichnutie si treba zaobstarat sadu vypichovatok bud z ALI/allegro. Neodporucam ziadne ihly, noznice a podobne. Kedze ide o dvoj-kridelkovy terminal treba naraz zatlacit na obe kridelka. Pri krimpovani si treba uvedomit fakt ze kablovka je vyrobena aby mala specifikovanu dlzku+toleranciu a tak si dovolim povedat ze mate max 2 sance na zakrimpovanie potom uz bude vodic kratky. Taktiez odporucam kupit viac terminalov a najprv si cvicne natrenovat ako zbuchat "prasačinu" zakrimpovanie 2 vodicov do jedneho terminalu. ci zvolit polohu vodice na sebe alebo vedla seba. Taktiez si treba natrenovat spravne zakrimpovanie v zmysle tom, ze terminal ma 2 krimpovace casti, jedna krimpuje kridelka okolo izolacie aby vodic drzal a druha krimpuje terminal na žily vodča na prenos elektrickej energie. Odstrihavat povodny terminal odporucam hned za miestom kde sa kridelka terminalu zarezavaju do izolacie a nasledne orezavackou odstranit izolaciu-tymto usetrite par milimetrov z dlzky vodica. Pri spajani zil 2 vodicov a pred zakrimpovanim si odporucam jemne tieto 2 vodice zapaskovat aby zily pekne spolu drzali nez to zakrimpujete. Pri motorcekovom konektore ide nasadanie terminalu do konektora OK avsak pri konektore zamku dveri treba davat pozor. Tento konektor ma poistku ktoru staci povolit nechtom a tahat do boku, tym sa odkryju terminaly. Dany terminal ma len jedno kridelko ale treba ho zatlacit 2x aby ste dostali terminal von z konektora. tento konektor ma velmi maly vnutorny priestor a preto je krucialne zvolit co najmensi priemer vodica. pokial date hrubsi, 2 spolu zakrimpovane vodice do konektora nevlozite a aj ked pouziteje najtensi mozny tak treba pouzit viac sily. Je to cele o tom ze na vodice, terminaly a konektory sa robia tzv matchng testy a nie su stavane na to aby boli 2 vodice v 1 terminaly/konektore. ZADNE DVERE: Postup podobny ako predok akurat pre motorcek bude stacit o cosi kratsi kabel a zaroven konektor motorceka je iny. v prvom rade ho nejaka hlava pomazana otocila a tak cervena poistka nie je od strany interieru ale dveri, pomohol som si hacikom zo sady vypichovatok. Konektor sa nesklada z 2 casti ako v predu a poistka na uvolnenie terminalov sa len akoby vyklapa smerom nahor a treba s tym narabat velmi jemne aby sa nezlomila. Spolujazdcove dvere pripajate zas motorcek cerveno zlty a zamok dveri pripajate pozicia 5. Dvere za soferom zas motorcek cerveno zlty a zamok dveri pripajate pozicia 2. Spravne pozicie si odporucam overit pred krimpovanim. Ja som na to vyuzil prave kablovecku zo svetielok z ALI, ktora bola kratka kde som ustrihol koniec terminalov a tie som prikladal do pozicii v konektoroch a tym overil ci svetielko svieti a ci zhasne po zavreti dveri. ZMONTOVANE: Nuz u mna nasledovalo zapojenie baterie, pretestovanie ci svetielka svietia, utiahnutie bindrov aby kablovka drzala pevne pri povodnej a nasadenie tapaciru. Pri soferovych dverach nezabudnut ze konektor pre spataky vam blokuje torx. ja som si teda konektory panelu zapojil oba, utiahol torx a az potom panel nasadil. Taktiez pri vsetkych dverach odporucam vzdy najprv zatahovat torx ktory moze vypadnut do dveri. Dvere vzdy najprv osadit na gumovom tesneni okien. Prikladam random fotky z montaze a video vysledku. VID_20241225093025 (online-video-cutter.com).mp4
  3. len pre info chladeny phonebox je aj na scale/kamiq FL a v recenzii som pocul ako hovorili ze telefon je aj tak horuci. kazdopadne nie ze by som bol expert na tuto temu ale staci si to snad porovnat s chladiacimi podlozkami pod notebook. tuto co vidim na tej fotke su dva mini otvory cize najpr je ventilator potom je cievka a potom gumovo/plastovy kryt a potom telefon ktori este k tomu vacsina z nas ma opat v dakom kryte/obale. na to clovek nemusi byt genius a je myslim nad slnko jasne ze to neuchladi nic. btw: mozno su tie dva min otvory aj hore (fotka je tmava) ale to aj tak nepomoze. zas na druhej strane nemohli to spravit asi inak lebo cievka je v strede cize tie otvori dali po krajoch. museli by vymysliet uplne iny princip toho chladenia...mozno tam stacilo spravit vyvod ako ked sa robila chladena odkladacia schranka s tym, že by nejakym sposobom natrvalo nastavili teplotu/silu fukania pripadne by tam bolo dake teplotne cidlo
  4. vdaka za popis ohladom toho osvetlenie laktovej. este mozno taka otazka ci pri tej demontazi stredoveho tunelu mas nejaku dobru radu alebo naco si davat pozor lebo samozrejme manual mam ale rad by som sa vyholpripadnym komplikaciam inak co sa tyka toho dorobenia osvetlenia zadnych sedaciek (noh) tak vobec netreba riesit terminal, konektory a neviem co vsetko. cela sada sa da kupit na ALI. cize staci kupit 2 drziaky na svetla, svetla a kabelaz ktoru napojis na predne osvetlenie. robia to normalne ako rozdvojku. ta kabelaz sa da pekne pretiahnut akoby popod stredovy tunel alebo popod prahy, vyvod som ja osobne robil pod sedackou pretoze su tam predrezane diery v koberci cize to mam skoro ako OEM riesenie.
  5. @richi661 rozmyslam nad tym osvetlenim laktovej opierky. ak sa dobre pozeram dal si tam zrejme svetlo, ktore osvetluje odkladaci priestor vo dverach. da sa to zohnat aj na ALI ako kompmplet tj svetlo, konektor aj vodice. zaujimalo by ma však na co si to pripojil. jedine co mi napadlo ze si to dal na 12V zasuvku. mohol by si mi prosim ta napisat kde si to teda napojil a ked tak aj co vsetko si musel pocas toho demontovat.
  6. sice tlacidlo zmeny jazdnych rezimov nemam ale predpokladam ze sa tam meni odozva plynu, mozno aj nieco s brzdami a urcite aj tuhost volantu ktora sa inak da dokodovat aj ked to tlacidlo z vyroby nemas. to ze by auto viac alebo menej brzdilo motorom/plachtilo mi pride dost nepravdepodobne ale ber to len ako moje dojmy. plachtenie co tak sledujem je velka tema pri elektro autach...
  7. vsetky tie zariadenia funguju na jedno kopyto a teda ty to zariadenie pripojis cez USB a ono vytvori wifi hot-spot no a ty sa pripojis cez mobil na wifi toho zariadenia. cize ano mas bezdrat ale ako mas v odkladacej schranke tie 2x USB-C tak do jedneho z nich budes musiet mat stale pripojenu tu nejaku krabicku. Ja nez som si dal dorobit bezdrat od skodovky tam som si kupil taku malu plosku krabicku ktoru som obojstrannkou prilepil pred lampicku ktora ti osvetluje schranku cize to zariadenie ani nebolo vidiet...
  8. Tak to ti neviem povedať ale možno je to v popise na Ali ale na win 10/11 to ide
  9. len na margo kapoty, otvaram ju vzdy, automaticky /samozrejme len packu) vcera som kodoval scalu MC a pred kodovanim samizda LA sme boli skusat ine veci co som dokodoval a logicky sme zavreli kapotu no a potom som ju zabudol znova otvorit a hned mi to vyhodilu tu hlasku o ochrane cize ja ju fakt otvaram automaticky a je jedno co robim. kabel z ali pouzivam vid link dole, bol par krat problem typu ze "device locked/illegal SW" ale to vacsinou stacilo komplet z PC vsetko vymazat vratane registrov atd a nainstalovat znova a zas to islo. ***ja som kupoval za 75 EUR cca 2 roky dozadu teraz ho mas v zlave za 56+su black friday kody. Real hex V2 For VAG USB Interface 24.5 Supports CAN and UDS protocols With ST32F405 Chip For VAG group car until 2023 - AliExpress 34
  10. fsociety19x

    Škoda SCALA

    ale ved ja som napisal ze tam ma octavia v zaklade nejake veci naviac (treba citat s porozumenim) ako napr tu klimu co spominas. o motore by som moc nespekuloval kedze ta 1.5 85 kw je na tom podobne ako 1.0 85kw kedze ta je tiez inovovana. nejaky rozdiel tam bude v spotrebe. v prospech octavie. ta octavia 1.5 85kw ma inak len umelo znizeny vykon a je prakticky rovnaka ako silnejšia 1.5ka. pokial mam vsak spravne info tak chipnut ten 4 valec 85kw zatial nejde na silnejsiu verziu. cenovy rozdiel medzi tymi autami tam proste je a nie uplne maly tak isto ako ked si das holu fabiu a holu scalu. to uz je na kazdom ci radsej zoberie to lacnejsie s trochu horsou zakladnou vybavou alebo zoberie to drahsie kde ma zaklad nieco naviac.
  11. fsociety19x

    Škoda SCALA

    asi tak nejak. octaviu drive totalne holu ti konfigurator vysklada za 21 tisic EUR. lenze to sa bavime o farbe za 0 eur disky R16 za 0 eur dalsia vybava fakt ze NULA, sice led svetla ale nie full led, obycajny tempomat, lepiaca sada namiesto rezervy. scala drive s podobne holou vybavou vychadza na 18 tisic EUR samozrejme ta octavia tam v tomto zaklade ma nejake veci naviac oproti scale. suma sumarum rozpravame sa o rozdiele 3 tisic EUR tj 76 tisic CZK.
  12. pises o kostole a stoziari a taktiez ze okolo "nejakeho" z tohto popisu sme sa bohuzial nic nedozvedeli a teda skus napisat ci tym myslis ze ked ides okolo kazdeho/skoro kazdeho kostola/stoziara ti to robi alebo ti to robi len pri jednom/dvoch kostoloch/stoziaroch. to je totiz dost podstatny rozdidel. Pokial ti to totiz robi na kazdom telefone a len na zopar (tych istych miestach) tak je to OK. ja tiez chodim do prace logicky tu istu trasu a vzdy na 2/3 miestach mi to vypadne a nerobi to len mne ale aj ked som isiel taxikom. tak isto ked som isiel na vylet na oravu ci na moravu a rovnakou cestou naspat tak v nejakej obci mi to na tom isto mieste vypadlo. uz som to tu niekde na fore pisal ze ide o to, ze ten wlan funguje na urcitej frekvencii/pasmach a ked niekto pouziva tu istu frekvenciu tak to posobi ako rušicka signalu. to mas ako s telefonmi a sietou, tiez podla zakona maju pracovat v urcitych pasmach len nie vzdy sa to deje. *mne cestou do prace to robi v blizkosti NDS (narodna dialnicna spolocnost) a tam veru maju rozne stoziare/vysielace + na jednom mieste kde mi to vzdy vypadne dokonca šušti aj na par sekund radio signal.
  13. inteligentne dobijanie tj kablik neodpajat. na tomto fore je na to podrobna tema ale bohuzial su tu stale ludia ktori pisu veci ako ja to mam odpojene 2 roky alebo hned od kupy auta a vsetko OK a preto je to podla nich v poriadku robit. lenze ten kablik ma prepojenie aj s dalsimi systemami resp jednotkami a pravdu povediac preco riskovat ked si staci kupit kablik, ktory hned po ododmknuti auta start stop vypne ak je teda pre niekoho otravne start-stop stale vypinat. po druhe uz tu bolo spominane ze si staci zmerat kludovy odber dokonca na utube su na to detailne videa cize aj zena zvladne. treba hladat ze " parasitic battery drain" a podobne hesla a da sa presne zistit ak tam bude velky odber ze co ho sposobuje v neposlednom rade je tu hlavne starsia generacia ludi, ktori si stale myslia ze ved ked tocia denne do prace a z prace 50 km pripadne viac, obcas vylet cez vikend tak ze baterku stale dobijaju. toto pri modernych autach neplati a jednoducho sa treba preorientovat a zacat jazdit inak. totiz mozte ist kludne aj cez pol republiky a pri starom style jazdy nedobijete prakticky nic. treba pri vyjazde z obce to vykurit na 90 pokial to situacia dovoluje a potom udrziavat rychlost a pri vjazde do dalsej obce proste pustit nohu z plynu a nechat aby motor brzdil a vtedy alternator dobija baterku. tak isto ked v dakej velkej dialke vidim ze na semaforoch svieti cervena a stoji tam xy auta tak detto. proste si to vykurim na max povolenu rychlost a do kolony, semaforu pridem s nohou z plynu a preradovanim. to iste cesta z kopca, ziadne vyradovanie rychlosti ale zaradena rychlost, noha z plynu dole a baterka sa krasne dobija. toto vsetko sa da overit za par korun kedy si napr kupite do 12V zasuvky rozbocovac alebo adapter cez ktory sa zvycajne nabija mobil a ma displej ktory vam ukazuje napatie baterie-hned uvidite ze zaradena rychlost+noha dole z plynu=dobijanie baterie.
  14. samozrejme ze scala ako celok je lepsia ako rapid ale co viem realne porovnat kedze mame doma obe auta je prave to celne sklo. rapid mame uz ani neviem kolko 7 rokov? a nie je na nom ani skrabancek zato scala ma kopu vrypov od kamienkov a este k tomu aj hned po prvej zime skrabance bud od skrabky alebo sa cosi dostalo pod stierac a ide to cez pol skla a co tak pocuvam netyka sa to len scaly ale asi sudruhovia zacali setrit na celnom skle u novsich skodoviek. co sa tyka kvality interieru no tak tam ma rapid urcite navrch resp palubna doska a aj vyplne dveri vratane kluciek aj po tolkych rokoch absolutne ticho, ziadne drncanie ziadne pukanie, proste nic. tie materialy tam vsetky držia doslova ako klincami a kladivom pribite kdezto na scale coho sa clovek dotkne tak sa "hybe" a vacsinou aj vydava nejaky zvuk. taktiez preferujem ked je v kufri bocne oblozenie plastove a na piatych dverach tapacir tak ako to ma rapid, bohuzial scala to ma presne naopak... co sa tyka brzd scaly tak tam patrim medzi ludi, ktori asi mali stastie a s najazdom cez 36k su prakticky ako nove. skoda ze scala nema prievlak na lyze, alebo aspon komplet sklapatelnu spolujazdcovu sedacku. ta sice byvala v ponuke ale kto vie ci ju este vobec ponukaju a fakt ze som ju nikomu nevidel. inak je scala super auto a MQB platforma jej urcite pomohla. aj ked co sa tyka elektroniky tak ta je robena akoby ani MQB nebola ale skor na styl rapidovskej platformy PQ 26. aspon ze ma ta scala asistencne systemy
  15. z toho clanku by som vypichol ze veru scala nie je golf, lebo golf s tym kufrom daleko pod 400 litrov sa na scalu veru nechyta a celkovo mi to prislo ze ju celkom dost hanili napriec celym clankom. na druhej strane list zavad co tam bol popisany ma celkom prekvapil a skor oproti veciam ktore sa ledva vyskytuju tam mali dat veci ktore sa vyskytuju pravidelne a teda okrem brzd ktore vedia rychlo odchadzat aj vrzgajuci interier a to dake zvlastne podozrenie co majitel spominal ohladom celneho skla pretoze to je fakt ze scala ma celne sklo z blata a napr zo starsim rapidom sa to neda porovnat.
×
×
  • Vytvořit nový...