Přejít na obsah

fsociety19x

Uživatel
  • Počet příspěvků

    229
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

2484 zobrazení profilu

Oznámení fsociety19x

  1. pre inspiraciu, dorabka osvetlenia odkladacej "kapsy" v zadnych dverach. svetlo: 4G0919390 do 6 EUR kus na ali konektor a terminaly pre svetlo: 8K0973754 da sa kupit rovno ako set a rovno na oboje dvere na ali do 2 EUR terminaly na pripojenie k tlacidlu ovladania okna: 963715-1 do 2 EUR ali zapojenie: plus na sivobiely minus na hnedomodry Oboje zadne dvere teda do 20 EUR Vysledok vid foto-je to totozne ako predok z vyroby.
  2. uz sa to tu niekde riesilo v dakom vlakne a dost vela ludi sa tam stazovalo ze ten zadok uskakuje pri nerovnostiach a hlavne teda ze niekedy az tak ze sa clovek moze zlaknut...mam scalu 1.0 tsi 81kw a tento "neduh" pozorujem ale naozaj len sporadicky. pre mna je paradox ze na komplet rozbitej ceste po ktorych sice moc nechodim sa to moc neprejavuje ale napriklad ked je dialnicny privadzac(most) kde je vacsinou na vozovke po cele sirke taka ta "spojka" a nie je to moc pekne spravene a je to v zakrute tak pri akceleracii citim ze ten zadok trochu uleti.
  3. tak som vyskusal a za mna urcite nie. prvy problem je a to bola asi ta vec ktoru som si pamatal ze niekto spominal ze pri takomto zamknuti nesklopi spataky. ci to je u mna kvoli tomu ze mam spataky kodovane neviem...viem ze napr na octavii ich sklopi. druha a ovela podstatnejsia vec je vlastne to co si pisal...totizto ono to funguje tak ze akonahle su kluce mimo auta a zabuchnu sa dvere tak to zamkne cize to je fakt na hlavu aby som sa natahoval zas za kluckou na prednych ked potrebujem otvorit zadne ktore nema kessy. nehovoriac o tom, ze pokial dam auto do garaze a nebodaj na nom nieco majstrujem tak vkuse so bude odomykat a zamykat. okamzite som to odkodoval zaujimave ze este aj priblbla dacia ma kessy na dialku a to dost dlho...cize aj octavia ktora to neskor dostala tiez je vlastne maly zazrak a kedze je scala o triedu nizsie clovek sa musi uskromnit aj s obycajnym kessy cez dotyk klucky
  4. tak asi to predsa len vyskusam. u mna je totiz trochu problem ze ked idem z nakupu a potrebujem vybrat tasky z kufra tak musim najprv zamknut auto potom sa mi cez kessy otvori kufor a potom ked ho zabuchnem sa automaticky zamkne ale je to stale trochu otravne si furt pamatat ze musim najprv to auto zamknut lebo tak s plnymi rukami sahat na tu zamykaciu plochu na klucke je dost neprakticke.
  5. sice stary post ale len tak pre info to co je na fotke zakruzkovane cerveno je konektor pre jednotku bedzratoveho nabijania, konektory pre USB C porty su vlavo cerveny a zeleny. nie je to prepojene!
  6. Ahojte, nasiel by sa tu niekto kto ma FL a ma phonebox s bezdrotovym nabijanim? Ide o to, ze nova scala aj kamiq maju novu jednotku. Predtym bola 5NA980611 s 5W nabijanim a bez chladenia a nova je 6VA035502 s 15W nabijanim a chladenim. Uvazujem nad vymenou kedze to je plug and play ale potreboval by som vediet kolko to realne dokaze nabijat a najlepsie rovno na Android telefone pretoze apple to moze obmedzovat. Ak teda mate telefon ktory podporuje aspon 15W dobijanie, dajte prosim vediet. DIK
  7. aj si vyskusal? ja som nad tym kedysi davno uvazoval a veru si presne nepamatam preco som sa na to vykaslal ale mari sa mi ze by mi to mohlo kolidovat s niecim co uz dokodovane mam ako napr zamykanie nastartovaneho auta a podobne tak som sa na to vykaslal.
  8. len pre info ja mam od vyroby 1760-ku a ta je na mojom MR2022 fakt stabilna. za cele obdobie som mozno tak 5-10x restartoval infotainment pri zamrznuti a to auto pouzivm kazdy den. android auto aj apple car play slapu ako hodinky. dokonca na FB niekto spominal ze mu nesla samizda novsia motorola edge 50, ta sa u mna pripojila okamzite cez kabel a po odpojeni kabla zostala pripojena cez wifi. dokonca sa mi zda AAčko sviznejsie tak ako pri iphone SE v porovnani s oneplus nord 2 aj ked na nom mam uz malo ulozneho priestoru...
  9. zalezi na modelovorm roku. scalu by ani nebol problem chipovat lenze to mozu stastlivci cca do roku 2020. potom uz je vacsinou ECU delphi gcm 7.4 ktoru stale nevie nikto ani citat. cize to iste plati pre VW aj seat proste cely koncern.
  10. o antene viem a preto ma inak aj prekvapuje preco do faceliftu to nedali zo zosilnovacom tak ako predface ale tak zatial som videl len jednu jednotku. to ze tam treba nieco rezat v tunely je pre mna novinka a teda aj rozumiem preco si siel do takehoto riesenia. kazdopadne asi to rezanie zas nebude take extra narocne kedze uz viacero ludi si to komplet dorabalo (OEM riesenie). kodovanie inak problem nie je kedze ti staci aby ti niekto poslal logy z jeho auta ked to ma origo OEM.
  11. phonebox resp bezdrotove dobijanie (jednotka) sa da relativne lacno zohnat na ALI-je to original z predfaceliftu. tak isto sa da zohnat verzia ktora ma este rychlejsie nabijanie tiez je to origo akurat nie pre EU trh ale cina-tam je tiez cena cca 70 EUR a mal by si to OEM riesenie a nie podlozku na podlozke dokonca tato verzia ma aj chladenie. Dalsia vec je ze tam nemas zosilnovac GSM signalu na tomto co si dorobil. Na origo phoneboxe je zosilnovac, na tom kde je aj rychle dobijanie+chladenie a je z ciny tak tam tiez nie je GSM. nova scala/kamiq ma uz phonebox ktory ma tiez rychle nabijanie+chladenie ale podla toho co viem tam z nejakeho dovodu nedali GSM zosilnovac a tam su ceny proste OEM cize 300/500 ci kolko EUR. kazdopadne nech ti to sluzi.
  12. ja mam 1.0 tsi 81KW a je to OK motor akurat asi keby byvam v prahe tak idem do automatu a to som pritom zastanca manualu. ta nova evo2-ka cize 85 kw ma byt este o chlup lepsia. Mna inak na scale neprijemne prekvapila vysoka spotreba. na predoslej F2 s motor 1.2 tsi a 77kw som jazdil mesto a okresky uspornejsie ako na scale. Pokial vsak beriem celkovu priemernu spotrebu je to podobne kedze scala mas zas ovela lepsiu spotrebu na dialnici kde si doslova plachti a nie je problem pri 120kmh sa dostat pod 5 litrov. Tak isto skoda rapid spaceback s 1.2 litrom a 70kw ma lepsiu spotrebu ako scala a to pomaly aj na dialnici a pritom to je len 5 kvalt. Ty ale budes jazdit v meste cize cakaj dost vysoke spotreby. 1.5ku motor nepoznam ale co mam nacitane ma pomaly lepsiu spotrebu ako 1.0 kedze odpaja 2 valce cize v meste zrejme budes drvivu vacsinu na 2 valcoch tak by ta spotreba zas mohla byt trosku nizsia pri tomto motore lenze do mesta 1.5 nepotrebujes Pokojne chod do 1.0 85KW ale pri spotrebe v meste si priprav penazenku.
  13. uplne nerozumiem tomu ked si pisal ze sfd odemceno a priespevok nad tym si spominal vcds. pokial viem vcds stale nedokaze odomknut SFD. to dokaze iba OBD11 pripadne ked si cez OBD11 odomknes SFD tak potom mozes kodovat aj cez VCDS...
  14. dovolim s ozivit temu a priniest hlavne niekolko postrehov, skusenosti, jednoducho veci, ktore tu mozno spomenute neboli. Demontaz tapacirov: PREDNE: Co sa tyka madla netreba na demontaz ziadne plastove lizatka, v cca strede zo spodu je maly vyrez staci tam pichnut necht a odtial to tahat a cele madlo lahko povoli. Jeden torx je robeny tak ze vam nemoze vypadnut ale druhy moze bohuzial zapadnut za dvere. Dvere naozaj tahat skor od spodu a akoby od kapoty. od kufra su tam dva ine klipy ktore fakt poriadne drzia-treba len tahat. Nasledne uz len vycvaknut dvere z tesnenia okolo okien a este su akoby zavesene na jednom haku co je platovy kryt pre spatne zrkadlo. Odpajanie konektorov atd tam spomeniem tolko ze panel s tlacidlom na stahovanie okna sa da vytlacit zo spodu netreba teda z vrchu zas plastove lizatka. Co sa tyka svetla osvetlenia klucky bud svetlo vytiahnut z drziaku vo dverach alebo rozpojit konektor zatlacenim mini poistky. Ostatne konektory vysvetlovat netreba. Pre mna bol velky problem tiahlo klucky. Nevedel som ako dostal lanko von je prichytene akoby na 2 miestach no a to lanko z toho druheho miesta co je blizsie pri klucke nevytiahnete bez toho aby ste najprv "rozpojili" biely plastovy cudlik ktory je prave blizsie k plechu dvier. Na SOFEROVEJ strane treba este odpojit svetielko "alarmu" tam je poistka akoby opacna a nestlaca sa ale otvara. Taktiez co sa tyka panela tlacidiel ovladania okien a spatakov tak tuto sa prakticky neda vytlact zo spodu lebo tam zavadzia plast pre dazdnik cize je lepsie to spravit lizatkomz vrchu. Co sa tyka torxu ktory vam moze vypadnut do dveri tak tu aby ste sa vobec k nemu dostali musite najprv demontovat ten panel lebo konektor na ovladanie spatakov zakryva torx. Je tu aj trochu problem s odpojenim konektora pre osvetlenie ulozneho priestoru dveri kedze zas tam zavadzia plast okolo dazdnika. Treba teda poistku stlacit niecim z vrchu a druhou rukou odpajat. Ak tam mate dazdnik bude tam aj trubicka na odvod vody ale ta sa vytiahne sama. ZADNE: postup rovnaky ako predok akurat tu mi akosi nechcel ist panel pre tlacidlo stahovania okna zospodu vytlacit tak som to robil z vrchu lizatkom. Chyba osvetlenie odkladacieho priestoru cize o konektor menej ale zas odpajate konektor pre mini reproduktor. SVETIELKA a KABELAZ: Kupil som z ali dvojite svetielka ktore sa pouzivaju na VW kedy osvetluju priestor pod dverami a zaroven maju vystraznu funkciu z prednej casti. Daju sa kupit aj s kabelazou ale je to zbytocne pretoze kabelaz je kratka cize leda ju tak vyuzit na nejake cvične ucely. Postup vyroby kabelaze a hlavne jej napasovanie do auta som zvolil iny dovolim si povedat lepsi. Najprv som si rozmeral kolko budem potrebovat a kade kabelaz povediem a nasledne doma v klude som spravil spolocny tejping pre oba vodice cca 5-10 cm a potom tejpoval kazdy kablik samostatne. Takto zapaskovane vodice idu priamo pri povodnej kabelazi ale su pripevnene mini bindrami na asi 4 miestach kto chce stacipripevnit aj cez PVC spot taping. vyhoda spociva v tom ze pokial sa na dverach bude este neico robit alebo nejaka oprava a podobne je velmi jednoduche kablovku pre svetielka demontovat. Postup z navodu sice vodice zakryje kedze sa pripaskuju na komplet k povodnej kabelazi ale tak ci tak ich je vsak vidiet v oblasti klipov a hlavne vela stastia tomu kto bude musiet v buducnosti odpaskovavat textilnu pasku po celej dlzke. REZANIE TAPACIRU Kapitola sama o sebe a zabrala mi bud rovnaky cas ako elektro alebo aj viac. Zacnem asi tym ze uz by som to znova veru robit nechcel. Klasicke obdlznikove svetielka su oproti tomu malina a myslim ze aj opica zvladne vyrerat obdlzik do plastu a potom ho len zvacsovat a zvacsovat az pokym sa svetielko vmesti a zaroven pevne drzi. Cize ak sa vam s tym nehce zdrzovat kupte si klasicke svetielka pripadne si ich kablom prepojte aby ste mal aj biele aj cervene. Moje dvojite svetielka su vsak akoby ovalne a hlavne treba rezat spodok a aj predok tapaciru. Co je este vacsi problem je to, ze svetielka v tapacire nebudu drzat na "tele" ale drzia len vdaka 4 uchytom cize staci ked vo vrchnej casti urezete milimeter, dva viac plastu a svetlo nebude mat ako drzat na tych plastovych zobacikoch. Ja som to inak cele poistil special lepidlom od loctite na plasty, ktore dokaze lepit aj material PP-coze je zrovna tapacir. Kazde dvere mi zabrali asi aj 2 hodiny s tym, ze soferovu stranu som robil ako druhu cize je lepsie spravena. Pri zadnych dverach je uz bohuzial mierny sklon kedze su kratsie a teda svetielko je jemne zo šikma a horsie sa to rezalo. Svetielka tak ci tak nebudu uplne licovat na dvere a pre pokoj na dusi dom ich teda komplet presiel ciernym silikonom. ELEKTRO CAST: V prvom rade sa treba rozhodnut ci pouzijete spajkovanie alebo krimpovanie. Na tuto temu je milion videi, clankov a krimpovanie to vyhrava nuz len treba si uvedomit ze je rozdiel krimpovat na komaxe s crimp force analyzerom pripadne ked ste clovek co pracuje v automotive a na dennej baze krimpuje manualne desiatky terminalov na linke a je rozdiel ked doma krimpujete na kolene. tiez s treba uvedomit ze kazdy terminal je robeny na urcity priemer vodica a tu sa v navode krimpuju dva vodice do jedneho terminalu čož je proste "prasačina"...pri spajkovani staci dodrzat spravny postup kde mat hrot a kde cin, mozno teplotu a zvladne to aj laik. Taktiez treba brat do uvahy ze spajkovacku ma vacsina ludi doma pripadne stoji par korun, cin detto kdezto pri krimpovani potrebujete najprv zohnat terminaly, vypichovatka a hlavne krimpovacie klieste ktore sa pohybuju aj cenovo 100 a viac EUR kazdopadne na ALI sa daju zohnat ako cela sada ovela lacnejsie. Kedze ja som krimpovacie klieste mal, rozhodol som sa pre krimpovanie: PREDNE DVERE: konektor motorceka sa rozobera lahko, treba povolit poistku a tahat-tym sa z konektora oddeli jeho akoby druha cast a je plny pristup k terminalu ktory potrebujeme cize cerveno-zlty. Na vypichnutie si treba zaobstarat sadu vypichovatok bud z ALI/allegro. Neodporucam ziadne ihly, noznice a podobne. Kedze ide o dvoj-kridelkovy terminal treba naraz zatlacit na obe kridelka. Pri krimpovani si treba uvedomit fakt ze kablovka je vyrobena aby mala specifikovanu dlzku+toleranciu a tak si dovolim povedat ze mate max 2 sance na zakrimpovanie potom uz bude vodic kratky. Taktiez odporucam kupit viac terminalov a najprv si cvicne natrenovat ako zbuchat "prasačinu" zakrimpovanie 2 vodicov do jedneho terminalu. ci zvolit polohu vodice na sebe alebo vedla seba. Taktiez si treba natrenovat spravne zakrimpovanie v zmysle tom, ze terminal ma 2 krimpovace casti, jedna krimpuje kridelka okolo izolacie aby vodic drzal a druha krimpuje terminal na žily vodča na prenos elektrickej energie. Odstrihavat povodny terminal odporucam hned za miestom kde sa kridelka terminalu zarezavaju do izolacie a nasledne orezavackou odstranit izolaciu-tymto usetrite par milimetrov z dlzky vodica. Pri spajani zil 2 vodicov a pred zakrimpovanim si odporucam jemne tieto 2 vodice zapaskovat aby zily pekne spolu drzali nez to zakrimpujete. Pri motorcekovom konektore ide nasadanie terminalu do konektora OK avsak pri konektore zamku dveri treba davat pozor. Tento konektor ma poistku ktoru staci povolit nechtom a tahat do boku, tym sa odkryju terminaly. Dany terminal ma len jedno kridelko ale treba ho zatlacit 2x aby ste dostali terminal von z konektora. tento konektor ma velmi maly vnutorny priestor a preto je krucialne zvolit co najmensi priemer vodica. pokial date hrubsi, 2 spolu zakrimpovane vodice do konektora nevlozite a aj ked pouziteje najtensi mozny tak treba pouzit viac sily. Je to cele o tom ze na vodice, terminaly a konektory sa robia tzv matchng testy a nie su stavane na to aby boli 2 vodice v 1 terminaly/konektore. ZADNE DVERE: Postup podobny ako predok akurat pre motorcek bude stacit o cosi kratsi kabel a zaroven konektor motorceka je iny. v prvom rade ho nejaka hlava pomazana otocila a tak cervena poistka nie je od strany interieru ale dveri, pomohol som si hacikom zo sady vypichovatok. Konektor sa nesklada z 2 casti ako v predu a poistka na uvolnenie terminalov sa len akoby vyklapa smerom nahor a treba s tym narabat velmi jemne aby sa nezlomila. Spolujazdcove dvere pripajate zas motorcek cerveno zlty a zamok dveri pripajate pozicia 5. Dvere za soferom zas motorcek cerveno zlty a zamok dveri pripajate pozicia 2. Spravne pozicie si odporucam overit pred krimpovanim. Ja som na to vyuzil prave kablovecku zo svetielok z ALI, ktora bola kratka kde som ustrihol koniec terminalov a tie som prikladal do pozicii v konektoroch a tym overil ci svetielko svieti a ci zhasne po zavreti dveri. ZMONTOVANE: Nuz u mna nasledovalo zapojenie baterie, pretestovanie ci svetielka svietia, utiahnutie bindrov aby kablovka drzala pevne pri povodnej a nasadenie tapaciru. Pri soferovych dverach nezabudnut ze konektor pre spataky vam blokuje torx. ja som si teda konektory panelu zapojil oba, utiahol torx a az potom panel nasadil. Taktiez pri vsetkych dverach odporucam vzdy najprv zatahovat torx ktory moze vypadnut do dveri. Dvere vzdy najprv osadit na gumovom tesneni okien. Prikladam random fotky z montaze a video vysledku. VID_20241225093025 (online-video-cutter.com).mp4
  15. len pre info chladeny phonebox je aj na scale/kamiq FL a v recenzii som pocul ako hovorili ze telefon je aj tak horuci. kazdopadne nie ze by som bol expert na tuto temu ale staci si to snad porovnat s chladiacimi podlozkami pod notebook. tuto co vidim na tej fotke su dva mini otvory cize najpr je ventilator potom je cievka a potom gumovo/plastovy kryt a potom telefon ktori este k tomu vacsina z nas ma opat v dakom kryte/obale. na to clovek nemusi byt genius a je myslim nad slnko jasne ze to neuchladi nic. btw: mozno su tie dva min otvory aj hore (fotka je tmava) ale to aj tak nepomoze. zas na druhej strane nemohli to spravit asi inak lebo cievka je v strede cize tie otvori dali po krajoch. museli by vymysliet uplne iny princip toho chladenia...mozno tam stacilo spravit vyvod ako ked sa robila chladena odkladacia schranka s tym, že by nejakym sposobom natrvalo nastavili teplotu/silu fukania pripadne by tam bolo dake teplotne cidlo
×
×
  • Vytvořit nový...