Zdravím vás pánové, pročetl jsem si tyto témata- přehřívaní i ventilátor. Mám Fábii 3 1,4TDi 66Kw . Je 4roky stará a najeto 61,000km. Už dříve se stalo, že při normální jízdě a po zastavení běžel ventilátor, byť teploměr vody byl do 85°C. Bylo mi řečeno ve ŠA že se tím motor dochlazuje.....známý mi ještě řekl, že to dělá při automatické klimatizaci či rekuperaci(jak mám kuwa vědět že něco probíhá a nepřerušit proces???). No ale!!!!!- minulý týden jsme jeli na chatu po dálnici . Venkovní teplota 4° naložení medium a rychlost do 110. Ručička lezla stále nahoru až k 125 olej byl 113. Nemohl jsem zastavit, abych zkusil chladič. Oči jsem měl na teploměru a jak jsem zapnul více topení tak během 4s teplota sestoupila na 90 a olej pomalu na 100. pak už v pohodě. No jistě že na zpáteční cestě jsem už oči z budíku nesundal a po hodině vydatné jízdy to až na dálnici udělalo to samé, s tím, že teplota se málem dotkla červené zóny. Včera teplota podle diagnostiky(žádné závady) souhlasila s budíkem= 48°C voda, olej 52°C a ventilátor vyl jako hyena. Co mi poradíte? Vodní pumpa, nebo čidlo? Čidlo by asi hlásilo závadu, a čerpadlo asi nejde udělat test akčních členů? Jsem automechanik ale kamiónů. Tady v těchto osobních jsem neznalý. Léto se blíží, tak ať mě to nevysere, cenu za pumpu jsem už zkousnul. Děkuji za rady