Díky za reakce,
to auto mám teprve tři týdny a když jsme jej projížděli bylo v pohodě, doma pak v pohodě. A jednou ráno po třídenním stání slyším to zarachtání po startu, dvě tři sekundy. Tak říkám a doprdele a začal sem googlit víc než před koupí, kdy sem si vygooglil, že tyto problémy jsou jen do určitého data. Auto do provozu v lednu 2012 . . . no ale to není datum výroby, takhle hloupě naletět, tři měsíce někde stálo než na něj přišla řada. Chtěl sem to řešit tak jsem napsal do dvou servisů zde u nás, jeden obyčejný a jeden AS, kolik stojí oprava toho rozvodu. Bylo mi odpovězeno cca 10000+1800 olej a filtr a 10000. Ceny v pořadí jak jsem je zmínil ty servisy. Tak jsem si zavolal do toho levnějšího a vyptával se ještě, na změření řetězu a tak, no a došla řeč na to datum. Bylo mě řečeno že od tohoto data jsou rozvody v pořádku, že to sice zarachtá při startu, ale že to už je projev toho motoru. Že ať se podívám na datum výroby motoru a že jestli to moje šlo ven z fabriky 9/2011 tak motor by neměl být starší jak to datum. A nemusím to řešit že až tak ve sto tisících.
Tak sem chtěl zjistit to datum výroby motoru ve finále, ta samolepka na sání u mě chybí a hledal sem tedy nějaký plechový štítek na motoru a našel jen samolepku na chladiči oleje.
Najeto to má 67000, podle zdejšího fóra je to hranice kdy se ty rozvody ozývají. Tož uvidíme. Poslechnu Pawouka a budu poslouchat motor. To zarachtání jsem zatím slyšel třikrát až čtyřikrát a pak zase nic, za studena. Dnes tři starty a nic.
A jestli můžu mít do tohoto vlákna dotaz na ty rozvody, když už sem se tak rozepsal . . . je to náhlá smrt nebo přichází postupně? Myšleno zvukový projev řetězu se prodlužuje?