Škoda, že anketa neumožňuje uvést typ vozidla a jeho datum výroby.
Zkoušel jsem dvě Octavie III 1.5 TSI, manuál, r.v. 2019. Motor v jednom případě studený (se systémem ACT), jízda 20 km město, okresky (celkový nájezd nepamatuji), v druhém teplý (bez systému ACT) 15 km město okresky (celkový nájezd 1700 km). Zkoušel jsem rozjezdy na 1 RS bez dodávky paliva, s dodávkou paliva, jízdu na 1 i 2 RS bez plynu, rychlé rozjezdy z místa, jízdu na všechny RS od otáček 1100 ot/min do 3500 ot/min, občasné prudké sešlápnutí dodávky paliva ... a nic ... ani náznak jakýchkoliv anomalit.
Dále zkušební jízda 15 km se Škodou Scala 2019, 1.5 TSI DSG, celkový nájezd 200 km. Stejná jízda jako výše a ani náznak problému, včetně sportovního režimu DSG.
Mám najeto s Rapidem 1.2 TSI, 77 kW, manuál, 8 ventil, 70000 km a občas se svezu s Octavií 1.8 TSI (celkový nájezd 25000 km), tak se snažím porovnávat. Oba motory zcela bez problémů. 1.2 TSI dlouhodobá letní spotřeba 5,4 litru (delší trasy a město), zimní 6,4 litru (městská a příměstská jízda).
Motor 1.5 TSI v Octavii III 2019 je do 2000 ot/min velmi podobný (subjektivně) jako 1.2 TSI, ale 1.5 jede lépe na 1 a 2 RS bez plynu a lépe reaguje po sešlápnutí plynu. Nad 2000 ot/min je cítit rozdíl ve prospěch 1.5 a nad 3000 je znát vyšší výkon 1.5 velmi dobře.
Spotřebu na krátké jízdy nehodnotím.