Přejít na obsah

Honza z Jablonce

Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli Honza z Jablonce

  • Narozeniny 17.11.1955

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Honza z Jablonce

Nováček

Nováček (1/14)

  • One Year In
  • Reacting Well Vzácný
  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post Vzácný

Nedávné oznámení

1

Popularita

  1. Hezký den, máme od roku 2007 Fábii Sedan 1,2 HTP 47 kw od začátku přestavěnou i na LPG s přimazáváním, a dodatečně montovaným tempomatem. Takže spotřebu až tak neřeším, cena LPG je zpravidla o polovinu levnější než benzin. Okamžitá spotřeba je pro mě vlastně spíš informací jak moc je motor zatížen a namáhán a co si můžu s tímto autem dovolit , protože pro " svůj " motor chci jen to nejlepší , a vím jak je tento motor choulostivý , takže chci aby dlouho vydržel a spolehlivě mě dovezl když už toto auto mám. To znamená že po silnicích 1 třídy jezdím v pohodě 90 se spotřebou 5-6l , ( podle obsazenosti vozu i 7 l/100km ) , na dálnici " se zařadím mezi kamiony " a až na vy jímky jedu těch 90-100 km do 3100 otáček při přibližně stejné nebo menší spotřebě. Spolehlivě mě toto auto dovezlo 2x do Itálie přes Alpy do Rimini, Pisi , Neapole, nebo do Černé hory do Ulcinu. A asi 3x na Balaton. Samozřejmě daleko lepší ve spotřebě a rychlosti je automat Scala s kterou jsem měl možnost asi tři týdny jezdit, tam je asi spotřeba průměr 5l po dálnici s průměrem 100km/hod což mě překvapilo. Mějte se.
  2. Často se my stávalo že při jízdě nevědomky uberu plyn ( musím se věnovat nejen rychlosti ale též dopravním značkám, okolí silnice , dopravní situaci a v neposlední řadě mě ovlivnují i spolucestující nebo mě umdlévá noha ) když to zjistím že jedu pomaleji než my to dovoluje situace na silnici a dopravní předpisy tak přidám plyn . ( je jedno jestli v dlouhé obci nebo na dálnici ). Každé přidání plynu ( vstříknutí paliva do motoru ) ovlivnuje průměrnou spotřebu . S tempomatem se my toto nemůže stát . Čím plynulejší jízda tím menší spotřeba .
  3. Hezký den, na základě těchto článků jsem si nechal namontovat tempomat ( jestli vůbec jde na vaše auto dodatečně namontovat, vám zjistí autoelektrikář s diagnostikou , protože záleží na roku výroby auta, nebo jestli se dají sehnat malé řídící jednotky - na každý válec jedna, nebo páčka na ovládání , celkově jsem zaplatil asi 4500Kč , Neradil bych, montovat si to sám podle nějakého návodu.) Mám Fábii Sedan 1,2 47kw, r.v. 2007 a páčku ze Superbu . Pro neznalé jako jsem byl já , to funguje tak že při jakékoli rychlosti, a jakémkoli zařazeném rychlostním stupni, můžete danou rychlost zmáčknutím knoflíku na páčce ( páčka samozřejmě slouží i pro další funkce jako ta původní, směrovky, přepínání světel, svět. houkačka ) navolit pro další jízdu i když sundáte nohu s plynu takže auto vám pojede třeba stále 50 nebo 90. Na páčce od Superbu je ta výhoda že danou rychlost lze snižovat nebo jiným knoflíkem zvyšovat po 2 km. Tuto navolenou rychlost okamžitě zrušíte tím že přibrzdíte nebo zařadíte jinou rychlost popřípadě vypnete na páčce. Takže nejčastěji zmačknutím pedálu brdy nebo spojky. Daná rychlost při zapnutém tempomatu drží do kopce nebo z kopce. Do kopce samozřejmě záleží na výkonu motoru , to je potom potřeba přeřadit (samozřejmě se vám vypne tempomat) a tempomat zapnout až se to hodí. Z velkého kopce se auto samozřejmě rozjede i přes nastavenou rychlost tempomatem. Při brzdění se tempomat vypne. Pokud jedu tempomatem nastavenou rychlostí a přidám plyn (předjíždění) a potom zase sundám nohu s plynu zůstane nastavená rychlost tempomatem. Samozřejmě nová auta vybavená tempomatem (valná většina) mají toto na vyšší úrovni. Největší výhodou tempomatu je že při delších cestách si odpočine vaše noha , nemusíte neustále sledovat rychlost například i v přes obec a nižší spotřeba asi tak 0,5l. S tempomatem jsem spokojen ale včas ho vypněte pokud to ohrožuje vaší bezpečnost.
×
×
  • Vytvořit nový...