Hezký den, na základě těchto článků jsem si nechal namontovat tempomat ( jestli vůbec jde na vaše auto dodatečně namontovat, vám zjistí autoelektrikář s diagnostikou , protože záleží na roku výroby auta, nebo jestli se dají sehnat malé řídící jednotky - na každý válec jedna, nebo páčka na ovládání , celkově jsem zaplatil asi 4500Kč , Neradil bych, montovat si to sám podle nějakého návodu.) Mám Fábii Sedan 1,2 47kw, r.v. 2007 a páčku ze Superbu . Pro neznalé jako jsem byl já , to funguje tak že při jakékoli rychlosti, a jakémkoli zařazeném rychlostním stupni, můžete danou rychlost zmáčknutím knoflíku na páčce ( páčka samozřejmě slouží i pro další funkce jako ta původní, směrovky, přepínání světel, svět. houkačka ) navolit pro další jízdu i když sundáte nohu s plynu takže auto vám pojede třeba stále 50 nebo 90. Na páčce od Superbu je ta výhoda že danou rychlost lze snižovat nebo jiným knoflíkem zvyšovat po 2 km. Tuto navolenou rychlost okamžitě zrušíte tím že přibrzdíte nebo zařadíte jinou rychlost popřípadě vypnete na páčce. Takže nejčastěji zmačknutím pedálu brdy nebo spojky. Daná rychlost při zapnutém tempomatu drží do kopce nebo z kopce. Do kopce samozřejmě záleží na výkonu motoru , to je potom potřeba přeřadit (samozřejmě se vám vypne tempomat) a tempomat zapnout až se to hodí. Z velkého kopce se auto samozřejmě rozjede i přes nastavenou rychlost tempomatem. Při brzdění se tempomat vypne. Pokud jedu tempomatem nastavenou rychlostí a přidám plyn (předjíždění) a potom zase sundám nohu s plynu zůstane nastavená rychlost tempomatem. Samozřejmě nová auta vybavená tempomatem (valná většina) mají toto na vyšší úrovni. Největší výhodou tempomatu je že při delších cestách si odpočine vaše noha , nemusíte neustále sledovat rychlost například i v přes obec a nižší spotřeba asi tak 0,5l. S tempomatem jsem spokojen ale včas ho vypněte pokud to ohrožuje vaší bezpečnost.