Při vizuální prohlídce bylo zjištěno jen pár drobných špon, které se dle slov mechanika vždycky ve filtru nacházejí, ale dle zjištěných informací není problém piliny/špony běžně okem spatřitelné, ty se běžně zachytí v palivovém fitru, ale škodlivé jsou ty, které nejdou vidět, zjišťují se pouze pod mikroskopem odebráním vzorku na magnetickou jehlici, tedy ty, které filtrem projdou a neustále kolují v palivovém systému(cituji článek, který jsem si četl, který se dělal s diesel servisem v plzni, který provozuje Pavel Tesař). Netuším, kde je v okolí zlínského kraje dobrý diesel servis, který by mi mou doměnku mohl potvrdit, nebo vyvrátit.
Auto má najeto 125 tis kilometrů, a právě jsem musel měnit vstřikovače protože byly špatné, ale po výměně auto stále blbnulo a zjistila se právě tato závada, tak předpokládám, že to bude mít spojitost, že právě z důvodu přidírajícího se čerpadla odešli i vstřikovače.
Takže dostávám ze všech stran odlišné informace, že už z toho mám hlavu jak pátrací balón, nevím, zda ta firma jen propaguje nějaký neúčinný nesmysl za splašenou cenu (6500 za kus magnentu a trubky) ale na druhou stranu by to celkem smysl dávalo, pokud ty piliny jsou magnetické (mají tam i video kde očividně jsou) ale taky si tam mohli cokoliv přisypat. Zatím mám v plánu vyměnit vstřikovací čerpadlo, vyměnit všechny vysokotlaké trubky + lištu railu a vyměnit hadice od filtru k čerpadlu a na ni nasadit tento přípravek pokud bude účinný.