Zdravím všechny pisatele tohoto diskusního fo'ra. Teprve dneska jsem narazil na tuto diskuzi a nestačím se divit, jedním dechem jsem pročetl stovky vašich příspěvků, většinou zasvěcených a nemůžu uvěřit, že motory 2.0 TDI jsou tak poruchové. Je až neuvěřitelné, že němci něco takového pustili do světa a ne za zrovna malé peníze. Možná se mi to jen zdá , protože tady píše více těch nespokojených, ale i tak mám docela strach z toho, co mě může potkat. Asi před měsícem jsem si koupil svůj první diesel Octavia II 2.O TDI PD DPF 103 kW Elegance v černé barvě, zatím najeto 2 600 km a docela jsem si ji zamiloval, je krásná a skvěle jede. Auto s naftovým motorem asi pro mě není ideální volba, nenajezdím tolik, aby se mi to vyplatilo - asi 15 - 20 000 ročně , auto mě neživí, je to moje záliba a přibližovadlo do práce a taky v době, kdy je nafta dražší než benzín, nicméně nafťáka jsem nikdy neměl a toužil jsem po něm, tak ho mám. Jenže po přečtení vašich příspěvků mám taky o pár vrásek na čele více. Doposud jsem měl samé benziňáky, naposledy Octávii I 1.6 74 kW , najel jsem s ní 87 000 km jen s jednou malou závadou, jinak jen pravidelný servis. Teď ale nevím, jestli se mám na další najeté kilometry těšit nebo se bát, kdy se co posere. Těch závad co se vyskytuje u TDIček a ty ceny za opravy jsou až neskutečné, to by jim snad měli zakázat prodávat takové nedokonalé zmetky, že já blázen nezůstal u spolehlivého a bezproblémového benzínu. Zaznamenal jsem tady v příspěvcích, že když se auto s turbem pořádně prožene a déletrvající jízdou, je třeba po zastavení motor hned nevypínat a nechat na volnoběch ochladit turbo, zajímalo by mě, jak dlouho ho nechat běžet na volnoběh a jen po náročné jízdě nebo kdy se zahřeje natolik, že je třeba nechat ho ochladit ?