Přejít na obsah

ondsin

Uživatel
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení ondsin

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Chápu, že si škodovka přihřeje polívčičku používáním originální autokosmetiky a je to i dobrý argument „máte to napsaný v manuálu“ tak se nedivte, že to praská. Ale proč se to neobjevuje i ostatním, je to rokem výroby, teď se už dávají jiná světla (jiný plast)? A co na to auta co to mají v packetu s xenonama ? Taky to tam praská? Jsou xenony odolnější na tento jev. Co na to laborka?
  2. vorlajz: jj souhlas, rozdíl teplot se mě taky nezdá. Ještě zjistit co to bylo za „špatnou kapalinu“, abych to tam příště nenalil;) Nebo jsem měl smůlu a ten plast byl špatně namíchaný. O xenonech jsem právě psal jako o možném řešení. Výměna stávajících světel přijde na cca 10tis. (orig. 1KS světla 4230,- + práce) ty xenony pokud jsou za 9tis s autoregulací bych bral. Nemáte někdo typ na někoho šikovného, kdo by to udělal tady v Plzni? Chtěl bych navíc do auta namontovat autoalarm. Po svátcích vyrazím ještě do dalšího škodováckýho servisu a zkusím to od začátku. Jak je vidět zas tak častá závada to není, jak tvrdil technik a snad i s tím znovuobjevením prasklin nebude taky tak horké. Třeba tentokrát uznají chybu materiálu;)
  3. Tak koukám, že tedy už nejsem jediný koumu se tohle stalo. Je vidět, že jsem se obrátil na správné fórum. Díky všem za pomoc indet: Rozmrazovač nepoužívám, poctivě škrabu. Jediný přísun kapaliny je přes ostřikovače a tam leju co jsem psal. Zimní směs určitě obsahuje nějaké nemrznoucí látky (etanol), ale předpokládal jsem, že to je nějak otestované, vyzkoušené. Jedině mě napadlo, že mě to mohla ošplouchnout obsluha na benzince, ale to už nezjistím. Jinak první „příznaky“ jsem zjistil někdy na začátku loňského léta, ta destrukce byla tedy relativně pomalá a probíhala za různých klimatických podmínek. rkonf: nejsem si přesně jist jaký je rozdíl mezi OI a OII v světlech krom tvaru. Měl jsem za to, že byla skleněná. Jinak to není dobrá zpráva, že se to znova objevilo. Jakou používá náplň do ostřikovačů. Že bych si sestavil nějakou černou listinu A ještě by mě zajímalo, zda to řešil jako reklamaci, nebo to nechal. U mě jsou ty praskliny tak hustý, že mě to v noci moc nesvítí a navíc mě praskají častěji žárovky. dolezelk: Ty popisky na těch kanistrech jsou tak k smíchu taky jsem na něj právě koukal a nic se tam nepíše o poškozování plastových částí vozu, nebo podobně. Hlavně nekouřit a nepít. Ono by se to pak asi tak dobře neprodávalo:/ Zajímavá je vaše zkušenost, že se to dělá i na xenonech. Uvažuji o přestavbě právě, abych se tomu vyhnul. Takže popraskal ten plast, začal šupinkovatět, drolit se? Jaké bylo řešení? A jaká kapalina do ostřikovačů je ozkoušená? Zdá se, že většina se přiklání k příčině chemického původu. Co máte ostřik světel, jaké používáte náplně do ostřikovačů? Co máte vyzkoušeno, co doporučíte, nebo naopak co vám nějak poškodilo plast nebo lak.
  4. Taky se mi zdá to vysvětlení servisu (tepelného šoku) nějaké divné, ale největší problém mám s tím, že mě bylo řečeno, že se tato závada s největší pravděpodobností objeví znova a to kolem 2-3 let. Prý je to běžná závada tohoto řešení. Ale jak jsem vysledoval a na tomto fóru mě to potvrzujete, nikdo nemá podobný problém ať už má ostřikovače na halogenu nebo na xenonu. Buď jsem smolař a chytnul jsem nějakou špatnou šarži platu, ale výrobní vadu mě nikdo asi neuzná. Nebo mě teď napadá, že mě nějaký ochotný pumpař vzal světla nějakým rozpouštědlem. Ale pak nechápu tu pozvolnou destrukci.
  5. JJ koukám, že je to běžná přestavba. Ještě budu študovat, zajímá mě ta varianta s automatickým náklonem. Často jezdím různě naložen a nechci oslňovat, stejně jako jsem nerad oslněn protijedoucími. Ty žárovky mě praskají častěji asi díky vlhkosti, která tam vniká přes praskliny v plastu. Předtím očekávaný interval.
  6. Světla jsem zvlášť nečistil, ten ostřikovač na běžné opláchnutí stačí. Jinak auto šlo do myčky nebo ručně a zase standardními mycími prostředky. Na jiných plastech, světlech se defekt neukázal.
  7. Do ostřikovačů jsem lil a liju sheron screenwash letní/zimní, klasika co se koupí u benzíny, nebo v obchoďáku. Ohledně toho zahřívání a rozdílu teplot, zkoušel jsem ošahávat ten plast i po delší jízdě, nebo když jsem stál a nezdálo se, že by tam byla na povrchu až taková teplota. Nádržka s kapalinou se orazí v prostoru motoru a světla se budou určitě chladit během jízdy, ale jsou to jen spekulace. Navíc bych předpokládal, že dálková světla budou hřát víc a tento defekt se tam objeví více, ale v místě dálek není žádná prasklina. Ostatní plasty, laky jsou v pohodě. Přiznám se, že žárovku jsem nebyl schopen vyměnit a tak jsem spoléhal na servis. Naposled jsem si je svalně nechal zkontrolovat v autor. servisu škoda a prý vše OK (až na tu cenu). Odpojení ostřikovačů mě přijde jako nouzovka, pravda je že díky každému 1. a 5setření = ostřik je velká spotřeba kapaliny a moc mě to nevyhovuje. Lepší by to bylo na delší interval, nebo na manuální spínač. Nevím co je to „vag“ – editace software jednotky? Auto jsem kupoval jako 1,5 roku starý referenční vůz od škodovky ve Vrchlabí a tato výbava tam již byla (OII-Elegance). Nechápu, jak můžou do auta namontovat doplněk, který vám svojí funkcí takovýmto způsobem ničí jinou součást vozu. Cenu jednoho světla v auth. servisu počítají na 4,5tis bez práce:( V současnosti mě žárovky praskají jedna za druhou a výměna světel jistá. Přemýšlím proto zda by můj problém nevyřešila přestavba na xenony. Jak jsou na tom s teplem a je přestavba možná a na kolik přijde?
  8. Zdravím všechny diskutující, mam problém se samovolným popraskáním plastu u obou předních světel. Světla mam standart halogen, auto je vyrobeno 11/2005. Asi tak před rokem jsem se všiml nepatrných, vlásečnicových prasklinek v čirém plastu př. světel. Od té doby se praskliny výrazně rozšířily a prohloubily. Povrch plastu se prakticky drolí. Poškození je tak rozsáhlé, že značným způsobem snižuje svítivost. Po návštěvě autorizovaného servisu škoda mě bylo velice chladně řečeno, že se jedná o běžnou závadu, kterou způsobuje přední ostřikovač světel. Plast prý praská v důsledku rozdílu teplot kapaliny a plastu. Tomuto jevu se prý nedá zabránit a je tedy pravděpodobné, že i když mi světla vymění tak mě nikdo nezaručí, že se praskliny neobjeví znova. Nějak se mě tomu nechce věřit jak fyzikálně tak logicky (auto poškozuje samo sebe). Otázka je, zda jste se s tímto problémem někdo setkal a jaké je řešení? Koukal jsem kolem sebe na různá auta i jiné značky a nikde jsem se s podobným problémem nesetkal. Původně jsem přemýšlel o výrobní vadě (nekvalitní plast), ale servise mě to bylo popřeno. Platit každý dva roky vždy po záruce nová světla se mě opravdu nechce. Děkuji za rady a zkušenosti Foto:
×
×
  • Vytvořit nový...