Přejít na obsah

153624

Uživatel
  • Počet příspěvků

    14
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení 153624

Bažant

Bažant (2/14)

  • Collaborator Vzácný
  • One Year In
  • Dedicated Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

7

Popularita

  1. Když to víš zcela určitě, tak Tě o tom nebudu přesvědčovat, ale schválně jsem nahlédl do výkresové dokumentace a statických a zejména dynamických výpočtů souvisejících s TZ a skutečně je ve výkresové dokumentaci, v zadní části podélných nosníků, zvláště v místech kotevních bodů TZ, zesílená konstrukce. Samozřejmě, že karoserie je stejná, jen ty podélníky v zadní části jsou zesílené. Třeba máš ale lepší informace, případně zkušenosti....
  2. Na motorizaci v podstatě vůbec nezáleží. Nejpodstatnější věc je, že u aut bez přípravy na TZ nejsou výztužené podélníky karoserie, kam se TZ ukotvuje a došlo by vlivem "dejchání" TZ při akceleraci a deceleraci k rozlámání karoserie. Tak je to alespoň u skupiny Škoda. Pak je tam ještě výkonnější chladič, alternátor, bývají i brzdy ,pérování a nějaké jiné detaily. Nejpodstatnější jsou ale ty výztužené podélníky. Ale u většiny aut, jde tažné zařízení přesto namontovat, ale pouze jako držák např. nosiče, třeba jízdních kol. Naprosto totožné TZ, které se odlišuje pouze harmonizačním kódem. To znamená, že se na to může pověsit nosič kol, ale nesmí se s tím nic tahat..... Na první pohled nezjistitelné, při kontrole, pokud za tím bude vlek, tak je to jízda vozidlem, které nemá schválení k provozu se všemi důsledky. Ten harmonizační kód je zapsaný v dokladech k vozidlu (malém techničáku nebo jak se to teď jmenuje).
  3. @KamilPoland Uważam, że należy go zamówić u każdego dealera samochodowego Skody, nawet w Polsce.
  4. 153624

    Octavia IV FL

    Ventil + hadice stojí 793 Kč, vč. DPH ,nechá se to objednat. V naprostém klidu cca hodina práce. Ventil se tam jen nacvakne a hadice nasune. My jsme to zajistili navíc elektrikářskou stahovací páskou. V Německu je to asi standardní výbava, mají to asi všechna auta. Viděl jsem Scalu, Kamiqa i Octavii. Scala a Kamiq mají schránku ještě izolovanou filcem, u Octavie nevím. My jsme to neizolovali. V německém návodu k obsluze je na straně 195 pod bodem "F" popsána obsluha. Je tam i napsáno, že schránka má nosnost do 3 kg, to jen, aby jsi věděl kolik té zmrzliny tam můžeš dát...... Vzhledem k tomu, že studený vzduch tam proudí otvorem o průměru cca 10 mm Doporučoval bych Ti vyvrtat do schránky zespodu odtokovou díru, aby to mělo kudy odtékat a na podlahu spolujezdce umístit nějaký kbelík, kam to bude odkapávat.......
  5. O několik příspěvků výše jsi napsal, že jsem neuvedl výbavu nakonfigurovaného a naceněného auta, nepovažoval jsem to za podstatné. Dobře, tak tady je: Image-1.pdf
  6. Napíšu sem o moji zkušenosti, třeba se to někomu hodí. V neděli 24.03.2024 jsem na konfigurátoru "postavil" auto a rozeslal jsem to k nacenění mailem na 8 míst. Všichni mi odpověděli, dodací lhůty byly od 15. týdne (od 08.04.2024) někde do srpna 2024. Ceny byly od 682 000 Kč až po 592 000 Kč. Rozdíl byl tedy cca 90 000 Kč. Paradoxně, ti, co mně poslali nejlevnější nabídku, měli termín dodání 15. týden (od 08.04.2024), ale jsou cca 400 km daleko. Jejich nabídku jsem vzal a 28.03.2024 jsem ji ukázal místnímu prodejci aut. Cenu téměř dorovnal dohodli jsme se na ceně 600 000 Kč. Auto má prý předobjednané dokáže lehce změnit specifikaci, jen barvu nedokáže změnit, a auto by mělo být v 16. týdnu (od 15.04.2024). Dnes mně volal, že auto je připraveno k převzetí, ani ne měsíc od objednání. Momentálně nejsem schopen tam jet, tak jsme se dohodli na příští týden. Vypadá to tedy že aut začíná být dostatek......
  7. Ten polda má tu pokutu, podle mně, napsanou správně, i tu výši pokuty a je to bez bodů. Má tam napsáno porušení § 22 odst. 4, což je nezastavení na "stopce". Pokutuje se to podle §125c /1k jako jiné jednání s pokutou 2 - 5 tis. Kč a je to bez bodů. Dokonce stačí domluva. To co uvádí Pawouk výše: cituji 5. v rozporu s § 4 písm. b) nebo c) nezastaví vozidlo na signál, který jí přikazuje zastavit vozidlo, nebo na pokyn k zastavení vozidla daný osobou k tomu oprávněnou při řízení nebo usměrňování provozu na pozemních komunikacích anebo při dohledu na bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích, konec citace. To se vztahuje na signál nebo pokyn a dopravní značka signály ani pokyny nedává. Nezastavení na stopce bylo vždy bez bodů, pokud tam bylo dodrženo dání přednosti v jízdě. Nikomu tento názor nevnucuji, nejsem vykladač zákonů, to může pouze soud a ten může mít samozřejmě jiný názor. Ale policie už dlouhou dobu postupuje takto. Edit: Ještě jsem na to koukl a ta pokuta, kterou jsem napsal výše, je ve správním řízení, v příkazním řízení na místě je pokuta do 1500 Kč nebo domluva. Omlouvám se.
  8. Koukám, že jsem sem dal omylem odkaz na Scalu. Tak se to pokusím napravit, omlouvám se. https://www.skoda-auto.pl/_doc/9425cae3-b827-4e41-94c4-c2e9dd489480
  9. Moje zkušenost s dovozem nové Fabie z Polska z konce letošního března. Bral jsem auto na prodejně, které odřekl polský zákazník, Fabia IV Style s nějakou rozšířenou výbavou. Byla to náhoda, byl jsem zkrátka ve správnou chvíli na správném místě.... I v Polsku se na auta čeká.... I když na prodejně byla na prodej Octavia za 163 000 PLN a nový Superb vyrobený 2022, cenu už si nepamatuji. Cena auta na prodejně 98 600 PLN, což kurzem přes WISE dělalo 496 944 Kč (1PLN byl ten den 5, 04 Kč). Vytiskly jsme na prodejně polský a český ceník, zhruba je porovnali a zjistili, že v ČR by stejné auto bylo o cca 10 % dražší. Složil jsem zálohu na rezervaci 500 PLN v hotovosti, s tím, že se druhý den ozvu. V ČR jsem ještě ten den prověřil přihlášení, DPH a vše, co je k tomu třeba a druhý den jsem vyrazil do PL. Auto jsem musel zaplatit vč. polského VAT 23%, s tím, že až budu mít auto přihlášené v ČR a zaplacené DPH, oni stornují fakturu s VAT (DPH), vystaví fakturu bez daně a daň ve výši 23 % mně vrátí. Vystavili mně COC, technický průkaz jsem nedostal (nevím, jestli ho vůbec vystavili), zajeli se mnou na registrační úřad, kde mi za 30 PLN vystavili vývozní polskou SPZ na 30 dní a musel jsem zaplatit povinné ručení na 1 měsíc, což dělalo 34 PLN. Auto jsem ten den odvezl a v ČR ještě stihl evidenční kontrolu a zaplatit DPH z polské ceny bez VAT dle denního kurzu ČNB. Duhý den jsem auto bez problémů přihlásil na české RZ a vyrazil do Polska s doklady. Oni si ofotili český TP a platbu DPH a okamžitě stornovali fakturu s VAT a vystavili fakturu bez VAT a VAT ve výši 23 % mně okamžitě převedli na účet. Když pominu, že jsem 3x jel kvůli tomu do Polska, a tři dny kolem toho běhal, zjišťoval a telefonoval, tak náklady byly 64 PLN (cca 330 Kč) a evidenční kontrola. jinak vše stejné jako když koupím auto v ČR. Úspora proti autu z ČR cca 10% a bylo to auto bez čekání a okamžitě. Klidně bych do toho šel znovu.
×
×
  • Vytvořit nový...