Děkuju mockrát za Vaše názory a zkušenosti, mezitím jsem se ptal taky různých mechaniků, nejvíc to tedy vypadá na unikající tlak přes kroužky, který je neobvykle vyšší.
Těsnění pod hlavou spíš vylučuju, myslím že by pod víčkem musela být aspoň trochu emulze jako třeba u Š 120.
Sázel jsem na to odvětrání motoru vedené přes víko hlavy válců do sání, demontoval jsem víko hlavy, je tam zalisovanej jakoby ventil, kterej odpouští přetlak do sání, celý jsem to pořádně propláchl,použil Arvu a vyfoukal vzduchem, ale nevypadalo, že by se tam olej usazoval, v trubici bylo jen trochu oleje bez usazenin,i když v trubici sání u klapky zpět. vedení výf. plynů se dělá pěkná vrstvička. Od vyčištění jsem najel asi 250km a pár kapek se pod víčkem zas objevilo.
Jěště chci zjistit jak moc bude ubývat olej a pak nechám motor prověřit v H. Brodě u Racka tam by to snad měli zjistit a prověřit jak funguje pojistka na mech. závady, pak to tady napíšu.
Taky musím říct,že tohle je jediná vážnější závada kterou jsem zjistil, auto fakt šlape jak hodinky,krásně táhne odspoda, výborná spotřeba, sedí jak přibité, zatím jsem moc spokojený, ani se nedivím, že jich na silnici tolik potkávám
Nové víčko taky zkusím. Jěště zvažuju nechat motor pročistit přísadou do oleje před výměnou oleje, prý to pročistí připečené kroužky a ty si pak líp sednou, prý takhle řešej velkou spotřebu oleje.
Tak přeju taky hodně zdaru!