Dobrý den všem, nejsem automechanik, ale i oni si s tím už nevědí rady.. Motor 1,2 40kW rok 2005,najeto cca 90 000 km se začal hrozně chvět, na volnoběch má 750 otáček což po přečtení diskuzích není problém. Pokud pustím nalno klimatizaci, motor se chvěje ještě více. Známý automechanik vyměnil svíčky které se mu nelíbily, všechno vyčistil ale problém to neřešilo. Na diagnostice nám to neukázalo žádný problém, bylo nám řečeno že problém bude nejspíše klimatizaci, kde není něco (už nevím co) že tam prostě není tlak a něco nesepne... Kontrola u Barumu v Brně kde mají potřebné přístroje - vše je ok, ideál. Autoservis nevěděl co víc. Zkusili jsme po silné zimě a ježděním krátkých úseků (studený motor) vyměnit i baterii, nepomohlo. Vyčistili jsme i (nejsem si jistý názvem) škrtící klapku, prstě vše, nic nepomohlo. Zdejší rada a i článek z novin nás navedl na názor, že bude nejspíše problém tlaku ve válcích (jedna diskuze zde to popisuje). Tak jsem byl přesvědčen, že to je ono. Chvění auta je opravdu velké, nikdy to nedělalo, pořízeno jako nové. Na kontrolu si to ovšem vzal ještě jeden známý od známého, který měl být opravdu dobrý - a on řekl, že je problém v kompresoru klimatizace - může to být ono? Díval jsem se na ceník a je to oprava přes 10 tisíc, nerad bych se spletl. Při vypnuté klimě se auto "téměř" nechvěje. Rád bych si s tím automechanikem co to navrhnul popovídal a budu mít tu možnost, ale radši se vás tu ještě zeptám, třeba z vás bude mít někdo nějakou dobrou připomínku, nápad, chci se ho zeptat proč to nemůže být ten tlak ve válcích - dopíšu to zde sem jak budu vědet. Jsem z toho třepání motoru nešťastnej, ikdyž se dá jezdit i s tím. (ale radši s tím nejezdím). Někdo říká, že to je prostě slabej motor, že to s klimou nejde moc dohromady, ale jakto že se to prvních 5 let netřepalo při zaplé klimě ani trochu? A klima tam nebýt - oddělat ji, tak se to třepat nebude? Děkuji za radu, dopíšu případné info, hlavně od toho co doporučuje vyměnít kompresor klimatizace. Nechci to dělat na blind.