Ahoj, začal jsem mít problém se svítící kontrolkou ASR (oranžový vykřičník v trojúhelníku a to celé v kruhu se šipkou).
Přečetl jsem si zde spoustu podobných článků a chtěl bych tímto požádat o pomoc, protože některé jsou už staršího data.
Prosím o shovívavost, jsem nováček, auto servisuji (olej, filtry, STK u kamaráda, který má dílničku + diagnostiku na Škodovky) a já akorát leju bezín a řeším kontrolky …
Mám Octavii I 1,6 z druhé ruky (německou v českém bazaru)
Už delší dobu mi svítí kontrolka elektroniky motoru ( po přečtení a vymazání naskočí vždy po cca 5 km), hlášení je od lambda sondy nebo nespecifikovaná chyba RJ motoru, sondu se mi měnit zatím nechtělo (STK i emise v 08/2010 prošly) …
Teď mi ale naskočila ta kontrolka ASR (poprvé cca týden po STK):
- naskočila už celkem 3 x a vždy po ujetí cca 10 km a po předjíždění na 3.-4. RS (cca 3-4 tis. otáček)
- auto poté začíná cukat, rozjezdy na křižovatce jsou strašné (i začátečník v autoškole je mnohem lepší)
- po nastartování motor zůstává na volnoběhu (950 ot) a cuká a vůbec nereaguje na přidávání plynu
- jednou mi auto při jízdě i zdechlo a řízení bez serva bylo síla
- ručička teploměru je stále dole na 50°C
- po zastavení a vypnutí motoru, běží naplno ventilátory cca 10 minut
- kontrolka se sama vypnula po cca 3-4 dnech a zase naskočila po 1-2 dnech
Diagnostika to vyhodnotila ja chybu čidla teploty motoru, čidlo bylo o minulém víkendu vyměněno a dneska při ranní jízdě do práce cca po 5 km naskočila kontrolka elektroniky motoru (říkám si klasika, lambdu už vyměním …) a po dalších 5 km (opět po předjetí auta) naskočila kontrolka ASR s následným cukáním auta, ručička teploty na 50°C a po vypnutí motoru naskočení ventilátorů
Chtěl bych požádat o radu, co s tím:
1. kontrolka ASR – četl jsem o vlivu váhy vzduchu, sjetí brzdových kotoučů, výměně hadice předsání,
2. kontrolka elektroniky – výměna lambda sondy ? – údajně je špatně uložena už od začátku (chyba Škodovky), originál x Čínu ?, zaoxidované kabely ?
Děkuji předem za rady i shovívavost