-
Počet příspěvků
27 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
1201 zobrazení profilu
Oznámení P.F.
Nováček (1/14)
0
Popularita
-
To ne, většinou chladím kolem 20-22°C i ve velkých vedrech. Ale venkovní teplota a čau na displeji origo rádia mi přijdou docela Simply Clever.
-
Ano, to jsem v menu objevil. Jenže přijde mi, že libovolný nastavení skoro nemá na zesilování vliv.
-
K prvnímu příspěvku na chování tempomatu cestou z kopce: přijde mi, že z důvodu komfortní plynulé jizdy na tempomat a z důvodu ekonomické jízdy se plyn přidává a ubírá docela pozvolna. Pokud je aktuální rychlost výrazně pod nastavenou rychlostí, auto jede pod plným plynem. Blíží-li se rychlost nastavené, začíná plynule ubírat plyn až do rovnovážnýho stavu rychlostí. A naopak - pokud s tempomatem přišlápnu při předjíždění plyn a výrazně zrychlím a pak plynový pedál pustím, auto začne zpomalovat s nulovou spotřebou až do doby kdy bude aktuální rychlost blízko nastavené, pak začne zase spojité přidávání plynu až do rovnovážného stavu rychlostí. Ten práh je podle mě odhadem ±3 km/h okolo nastavené rychlosti. Jede-li tedy auto o -2km/h než je nastavená rychlost, tempomat šlape na plyn míň než při vyšším rozdílu rychlostí a je-li rychlost +2km/h tak aktuální spotřeba není nulová, tempomat brzdí motorem míň než když je rozdíl rychlostí větší. Důsledkem toho auto na tempomat nijak motorem netrhá a při přejezdu běžných horizontů mimo obec se perfektně komfortně udržuje nastavená rychlost. Ovšem bohužel na druhou stranu taky z mírnýho dlouhého kopce tempomat nedodržuje nastavenou rychlost a jede +1km/h nad nastavenou rychlost (spotřeba třeba 3l/100km), z středního kopce jede +2km/h (spotřeba třeba 1l/100km) a z prudkýho kopce jede +3km/h a už dochází k úplnýmu brzdění motorem a spotřeba je 0,0l/100km. Snad jsem to vysvětili dost podrobně.
-
třeba benzinky u hranic jsou dražší a moc tam poláci nejezdí. nebo je nějakej ještě lepší server na ceny a tyhle jsou jen druhá liga
-
já bral v Polsku benzín asi 10x a pokaždý jsem byl spokojený. Žádný změny ve spotřebě se nekonaly. Ohledně aktuálních cen PHM v Polsku používám http://www.cenapaliw.pl a nebo http://centrumpaliw.pl/ kam se koukáte pro ceny vy? A co jiný státy? Slovensko, Rakousko,... Mají nějaký vyhledávání?
-
pár dalších zkušeností z ročního použivání auta: Plusy: 1.Líbí se mi parkovací vychytávky. Za deště, když běží stěrače, tak při zařazený zpátečce se stírá na cyklovač i zadní sklo. Při zařazení zpátečky se ztiší rádio a climatic se přepne na vnitřní cirkulaci, aby nešly do interiéru zplodiny z výfuku. Situaci za autem, jak ji vidí parkovací senzory se kreslí na displeji rádia, vím tak podle čárek nejdřív kdy už neotevřu kufr a pak kdy už nesmím dál couvat. Je to radost parkovat. 2. Centrální zamykání s DO umí odemknout jednorázově jen kufr - dobrý na parkovišti při nakupování, že otevřu jen kufr, klíček hodím do kapsy, vyházím nákup, zabouchnu dveře a auto je opět zamčený. Můžu vrátit vozík a nemusím hledat klíče abych zamykal. Podobně před barákem když vynáším náklad na vícekrát a mám obě ruce plné. 3. Naprogramovaný trojblik na směrovkách, je to docela návykový pomocník například při výjezdu z kruháče. 4. Můžem na cyklovýlet jednoduše vyjmout sedačky a vozit s sebou v kufru stan a dvě kola. 5. Klimatizovanou přihrádku před spolujezdcem jsem nepoužil a chladím tam akorát kupon od dálniční známky. Ovšem už základní poloautomatická klima je chytrá jak opice - kompresor umí výtlak chladícího média regulovat plynule od 2 do 100% - při požadavku na výkon motoru umí řídící jednotka potlačit chladící výkon klimatizace. Pokud dám ventilátor na 0, klima se samočinně vypne, nebo jsem si všimnul že pokud zapnu klimu na čelní okno tak se vypne vnitřní cirkulace. Mínusy: 1. Když klesne teplota pod 4°C, ukáže se na displeji mezi budíky piktogram vločky a zobrazí se údaj venkovní teploty. Jenže když to přepnu na jiný údaj (dojezd, spotřeba,...) tak i ta varující vločka zmizí. Mohla by tam svítit klidně po celou zimu. 2. Rádio Swing neukazuje na LCD na rozdílod cca stejně starýho Rádia Stream v Octavii na displeji venkovní teplotu a hodiny. Hodiny má tak před sebou jen řidič. Ve vedrech nejde jedním pohledem nastavit klima podle pravidla max o 5°C niž proti venkovní teplotě. 3. Není zapojena kontrolka ostřikovačů, prý se zapojuje až u příplatkových ostřkovačů předních světel. Řeším to 2l kanystrem v kufru. 4. Automatické zesilování rádia podle rychlosti by mohlo být znatelnější. Potvrzuju názor okolních majitelů že na dálnici je motor už docela hlučný. Po sjezdu z dálnice do města musím rádio zeslabovat. 5. Čelní sklo je dost nízké, když na semaforech vyhraju pole-position tak si nechávám před sebou minimálně 2m prostoru, abych se nemusel předklánět nad volant. 6. Bi-halogeny s čočkou dělají dost ostrou hranu mezi osvětlenou a neosvětelnou polorovinou, takže silnici 60m před autem vidím dobře a 62m už se topí ve tmě. Jsou seřízeny silně s ohledem abych neoslňoval protijedoucí auta.
-
Táta má na zimu originální 15" poklice škoda a přijde mi, že jsou z měkčího a pružnějšího plastu. Já mám neoriginální univerzální poklice na ten samý rozměr z polska a přijdou mi že sedí velmi dobře, akorát už v podzimních slunečných dnech mi prostě přišly vyrobený z dost tvrdého plastu. O originální bych měl asi strach, kdyby si je někdo půjčil, tak abych si je já nemusel půjčovat zase jinde.
-
Zakopanej Alík může být v tom, že destilační křivka benzínu začíná na 30°C a končí kolem 180°C. Tedy že za běžnýho provozu v aktivním uhlí jsou jen absorbovaný lehký benzínový uhlovodíky s bodem varu od 30°C do maxima třeba 60°C nebo na kolik se umí rozpálit interiér vozu, když auto stojí v létě zaparkované na sluníčku. Ovšem nešťastným nasáním studeného benzínu po doplnění až po hrdlo se do uklí dostanou kompletně všechny frakce - i ty těžší s bodem varu kolem 180°C, které se budou pryč z uhlí samovolně hůř odpařovat, pokud někdy vůbec. Ale tím jen přijdu o možnost filtrovat při odvětrávání nádrže páry do atmosféry a v létě budu kolem auta cítit benzín?
-
Je to tak, probíralo se to na foru u tématu Kolik se vejde do nádrže Fabie - třeba v roce 2009: viz sken ze světa motorů zde a zde - K zásobníku s aktivním uhlím: Tento zásobník se nachází v pravém zadním podběhu a je v autě z toho důvodu, že automobilka musí plnit normy i na emise uhlovodíků při zahřívání paliva v nádrži. Při zašroubovaném víčku nádrže je odvzdušňovací ventil zamáčknut. Sundáním víčka se tento ventil uzavře - zabrání se tím uniku benzínových par do ovzduší. Oteplováním paliva v nádrži jdou přebytečný páry přes aktivní uhlí, kde se palivo z výparů na aktivním uhlí zadržuje. Z nádržky s aktivním uhlím vede další hadička do sacího potrubí motoru. Běží-li motor, je v sácím potrubí motoru podtlak, který z aktivního uhlí zpátky přisává páry z naakumulovaného paliva a dochází tak k regeneraci uhlí, vše řídí přes regenerační ventil pomocí lambda sondy vstřikovací jednotka. Pokud na benzince pistolí tento ventil zamáčku, dojde k jeho otevření, uhlovodíky odvětrávám do ovzduší a dojde k zaplnění rezervního prostoru, klidně i včetně hrdla nádrže, muže se dostat palivo až do zásobníku s aktivním uhlím (blbá náhoda). Jediný co nevím, jak auto zjistí že to uhlí je špatný. Navíc mi podle toho popisu přijde, že aktivní uhlí benzínový páry aktivně absorbuje do svých pórů na kapalný benzín a že tam asi je vlhké uhlí a že odvětráváním do sacího potrubí se zase uhlí suší a regeneruje. Teď si jen domýšlím, možná že aktivní uklí má jen omezenou absorpci benzínu která se nesmí překročit.
-
V návodu píšou: "Dbejte na to, abyste při vložení tankovací pistole nestiskli odvzdušňovací ventilek umístěný v hrdle palivové nádrže. Naplnili byste prostor nádrže umožňující roztažení paliva ohřátím. To by mohlo vést k vytékání paliva z nádrže nebo k poškození součástí palivové nádrže." Takže laicky podle mě: jde pouze o mechanickou ochranu plastové nádrže, plováku a snímače hladiny uvnitř. Abyste na letní dovolený ve Španělsku mohli nabrat v létě plnou nádrž benzínu z podzemních nádrží a hned nechat auto stát na parkovišti a odpočinout si před další jízdou v restauraci. Roztahující kapalina má docela sílu, zamrzlá voda dokáže v zimě roztrhnout trubky topení nebo rozstřelit skleněnou láhev (anomálie vody). Pokud od benzínky ihned pokračujete v dlouhý štrece, tak jediný co se může stát, že si zvětšíte dojezd auta. Pokud ale z nějakýho důvodu nebudete moc pokračovat (kolona na dálnici,...) tak si můžete poškodit nádrž. Mě se povedlo zavadit o ventilek při jednom z prvních braní benzínu, ujel jsem potom 20km od benzínky domů a pak jsem seděl na zahradě vedle auta na houpací lavičce, drbal psa za uchem a co 30 minut jsem mačkal ten ventilek a opravdu odfukoval natlakovaný páry, pak jsem ale ujel cca 200km než se hnul palivoměr a na plnou nádrž jsem nalítal rekordních 960km (1.6 benzín 77kW). Na těch "62-63 litry běžně" bych asi přece jen doporučil jít s rozvahou - 62 litrů benzínu změní za každých 10°C objem o 0,59litru (b=0,96e-3 [1/K]) na který musí být v nádrži prostor. Ale v zimě viset 24 hodin na dálnici přes Vysočinu, tak každý litr paliva se hodí. Na druhou stranu teď nechápu proč škodovka tam ten ventilek dává? Je to výrobně dražší, než kdyby tam nebyl a vystavuje to řidiče riziku poškození nádrže.
-
Tempomat je supr věc, musí na něj ale být odpovídající dopravní situace. Když není provoz, tak se dá použít i po městě. Jinak je spíš určen na dálnice a hlavně na známý trasy. Prvních pár týdnů jsem se snažil z nadšení používat tempomat skoro všude, ale na silnici z Brna do Hradce-Králové při pátečním provozu jsem zjistil, že to je blbost. Někdy je zkrátka lepší místo "na tempomat" jezdit "na nohu". Zcela nadšenej jsem z něj byl na docela dlouhé a přehledné 4-proudé silnici na severu Moravy z Bělotína do F-M, kde je limit 90km/h a nejede se přes vesnice.
-
-
Dneska jsem si byl vyzvednout auto s domontovaným tempomatem a mám následující dotaz: Zapisovali vám při dodatečný montáži tempomatu změnu do servisky jako že je změna specifikace vozu? 6Y0 = Bez varov. zaříz. překročení rychlosti 6Y1 = S varov. zaříz. překročení rychlosti 6Y2 = Se zařízením omezující rychlost 6Y3 = El. držení konstantních otáček atd.... Já dostal jen fakturu kde je rozepsaná práce a materiál...
-
Dneska jsem si vyzvednul auto s domontovaným tempomatem a těším se na víkendový cestování, jak ho pořádně vyzkouším. Zatím jsem ho testnul jen krátce po městě.
-
Takže já měl taky původní Philips. Měnil jsem je nakonec za Phillips VisionPlus 50 a přijde mi to, že svítí víc maximálně o 5 až 10 procent, celkově jsem čekal lepší osvětlení proti originál žárovkám. No, asi nejde čekat zázraky od žárovky u který výrobce uvádí standardní životnost. Docela mě zklamalo, že u žárovek za 500,- nedávaj na skleněnou baňku ochranej plastovej návlek, chránící baňku od otisků, sundavání i nandaváníby bylo hned veselejší, sundání žárovky šlo šroubovákem dobře, nakonec líp než nacvaknutí do objímky...