Ahoj všem, s příchodem teplého počasí začal motor 1,4 MPI (4 válec, 8 ventilů, 50 kW [68 koní]) opět po krátké zastávce při jízdě brutálně ztrácet výkon jako když mu dochází benzín (do 10 st. C byl perfektní). Vyzkoušeli jsme níže uvedený seznam Vašich rad, kterých si velmi vážím:
Čidlo teploty, termostat a svíčky jsou originální, rok nové, těmi to není.
Celé výfukové potrubí jsme přetěsnili a zkontrolovali zda není ucpané – je OK včetně katalyzátoru.
Celé sací potrubí jsme překontrolovali včetně škrtící klapky – vše je OK.
Hlava motoru, její utažení, včetně těsnění pod hlavou je OK.
Těsnost ventilů za studena i za tepla včetně jejich gumiček je OK.
Celý palivový filtr a lambda sondu jsme minulý týden namontovali nové. Ztráta výkonu po krátké zastávce se změnila na občasné cukání za jízdy.
Když motor běží cca 3 minuty na volnoběh, tak je vše OK, pak začne škubat a SUPERVAG hlásí:
17549 Zjištění zátěže a také 16555 Směs je příliš chudá. V tu chvíli klesnou adaptační hodnoty (signál) z lambda sondy na nulu (i když se přidá plyn zůstane signál na nule) a někdy dokonce křivka (když je na nule) změní barvu ze žluté na modrou. Tak to dělá se starou i novou lambda sondou. Když se chybová hlášení v počítači motoru za chodu motoru vymažou, tak se okamžitě motor zklidní a signál lambda sondy naskočí (mnohokrát jsme to ověřili). Protože to není normální, tak prosím o Vaše zkušenosti, rady a doporučení. Předem děkuji.