Ke spotřebě - nejvíce jezdím ve městě krátké vzdálenosti, zde rozdíl ve spotřebě před BSR a po nepozoruji, po ujetí 2-3 km se průměrná spotřeba podle MaxiDOTu dostane pod 10 l/100 km. Dlouhodobě sledovaná spotřeba podle účtu z ČS se pohybuje ve městě okolo 9,5 l (před i po), mimo město (podle stylu jízdy) 8-9 l před a 7-8,5 l po.
K DSG - chci-li předjíždět (méně přehledné úseky, hustý provoz), zásadně volím sportovní režim (v klasickém je znatelná prodleva mezi sešlápnutím plynu a výrazným nárůstem akcelerace). Ve sportovním režimu pak akcelerace opravdu stojí za to. Jinak nic (oproti zkušenostem před BSR) nepozoruji. Pokud jde o točivý moment, po aktuakizaci SW se zvýší na 330 Nm a 7-stupňová DSG by měla zvládnout 350 Nm.
Závěrem - domnívám se, že využití takovéhoto nárůstu výkonu motoru především k předjíždění (opravdu se tento manévr viditelně zkrátí a přispívá to k bezpečnějšímu provozu) a občas k vyšší radosti z jízdy na kvalitní dálnici (tedy většinou v SRN) nebo silnici se spoustou zatáček, nemůže mít negativní vliv na motor i vozidlo. Rozumím tomu, že kdybych jel na plný výkon dlouhodobě, mohlo by to, možná, mít špatný vliv na motor. Kdyby mně bylo 18, jezdil bych určitě rychleji než dnes. Ale protože jezdím skoro 40 let, a přestože rychlou jízdu mám rád, přesedlal jsem z RS na Octavii Combi 1.8TSI s DSG v maximální výbavě LK. Velká spokojenost, jen ta trocha výkonu navíc chyběla. Proto BSR.
Málem bych zapomněl, kdo máte BSR a nezkusili jste 98 oktanový benzín, tak ho vyzkoušejte. Spotřeba se sníží, výkon se zvýší.