V říjnu 2019 jsem dostal služební Rapid 1.0 81kW Ambition+ a za dva týdny jsem si koupil svůj Style+. Za pět let jsem najel 94000km a 35000km. Svůj Rapid jsem si kompletně odhlučnil, nové repro 4+4 Hertz, 3vrstvá antikorozní ochrana podvozku, úprava sedaček s bederní výztuhou, LED interiér, dokódování několika funkcí a spoustu dalších blbostí.
Nyní jsem dostal služební Scala 1,5 110kW TopSelection a tak mi to nedá neporovnávat.
Scala plusy: luxusní pohodlí, sedačky jsou ohromný rozdíl. Pohodlný podvozek + vyšší profil 16" pneu. Ostřejší brzdy (zřejmě dosaženo měkčími materiály a tedy mnohem rychlejším opotřebením viz. recenze ojetin), zrcadlení telefonu na větším displeji, který je i výše položený a tedy více na očích. Samozřejmě 4válec a vyšší výkon je znát (převody jsou podstatně kratší a tak se na vesnicích jezdí pohodlněji). Trochu širší interiér. Výdechy ventilace vzadu v loketní opěrce. Větší rejd při otáčení. Vyhřívaný volant. Lepší odhlučnění. Vyšší čelní sklo a lepší výhled.
Scala mínusy: Auto je tak "chytré", že z řidiče dělá blbce. Asistenti na všechny úkoly. Neustále něco pípá (otevřené dveře, pozor motor běží, vystoupili všichni). Pokud projíždíte rozkopanou komunikací a nebo se potřebujete na poslední chvíli vyhnout překážce, tak je tahání s volantem nebezpečné. Nastavení klimatizace je ve faceliftu pohodlnější, ale pokud si jenom chcete zapnout AC a vrátit se zpět na přehrávání hudby, tak musíte kliknout 3x (tlačítko menu na klimatizaci > na hlavním displeji AC a opět kliknout na třeba Média). Sice pomůže záložka v oblíbených, ale fyzické tlačítko by pomohlo.
Dále kufr. V Rapidu 550l vs 467l. U Rapida velká základna, před rezervou prostor, kde mám nářadí, kompresor, povinnou výbavu, smeták, pilku, nůž, startovací kabely, respirátory, hadry, několik rukavic, tašky, teleskopický obušek a dalších milion věcí. U Scaly tento prostor chybí. Dále v bočních kapsách mám 2x 2l PET a dalších hromadu věcí. U Scaly bída.
Další problém je absence Skiboxu. Pro mě jako pro rybáře je to věc k nezaplacení.
Je hrozně znát ten posun hlavně v pohodlí, ale na druhou stranu služební Rapid vyšel firmu co nám to dávala na operák na 338tKč a můj na 352tKč oproti tomu Scala bez slev 605tKč a díky slevám to kupovali za 492tKč. Jako soukromník počítám, že by vyšla cca na 550tKč a to je 200tKč příplatek za 5let oproti Rapidu.
Za mě pohodlí, jízdní vlastnosti a motor rozhodně plus, ale kufr a otravné asistenty to sráží. Jako služební auto paráda, ale jako rodinné malé auto. Bohužel pro kufr musíte do Octavie a tam je to min. dalších 200tKč příplatek za rozumnou výbavu.
Rapid ač ten vypadá ještě více jako lowcost auto, tak je oproti dnešním autům mnohem jednodušší na obsluhu + poměr cena/odolnost/využitelnost jen tak někde jinde nedostanete.