-
Počet příspěvků
4 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení 19jmsr56
Nováček (1/14)
0
Popularita
O mně
Narodil som sa v tom istom roku, ako bus Škoda 706 RO v mojom avatare. Pamätám si jeho spoľahlivosť počas "návštevy" vojsk VZ, ba ešte dlhé roky potom. Ten ´okrídlený šíp´znaku Škoda vo mne už od mala a i teraz ako dôchodcu-čakateľa evokuje slzy nostalgie, lásku k tvorcom vecí s jeho logom, výkon, silu, spoľahlivosť. Keď značku Škoda vidím aj na energetickej technike, starších lokomotívach, viem, že je to KVALITA s veľkým Q!
A prečo mám Favorit? Aj v mojom prípade platí pravidlo, že z najviac zariekaného chleba krajec chutí najlepšie. Krátko a múdro: NIKDY NEHOVOR ´...NIKDY´! Zažil som tú tv-akciu pri jeho uvádzaní na trh. Aj prvé testy, kde ho ako "narýchlospichnutý voz" odsudzovali ešte dlho po tom. Keď sme sa s rodinou konečne po prevrate v r. ´89 zmohli v r. 2003 (!) kúpiť auto z bazáru, (inak finančná situácia nám dovoľovala si prvé nové auto kúpiť v r. 1990, keby nebolo prevratu, a to som mal ´vodičák´od r. 1974), favorita som nechcel, skôr Š135. No nebolo ani bazárov, najbližší v krajskom meste. Uchodili sme sa možno 20 km po bazároch, tak sme sa vrátili k nemu, čo sme ho videli v hneď v druhom bazári. Stál tam novonastriekaný v krásnej sýtočervenej farbe s tónovanými sklami, Š 135LX, model ´93. Skrátim to: ten "bastard", čo ho predtým katoval, zapríčinil, že postupne odišla hlava valcov, vložky s motorom, karburátor, spojka, brzdy. A navyše karoséria bola vyspravená systémom "nový-akýkoľvek plech s perfekným lakom" bez antikoróznej úpravy. Pri STK v r. 2006 už bola karoséria nespôsobilá...
Min. šesť rokov od kúpy som auto dával do poriadku , aby bolo plne funkčné, bez zbytočných nákladov. Teraz ho mám konečne podľa svojich predstáv v pôvodnej úprave a vylepšeniami jeho roku výroby príslušnými.
Pokiaľ nebude 2. vlna auto-šrotovného s dobrou ponukou, tak prežije. To mu sľubujem.