Pouze chci zjistit, co se s mým autem dělo. Já jsem u své destrukce motoru nebyl. Od rozsvícení ikony motoru jsem cca 6x startoval, ujel 47km a nepozoroval úbytek výkonu, zvýšenou spotřebu, odlišné zvukové efekty od normálu, mimo chrastění 1s po nastartování. Jezdím pouze 200km tam a zpátky jednou týdně, plynule, půl dálnice půl silnice 1 a 2 tř. Žádné město a žádná sportovní jízda, protože vozím psa a ten hled bleje.
Byly tady dvě fotky motoru pijotr a enol. Přidávám svoji. U všech třech šlo o kolizi sacích ventilů.
Jednička je divná. Málo pravděpodobné, že by se prodloužení řetězu po oněch 47km natolik zvětšilo, že by došlo ke kolizi.
Pětka asi taky ne. Řetěz leží na vačkové hřídeli, gravitací a velkým opásáním na ní drží a těžko dojde k proklouznutí vlivem setrvačných sil vačkového hřídele při zastavení motoru.
Čtyřka je nadějná, řetěz by mohl být prověšený pod ozubeným kolem klikové hřídele, ale tlak oleje po zastavení motoru ještě je natolik velký, že to drží napínák!?
Tak kde je slabina?