Přejít na obsah

slv

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení slv

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Mám Octavii rv. 1998 1.6 74kW jako záložní auto. Auto bylo zakoupeno u prodejce, zajišťujícího i servis a celou dobu bylo u této firmy pravidelně servisováno. V únoru (najeto 105 kkm) se objevila závada, kterou lze zjednodušeně popsat jako nepravidelný volnoběh a zoufalá akcelerace. Při prudkém sešlápnutí plynového pedálu se motor dusil a nabíral otáčky několik sekund. Značkový servis naúčtoval výměnu svíček, jednoho vn kabelu, výměnu hadice mezi vzduchovýn filtrem a škrtící klapkou. K tomu servisní úkony roční prohlídky. Závěr - nemohou garantovat, že auto dojede do cíle a něco tam klepe a neví si rady. Děs. S autem se sice dalo jezdit, ale hotová koloběžka. Přestalo mě bavit poslouchat, že je to bída a tak jsem začal bloumat po netu. Zjistil jsem, že značkové servisy Škoda mají podobné problémy často. Koukám, jak profesionálové pracují. Vymění tu řídící jednotku, tu nějaký snímač, ono se něco trochu něco změní, zkasírují zákazníka, který vyklopí mnohdy desetitisíce za nic a přitom lokalizovat problém je nad jejich síly. Od prvopočátku jsem ve zmíněném servisu nedokázal přesvědčit perzonál, že olej se nedolévá přes maximální rysku. Jsem asi velmi ohleduplný zákazník. Ano domníval jsem se, že důvěra ve značku a věrnost stejnému servisu se vrátí. Po zkušenostech DEFINITIVNĚ končím se značkou a nikdy už nekoupím nic od drzých Simple clever, co nedokáží zajistit elementární dovednost servisáků. K řešení mého problému, který asi trápí i další majitele. Jsem už dost letitý profík v oblasti elektroniky a tak vím, že před vyměňováním čehokoliv, je třeba nejprve měřit, analyzovat a pak něco měnit. Metoda pokusu-omylu je cestou do pekel. Závada se mnohdy zamaskuje a navíc neopravované, předražené elektronické komponenty platí křen zvaný zákazník. Pomocí internetu, stáhnuté dílenské příručky a SW Vag se jako velmi pravděpodobné jevilo, že chyba je ve váze vzduchu. Velmi doporučuji článek http://www.autopress.cz/?page=30.kdyz-vaha-vzduchu-lze-skoda-octavia-2-0-aqy, který krásně ukazuje, jak otestovat snímač váhy. Zkráceně řečeno při rychlém sešlápnutí plynu dojde k prudkému průtoku vzduchu snímačem, který u dobrého snímače vede k prudkému nárůstu napětí z cca 1.4V (volnoběh) na více než 5V. Přičemž rychlé otevření škrtící klapky vybudí snímač váhy bez vlivu ostatních komponent motoru - snímač lze posoudit i když se motor třeba zastaví. Je třeba použít osciloskop. Konektor váhy má následující osazení - 1-výstup váhy, 2-zem, 3- +12V, 4-snímač teploty vzduchu. Opravdu se prokázalo, že závada byla ve znečistěné váze vzduchu. Očištění jsem nejprve prováděl v izopropylakoholu v ultrazvukové čističce. Moc to nešlo, protoče vlastní snímače vypadaly jako pověstná jetel. Snímací část byla ponořena v roztoku, ale připečené nečistoty se nechtěly rozpustit. Nakonez pomohl toluen. Nedoporučuji používat ani štětec - drátek na vlastním snímači je opravdu velmi jemný. Připomínám, že ve váze jsou snímací členy dva a oba je třeba očistit. P.S. Zmíněný "značkový" servis je v Brně na ulici Masná. P.P.S. V případě zájmu poskytnu fotografie zajetelené a čisté váhy
×
×
  • Vytvořit nový...