Přeplňovat znamená přeplňovat tak, že odvzdušňuji při tankování nádrž černým čudlíkem v hrdle nádrže. A nevleze tam jen o 5 litrů víc, ale u FABIE, která má 45l nádrž vleze 58 l. Mám to bohužel vyzkoušené na radu jednoho odborníka jsem tak tankoval a teď mi kontrolka svítí taky. Pravděpodobně ta nádoba s uhlím.
Z jiné diskuse:
Dotaz:
Když natankuji u pumpy s odvodem plynových par tak se mi rozsvítí závada motoru a svítí do doby, než se spotřebují plynové páry z odsávání filtru. Netankuji plnou nádrž a tato závada zmizí tak po druhém až třetím natankování paliva. Prosím, co může být příčinou a jak tomu předejít?
Odpověď:
Jedná se o klasický problém u vozů Škoda Fabia a to nesprávné tankování paliva do nádrže. Nádrž vozu Škoda Fabia má objem 45 l, který je určen pro tankování paliva, ovšem ve skutečnosti má nádrž, včetně bezpečnostního prostoru, objem 58 l. Pokud vložíte tankovací pistoli do hrdla nádrže správným způsobem, vypne pistole po natankování již zmíněných 45 l paliva, v hrdle nádrže je umístěn odvětrací páčkový ventil, který po jeho zmáčknutí umožňuje natankovat palivo i do zbývajících prostor nádrže včetně nalévacího hrdla. Toto zaplnění ovšem způsobuje natečení paliva do nádobky s aktivním uhlím (uhlíkový filtr), který je tím samozřejmě vyřazen z funkce a následně také zničen. Pokud se Vám tato závada několikrát opakovala, doporučil bych také kontrolu funkce odvětrávacího ventilu, který je umístěn v motorovém prostoru, a po nastartování se pak v intervalu 1 sec otevírá (je to i slyšet – cvaká). Funkčnost ventilu lze také zjistit diagnostikou v jakémkoliv autorizovaném servisu Škoda (tzv.diagnostika akčních členů), kde Vám zároveň zkontrolují paměť závad a vymažou záznamy chyb, které se do paměti uložily při předchozím rozsvícení kontrolky motoru.
Nádobka s aktivním uhlím je umístěna v pravém zadním podběhu a slouží k jímání benzínových výparů, po nastartování motoru jsou výpary odvedeny přes odvětrávací ventil do sání motoru a následně spáleny.