Přejít na obsah

procmadatelzobak

Uživatel
  • Počet příspěvků

    18
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení procmadatelzobak

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Pche, já 308 000km, jedna z prvních AQW (50kW, Euro4). Spotřeba podle dontakování za posledních 25 000 8.0l, jezdí hlavně po Praze. Vyměněn všechen spotřebák, motor naprosto v pohodě, emise na pohodu, olej nežere, jezdím na 10W40, měním po 10kkm. Jediné bylo prasklé těsnění pod hlavou, na motoru jinak nic. Akorát rezne, protože celých 12 let tráví venku.
  2. Moje má 305 000, jednou těsnění pod hlavou, spojka, táhlo k převodovce, alternátor, chladič, expanzka, rozvody poprvé ve 260 000, vyměnil jsem preventivně i vodní pumpu, ale staré nic nebylo. Nikdy mě nenechala nikde stát... Jede naprosto perfektně, spotřeba 8.1l (polovinu nájezdu má po Praze) dlouhodobě měřeno tankováním. Kdo si ji projede, nechápe, jaktože jede tak dobře. Je to AQW, 50KW.
  3. Tak jo, měli jste nejspíš pravdu. Alternátor hodně chrastí i na volnoběh. Takže zkusím sehnat "nový" a pak si ten starý zrepasovat. Uvidíme, jestli se to bude ozývat i potom. Každopádně olej, který jsem vylil z auta, silně připomínal tekutou čokoládu... už si nikdy v servisu olej měnit nenechám.
  4. Jaký je dojezd bez altíku? Ujedu předpokládám minimálně 20km, než se mi povede potvrdit, že ten zvuk se neozývá...
  5. Alternátor je původní, mám možnost to nějak ověřit? Bude se nějak divně ozývat např. při otáčení rukou?
  6. Ten rádobykryt pod motorem by to mohl být, dokonce byl i částečně upadlý, ale v servisu ho patrně zafixovali. Jenže to by nepřestalo při vyřazení, ne? Zkusím na něj kouknout, až budu u auta. Zvuk zkusím nahrát, ale moc tomu nedávám... půjčím si v práci v úterý diktafon a uvidíme, co z toho bude. Díky moc za rady, ventily to být nemůžou?
  7. Na to jsem se u převodovky taky ptal, prý pokud by chyběl olej, tak by to bylo setsakra slyšet. Říkal něco v tom smyslu, že si převodovka na olej zvykne a stárnou spolu , takže nový olej by se k ní nehodil. To mi připadá jako blbost. Co mi přijde jako menší kravina, že samozřejmě vznikají nějaké odštěpky (piliny) a ty by se jednak rozvířily, jednak by se dostaly ven a kdo ví, co by to s tou převodovkou udělalo. No a dle svých zkušeností už to prý párkrát udělal a na takhle starém autě to vedlo k výměně převodovky. Nedokáže to prý uspokojivě vysvětlit, ale u mého auta by výměna převodovky byla ekonomický nesmysl, takže jsem na něj dal... Fakt si nemyslím, že by to byla převodovka, ta by snad měnila zvuk podle stupně a rychlosti, ne podle plynového pedálu... Až to příště uslyším, zkusím se nad tím zamyslet. Díky za rady, ale nenapadá vás ještě něco?
  8. Tak převodovka je snad nalevo, ne? (Tzn. z opačné strany, než to slyším) Krom toho jsem se o výměnu oleje u převodovky pokoušel, koupil olej, zjistil, že není ventil. Pak jsem se ptal technika a požádal ho, aby mi jej vyměnil. Odpověděl, že pro něj jsou to sice peníze, ale výměnu mi nedoporučuje, protože s tím nemá dobré zkušenosti. Pokud bych na výměně trval, naléhal na mě, že jedině original olej VW, žádný stejné specifikace atd. Ale důrazně nedoporučoval olej měnit. S tím servisem mám jen dobré zkušenosti a věřím jim. Hůře se řadí trojka a jednička, ale u jedničky je to prý normální a trojka se snese. Když vemu technika na zkušební jízdu, klidně se může stát, že se nic neozve. Není to nárokový zvuk, on se ozývá když on chce, ne když chce technik :-D
  9. Ahoj, omlouvám se za obskurní popis problému, ale vzhledem k situaci a mým znalostem to popíšu, jak nejlépe umím. Za jízdy na třetí/čtvrtý/pátý PS (hlavně pátý) někde kolem 2500 otáček (není to vyhraněné) při zhruba polovičním stisku plynového pedálu a ustálené rychlosti se ozývá z motorovéo prostoru šustění. Je to jenom někdy, ale za to zřetelné a relativně hlasité. Z pohledu řidiče to slyším jakoby ze středové konzole, spolujezdec spíše před sebou. Zní to (promiňte za subjektivní pocit) jakobyste vzali suché listí a škrábali s ním třeba o zeď. Ale samozřejmě hlasitější a zdá se to ostřejší. Rozhodně to není hučení, bouchání, cinkání, pískání... A teď kdy se to děje - poprvé jsem to slyšel na nějaké rychlostce, ve 100kmph na 5RS. Ubrání/přidání plynového pedálu pomohlo a zvuk přestal, pokud jsem ho ale vrátil zpět, ozývalo se to znovu. Při tachometrových 130+ (až 160) se to neozývá, pod 90kmph taky ne. Zároveň je to závislé na požadované síle, tedy na pedálu plynu. Pokud podřadím, zvuk přestane (změní se otáčky mimo ty, ve kterých se to děje). Ozývá se to i při jízdě po Praze zpravidla na 4 při 70kmph při ustálené rychlosti (tunel, mírný kopec). Motor najeto 300kkm, jinak táhne dobře, žádné další potíže, zvuk jinak v pořádku. Olej těsně před výměnou (15kkm). Nové rozvody (20kkm), vodní pumpa (20kkm), drážkový řemen (20kkm), svíčky (20kkm), palivový filtr (20kkm), všechny tlumiče (5-10kkm), spojka (20kkm), hlava (40kkm), chladič (5kkm), táhla řadící páky (25kkm), nájezd 2000km/měs spíše krátké trasy po městě, polovina z toho ale dlouhé trasy na dálnici (130 a víc). Pneumatiky nové zimní, ale stejné chování i na předchozích letních. Ventilátor topení to nebude, ten jsem taky asi 10kkm měnil za jiný použitý (tomu mému upadla lopatka...), zvuk tomu neodpovídá a bylo to první, co jsem zkoušel regulovat Olej v převodovce původní (tam ale asi pes zakopaný nebude), tankuju na OMV nebo Shell většinou u dálnic (velká výtoč), žádná aditiva nedávám. Nikdy jsem nenastavoval hydroštely (hlavu měnil servis, o hydroštelech nic neříkali). Výbava holobit combi, motor AQW. Spotřeba kolem 8l, nemění se (měřím dlouhodobě). Děje se to jenom za jízdy, to sedím uvnitř, takže nemůžu poslouchat odjinud. Nemám tušení, co by to mohlo být. Rada zněla ventily, ale ty by se snad ozývaly jinak než škrábáním suchého listí? Motor nepodtáčím a předchozí řidič ho předpokládám taky nepodtáčel. Ale mírného zacházení se motoru určitě nedostávalo po celou životnost (služebák). Jo a suché listí to není :-D Nechci přijít do servisu a nevědět, co by to mohlo být, to je nebezpečně drahá sranda. Díky za radu.
  10. Vždyť ano. Je to krapet stísněné, ale když se to povedlo mně... Takže ano, pokud motor uchytíte jinak (podheverovat např.), tak půjde.
  11. Já jsem motor dolů nespouštěl. Na motorový prostor jsem dal ocelovou traverzu a řetězem k ní přivázal motor. Pak sundal vodní pumpu => z jedné strany motor nedržel, ale zůstal díky řetězu na místě.
  12. Odpovídal jsem na tento příspěvek a chtěl tím říct, že ne vždycky platí, že může zůstat celou životnost. Já ho měnil ve 260tkm v téhle Fabii, protože jsem žil právě v domnění, že je tam "navždycky". Po téhle události jsem jej ale vyměnil. Máte ale pravdu, ani tehdy nebyl dost volný na to, aby přeskočil. Nicméně se omlouvám, víckrát se o jiném motoru, než modle 1.4mpi, nezmíním, ač si myslím, že teď to bylo přínosné.
  13. Může přeskočit, pokud je příliš volný. Známémů v Audi Q7 4.2FSI přeskočil o dva zuby při necelých 100tkm...
  14. Ale ano, byl prověšený (nevím o kolik) a pořádně chrastil, proto jsem ho vyměnil. Ale přeskočení podle mě nehrozilo. A výměna byla opravdu první, je to firemní vůz, servisní knížka...
  15. Měnil jsem rozvody poprvé ve 267tkm... a žádný problém. Měnil jsem je pouze pro jistotu, řetěz držel pevně, přeskočení podle mě stejně nehrozilo. Kdyby tam byl napínák, asi by je nebylo třeba měnit nikdy
×
×
  • Vytvořit nový...