Ahoj,
bylo to celkem komické - v určitých okamžicích až tragikomické. Podle doporučení na tomto fóru jsem napsal stížnost na Škoda auto s tím, že nejsem spokojený s postupem jejich autorizovaného servisu a s vylíčením celého "postupu" tohoto servisu. Po asi deseti dnech mi přišla odpověď:
"Je nám velice líto, že ve Vašem případě došlo k Vámi uváděným potížím. Autorizované servisy jsou však samostatně hospodařícími právními subjekty s vlastní právní subjektivitou, a nikoli našimi podřízenými subjekty. Posuzování a vyřizování reklamací je proto v souladu s platnými právními předpisy plně v kompetenci těchto autorizovaných partnerů a do tohoto procesu nemůžeme zasahovat, pouze můžeme v odůvodněných případech urychlit vyřešení případu tím, že poskytneme pro vyřešení sporu odbornou pomoc nebo technické poradenství. Protože každá informace o zákaznické spokojenosti a bohužel i nespokojenosti je pro nás velice důležitá, předáváme Váš podnět na ŠKODA AUTO a.s, Importér ČR, který bude projednán s vedením dotyčného autorizovaného servisu."
Téhož dne odpoledne se mi ozval vedoucí servisu s tím, že se mu dostala do ruky moje stížnost a že to chce vyřešit. Takže mám přistavit auto a oni v první řadě zjistí, co je kde špatně. Termín přistavení byl asi týden po hovoru, ve středu. Přijel jsem do servisu na čas. Onen vedoucí pracovník byl služebně mimo, na nějakém školení. A to minimálně do pátku. No, připadal jsem si, jako ve špatném vtipu. Druhý den jsem se dovolal tomuto vedoucímu a ten se mi omlouval, že spletl termín. Ok, stát se může cokoliv, takže jsme domluvili termín nový. V tomto novém termínu si už auto převzali podle dohody. V průběhu naší konverzace bylo vidět, že je přesvědčen o náhodě, při které odešel panel přístrojů zrovna v době, kdy opravovali klimatizaci. Samozřejmě, první, co chtěl vyzkoušet byla výměna panelu přístrojů za jiný a pokud na tomto bude teplota v pořádku, pak je to ok. Takže ráno převzali auto a čekal jsem na telefon.
Odpoledne, třeba kolem třetí mi zvonil telefon a na druhé straně tento vedoucí servisu.
On: "Tak mám pro Vás zprávu. Opravdu to je tím panelem přístrojů, protože jsme tam připojili druhý, z mého auta a teplotu to ukazovalo dobře."
Já: "Hmm, a můžu se zeptat, kolik teda stojí nový panel přístrojů?"
On: "15.000...víte, ještě se stala taková věc...když mechanik vytahoval ten Váš panel přístrojů, tak tím, jak tam byl od výroby vlisovaný, tak mu prasklo to sklo, které je na tom panelu. Ale stejně si budete kupovat nový, že?"
Já: "%#@&"...prostě jsem nevěděl, co mu na to mám říct.
On: "Víte co, přijeďte a domluvíme se."
Já: "To jako na to nejste pojištění?"
On: "Na to se pojistka nevztahuje, protože mechanik dodržel technologický postup. Prostě by se to stalo komukoliv."
Já: "Ok, přijedu"
V tento moment jsem byl rozhodnutý, že auto nepřevezmu a že se s nimi budu soudit.
Přijel jsem do servisu a vedoucí už mě od dveří vítal: "Víte, v tom telefonu jsem byl trochu unáhlený. Zaprvé to sklo jde vyměnit samostatně, takže to samozřejmě uděláme na naše náklady..." (ještě aby ne) "...a zadruhé jsem řekl mechanikovi, ať to ještě jednou vyzkouší a nechá to tam déle připojené a zjistili jsme, že i ten můj panel přístrojů ukazuje po asi deseti minutách špatnou teplotu. Takže tím panelem to nebude. Prosím, přivezte zítra auto a budeme hledat dál."
Tož, pravda, měl jsem smíšené pocity, jak když se Ti tchyně zabije ve Tvém novém autě. Na jednu stranu pocit vítězství, že to tím panelem nebylo, na druhou takový divný pocit, nechat toho jejich mechanika se dál šťourat v mém autě, které ještě aspoň jezdilo. Navíc, panel přestal teplotu ukazovat úplně.
No, další den na to konečně "přišli". Byla poškozená izolace na drátech, které vedly od čidla. Ale ta prý byla poškozená stejně, takže by se to pokazilo i bez opravy klimatizace. Takže vyměnili nějaké dráty. Čidlo to asi psychicky neuneslo a odešlo taky, takže to museli též vyměnit.
Co vám budu povídat...nechali si to zaplatit, takže oprava elektroinstalace + výměna čidla + práce = dohromady cca 1.500,- korun.
Za normálních okolností bych se s nimi hádal, ale věřte mi, že jsem byl rád, že mě to stálo "jen" patnáctset. Vypadl jsem z toho servisu, jak nejrychleji to šlo a už mě tam nikdy nikdo neuvidí!!! Příště jdu k Hégrovi ;-) ...a, ano, byl to Fortex. Firma, která prodává auta, opravuje auta, staví nemovitosti, prodává nemovitosti, zabývá se čistírnou odpadních vod, kamenolomem, kovovýrobou a kdo ví, čím ještě. Je to vlastně takový brouk pytlík a podle toho taky vypadá.
Tak snad ten můj "příběh" někomu pomůže při řešení problémů.
Jarda