Přejít na obsah

Pavel63

Uživatel
  • Počet příspěvků

    22
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1198 zobrazení profilu

Oznámení Pavel63

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Fabia 1,4 combi, 2014. Přes nefunkční ovládání oken od řidiče (jen přední) jsem se díky tomuto fóru dopracoval k sundání měchu na kabeláži do řidičových dveří, prasklé oba silové dráty (červený a hnědý) a jeden tenký drátek (hnědý), další měly praskliny na izolaci. Přerušené jsem prostavil asi 2 cm kousky nových vodičů, spoje zaizoloval (smršťovačkou), praskliny na izolaci dalších jsem přeizoloval elektrikářskou páskou a jsem zvědav, jak dlouho to vydrží. Počítám s tím, že za pár let budu muset konektor se svazkem vyměnit. Jen ten přístup k vodičům v mezeře mezi dveřmi a sloupkem, navíc při izolování páskou si vodiče ani člověk nemůže moc roztáhnout - obdivuji práci gynekologů, to musí člověka asi bavit ... Nebo jste si někdo ještě i sundaval gumový měch mezi dveřmi a sloupkem, aby se dalo líp dostat k jednotlivým vodičům? Ono to asi stejně nejde přetáhnout ten gumový měch přes konektor. Měch jsem smáčknul ke dveřím, zafixoval kousky prkýnka a pak řešil vodiče. Zatím ušetřeno asi 3000 Kč za kabelový svazek do dveří, ale stejně mne to časem čeká. Díky všem předchozím za rady a foto. Když to člověk může vidět předem, dělá se to líp. Pavel.
  2. Někdy před měsícem jsem si sečetl litry celkem od koupě vozu (píšu si tankování do tabulky v Excelu) a podělil stavem tachometru (asi 83 tis. km). Tak mi vyšlo u mé 1,4 16V 63 kW F II Combi spotřeba 6,2. Jezdím nejvíc 15 km ráno do práce a odpoledne zase 15 km z práce (5 km město, pak okreska, trochu z kopce do kopce), občas po městě, občas delší trasa, tak 1x - 2x za rok Chorvatsko, stylem jak jsem psal výš (obvykle to bylo ve 4 lidech a narvaný kufr, případně i s rakví). Pokud jedu v létě do práce, na dvoře fabriky odstavuji auto s ukazatelem spotřeby 4,8 - 5,3 l/100 km, pokud se přede mnou někdo táhne do kopce 70 a nebo nevycházejí semafory, tak 5,5, ale počítač mi spotřebu ukazuje o 0,4 - 0,5 l méně. Pokud jedu odpoledne domů, většinou se nedostanu na ukazateli spotřeby pod 6 litrů, ale vliv na to mají 2 věci - ráno bývá chladněji a práci mám asi o 70 výškových metrů níž, takže domů to musím nastoupat. Nejhorší je asi varianta studený motor a město, často vyjíždím cestou z práce z města (to mám najeto asi 5 km) a spotřebu mívám v daném okamžiku kolem 10 l, teprve na poměrně rovné okresce (i když nahoru a dolů) mi spotřeba postupně sjede na těch počítačových 6. Pokud jsem jel na daný čas v noci nebo brzy ráno s min. provozem od Jihlavy do Brna po D1 a vyloženě jsem nespěchal (stejně bych pak musel čekat na kamaráda), tak jsem jel s rezervou kolem 110 a v Brně jsem na displeji měl spotřebu i 4,8. Samozřejmě je třeba vzít v úvahu, že k Brnu je to pak spoustu km z kopce. Pavel.
  3. Info o napětí baterie se dá řešit dokoupením digit. voltmetru do 12V zásuvky (na zapalovač). Stojí to tak do 200 Kč. Pavel.
  4. Asi bych nechal prověřit zapojení na vozíku, prověřil bych (dle schématu zapojení např. z návodu na Favorit nebo starší model Felicie, kde v elektrice bylo i zapojení zásuvky tažného zařízení) asi zapojení vozíku i výstup z redukce na 7 pólovou zástrčku. Mám Fabii II s 13-pólovou zásuvkou a redukcí na 7 pólů a měl jsem zapojených několik vozíků, ale vždy když byl nějaký problém, byl problém na vozíku, nikoli na autě. Ale nedá se vyloučit ani to, že je problém v krabičce napájející zásuvku. Stalo se i to, že byla vadná (nově namontovaná v servise s certifikátem, nesvítilo nic už při prvním použití). Občas někdo má třeba třeba osvětlení SPZ na vleku zapojené na jiný okruh (k pravému koncovému světlu místo k levému, či obráceně, nevím teď z hlavy, jak to má být) a pak může krabička vyhodnotit vyšší odběr, i když se mi to nezdá, protože starší nákladní vlek má jen zadní světla, ale např. karavan má s koncovýi světly i přední světla (je širší než tažné vozidlo). Tak nevím. Ale určitě bych prověřil např. dle schématu a dvou drátů z baterie 12V, že vlek je zapojený opravdu správně. Pavel.
  5. V souvislosti s přespáním v autě, a nebo i převozu většího nákladu - nedaří se mi zjistit, jak vyndat jednoduše zadní sedačky u Fabie Combi II. U Felicie Combi se sedák sklopil do určité polohy a posunul příčně vůči ose auta a bylo to, podobně v určité sklopené poloze šlo vyndat i svislé opěrky. U Fabie se mi toto nějak nedaří, aspoň ne opěrky (svislá část sedadla). Pavel.
  6. No mně se právě to klidové napětí baterie (12 - 12,2V) zdá příliš nízké, mám obavu, že akumulátor už odchází. Pokud i po cestě 150 km tam a druhý den zpět je takto nízké, není to normální. Startuju sice pořád dobře, na první otočení, ale dlužno dodat, že parkuju přes noc v garáži, kde je nad nulou. Ještě to můžu zkusit nechat přes noc nabít, ale mám obavu, že to už moc nepomůže. Nechci se dožít toho, že odjedu třeba na hory, bude přes noc -10°C a ráno to ani neškytne. Pavel.
  7. Mám dotaz na autobaterii - ale ne velikost či kapacitu, ale jaké máte zkušenosti s tím, jaké napětí by měla baterie běžně mít třeba den po delší jízdě (měřeno při vypnutém motoru)? Já mám Fabii II s motorem 1,4 (63 kW) a zjistil jsem poněkud překvapen, že napětí mám v klidu před startováním (při vypnutém klíčku) jen asi 12,2V, což dříve ve Felicii jsem běžně míval 12,4 - 12,6. Myslel jsem původně, že při cestách do práce a zpět (jedna cesta 15 km) a občas popojetí po městě se nestihne dobít (při nabíjení má 14,1 - 14,4V), ale i po cestě do Olomouce (asi 150 km) jsem druhý den ráno měl teď v zimě opět jen 12,2V. Baterie originál, auto 3,5 roku staré. Děkuji předem za názor. Pavel.
  8. Mám Fabii Combi II, motor 1,4 63 kW, 2014, najeto 68 tis. km. Točím každý rok v červnu/červenci Chorvatsko, pokud jedeme 4, klima, narvaný kufr jídlem (jezdíme na týden na loď) a dalšími věcmi, na střeše rakev, tak spotřeba kolem 6,5. Pokud jsme jeli loni jen 2, bez rakve, tak spotřeba kolem 6 (pod 6 tam, něco málo přes 6 zpět). Dlužno ale dodat, že jezdím tak 115 - 120 a ve SLO objíždím dálnici, jinak v HR jedu po dálnicích do Karlovace a pak druhý den do Zadaru už jedu po staré. Takže asi ta vyšší rychlost je opravdu znát. Vyzkoušeno i na naší D1, protože v případě jízdy kolem opravovaných úseků, kde třeba na délce 12 km bylo omezení na 80, tak spotřeba šla viditelně dolů proti jinak běžné rychlosti 120. Holt ten odpor roste tuším se čtvercem rychlosti, takže pak to radikálně roste. Spotřeba není podle počítače (ukazuje mi asi o 0,4 litru méně), ale podle skutečných litrů a ujetých km. Pavel.
  9. To Mr.Pavka: Ty zadní zástěrky není problém udělat tužší nosič velikosti prodávané zadní zástěrky, a na to přidat měkký pruh gumy, který by byl dostatečně dlouhý, aby chránil i zadní část zadního nárazníku (a ne jen nějakých 8 - 10 cm, jako ta mnou kritizovaná nefunkční origo zástěrka). Takto to mám udělané já, auto je vzadu čisté i po projetí blátem a když dojedu kolem až na obrubník, měkká část se prostě ohne. Ale to by museli páni inženýři trochu přemýšlet ... Jestli budu mít někdy čas, dám sem foto. Esteticky to sice asi není ideální, ale já jsem technik, ne dizajnér. Pavel.
  10. To Pawouk: Díky za vysvětlení, já zas tak moc auta nesleduji a tak jsem si myslel, že prostě Fabie byla jedničková řada a pak byly Fabie II. Že se ještě Fabie II dělí na dřívější a novější model, to jsem nevěděl. Pavel.
  11. Dobrý den, můžete někdo vysvětlit, co se skrývá pod zkratkou "FL" ? Pročetl jsem všech 33 stran tohoto vlákna a nějak mi uniklo, co to je. Jinak mám F II 1,4 63 kW 16 vent. combi, 7/2014, najeto asi 13 tis. km, v 11 tis. jsem nechal vyměnit olej. Když jsem zvažoval, co koupit, tak jsem právě vycházel z toho, že ty 1,4 jsou nejspolehlivější (bohužel se už nedělají, aspoň ne ve Fabia combi). Jezdím denně do práce, 10 km mimo město, 5 km po městě, kopce. Jinak PP mi ukazuje do práce při pohodě asi 5 - 5,3 l/100km, z práce jsem to nedal pod 6, protože bydlím asi o 100 m výš, než je práce. Ale PP mi ukazuje asi o 0,5 l míň, než dlouhodobý reál dle tankování a najetých km. Kromě cest do práce je to občas delší trasa, tak 150 km (jedna cesta), z poloviny po dálnici. A k tomu Chorvatsko v plném naložení vč. narvaného kufru. A to si ještě na loď vozím zátěž 15 kg olova ke kotvě ... Předpokládám, že ho budu mít déle, ne jen 3 - 4 roky. S předchozí Fel. Combi 1,3 GLXi 1996 (na podzim šla do šrotu) jsem bez problémů (kromě koroze) najel 290 tis. km, až ke konci motor začal brát olej. Koupena 2002 s najetými 60 tis. km., ještě navíc jsem druhý den zjistil, že byla po palubovku vytopená (Morava 1997). Nicméně tak spolehlivé auto už asi opravdu nekoupím. Tažné lano jsem potřeboval vždycky jen dozadu... Pavel. Tchán si tehdy koupil Fabii 1,2 HTP Junior a po 5-ti letech se mu přidřely ventily (najeto 43 tis.), takže má druhou.
  12. No, ono asi taky záleží na tom, v jakém režimu je auto provozováno, to nebudu rozporovat, ale podle mne je zásadní problém v tom, že při záběhu motoru dochází k tomu, že si různé součásti "sednou", dojde k prvotnímu opotřebení tam, kde to ještě trochu drhne nebo je příliš malá vůle a podobně. A kam veškerý materiál doputuje? Do oleje. A tím z oleje dělá vlastně brusnou pastu a nikoli dobrý prostředek na snížení tření. Olej samozřejmě jde přes filtr, ale při první náplni a záběhu nutně musí dojít k vyššímu zanesení filtru a je otázkou, jak velké částice filtr zachytí a co je už schopno projít a nakolik to, co už projde, může negativně ovlivnit mechanické vlastnosti oleje. Podle mne nechat první náplň oleje 30 tis. km je na hranici žaloby toho, kdo tohle vymyslel. Rozhodně to nemohl vymyslet technik se zkušenostmi v oblasti motorů. Pavel.
  13. No, tak o tom dotyku na fajfku nebo kabel ke svíčce za chodu motoru taky něco málo vím ... Ale k tématu. Vyměnit svíčku u teplého nebo studeného motoru - zásada je, že svíčka i motor by měly mít zhruba stejnou teplotu. Pokud svíčku musím měnit při teplém motoru, tak bych svíčku měl na motor na pár minut položit, aby se ohřály, nebo je ohřát třeba v troubě. Samozřejmě je jednodušší měnit svíčky při studeném motoru. Důvod je prostý - tepelná roztažnost materiálů funguje a pokud narvu studenou svíčku do teplého motoru, tak tu svíčku už taky příště nikdo z hlavy nemusí dostat ven. Pavel.
  14. Hm, jaký máte názor na výměnu oleje dle předpisu výrobce buď po roce (nebo dkonce dvou) nebo 30 tis. km, co nastane dřív - mám na mysli nové auto (F II 1,4 63 kW)? Já jsem si olej nechal vyměnit zhruba po půl roce v 10,5 tis. km, protože auto chci provozovat déle a ne ho ve 100 tis. km prodat, aby mi bylo jedno, v jakém stavu bude motor řekněme ve 200 - 300 tis. km. Znovu podotýkám, že se jedná o první výměnu. Pavel.
  15. Pro upřesnění: celou dobu se bavím o zadních zástěrkách na F II Combi, která má zadní nárazník dlouhý asi 50 cm. Pavel.
×
×
  • Vytvořit nový...