Zdravím, mám tu zajímavej fenomén s 1.4 16V 74 kW, AUB. Děda ji má asi 8 let, vždycky to žralo dost oleje (ke konci snad přes 1.5 l/1000 km), tak se tam jako "řešení" lila 15W-40, než jsem se začal trochu víc hrabat v rodinnejch autech.. Před 4 lety se dával egr, kterej samozřejmě už zase zůstal otevřenej, za měsíc je tu TK a bylo třeba něco udělat. Mezi tím ještě dědu vzal zezadu dodávkář, tak jsme dávali dveře kufru, nárazník, světlo a vařili jsme kus blatníku, rozpočtem pojišťovna dala skoro 40 tisíc, tak aspoň byly peníze i na GO motoru.
Už před zásahem auto na volnoběh kolísalo, citelně to "kopalo" do sedačky a třeba do kopce do garáže se hodně obtížně manipulovalo. Nemělo to kompresi, z mírnýho kopečka to na kvaltu kus sjelo, při odjezdu šel za autem modrej oblak.
Dávali jsme nový šály, kruhy, gufera ventilů, hydroštely, asi měsíc před touhle opravou rozvody, svíčky, kabely (probíjely) a rovnou cívku, teď teda novej EGR. Po zadaptování jsou chyby pryč, alespoň testem z kopce se komprese zlepšila, nekouří modře za studena ani za tepla.
Jen se děje to, že při volnoběhu a výkyvu napětí začne motor škubat/vynechávat. Na videu znázorněno vypnutím/zapnutím světel (výkyv cca 0.1 V). S mírným odběrem (sahara, výhřev skla/sedaček, světla) to vrčí půl hodiny na volnoběh v pořádku, pak jsem v garáži vypnul světla a zase to začalo.
Jedinej člen, kterej mě ještě napadá, je škrticí klapka. Při tomhle "záchvatu" se chvěje, je ale otázka, jestli to je příčina, nebo důsledek. Adaptace sice proběhne OK, ale nedoběhne do 90 °, jako ukazuje třeba RossTech tady ve videu - hodnoty jsou pořád tuším kolem 5 - 7 °, takže jestli už se něco stalo krokáči při předchozím stavu (nános mastnýho bordelu z EGRu), nebo jsme ji zničili při čištění?
Případně, ať už to souvisí, nebo ne, jaké by mělo být dobíjecí napětí? Nenašel jsem úplně shodující se výsledky. Na volnoběh bez spotřebičů naměřím cca 13.6 V, se světly 13.5 V, potom při přidávání plynu se ustálí na 13.8, zdá se mi to trochu málo, BMW mi vždy dobíjely přes 14 V. Ještě radši udělat regulátor? Ve 200 tisících může mít nárok.
Přidávám ještě video houpání, nebo jak to nazvat.
Děkuju za případný vodítka k vyřešení!
IMG_5517.MOV