ptamul Vloženo 18. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2010 Zdravím všechny majitele OI v provedení 1.9 tdi pd 4×4 74kw Auto mám teprve chvíli, vše funguje jak má. Jenom při samotném zapnutí pohonu 4×4 se ozve takový pazvuk, systém normálně maká ale dost mně to děsí. Má najeto 190000km - snad. Prosím o radu, nechci něco zanedbat a nemám s tím zkušenosti. Díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 18. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2010 Jediný co můžeš v tuhle chvíli udělat je nechat vyměnit olej v Haldexu a pak už se jenom modlit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptamul Vloženo 18. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 18. Prosinec 2010 (editace) Diky za radu. Jenom je mi divné že se to děje pouze při rozjezdu z místa, za jízdy o tom ani nevím že se to seplo. Zkoušel jsem to při jízdě ve sněhu a vše ok. Stejně to nechám zkontrolovat Editováno: 19. Prosinec 2010, autor: HanyZ necituj předchozí příspěvky, pak je téma nepřehledné :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olgojchorchoj Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 Zaleži jaky pazvuk mas na mysli. Normalni je ze pri rozjezdu z mista se ozve takove drbnuti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptamul Vloženo 22. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 (editace) Tak ted jsi mně trochu uklidnil. Chapu, ze popisovat zvuky je trosku neohrabané ale myslím ze jsi to vystihl -drbnuti- a pak ticho. Jinak to maka jak hodinky, tu kontrolu stejne udělám olej atd. Diky za reakci Editováno: 5. leden 2011, autor: Wojnar Odstraněná zbytečná citace. Přečti si pravidla! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 Ahoj, je to normalni, to je spis jak ti to pribrzdi protaceny kolo, protoze parkrat uz jsem si vsimnul, ze mi to dela zvlast zepredu a zvlast zezadu, podle toho jednotlivyho kola co proklouzne ... spis me desi, ze kdyz najedu na kluzkej povrch treba jednim kolem, tak me to docela slusne rozhodi do strany, coz by se u predokolky tezko stalo a z toho mam docela dost obavy, mate s tim taky zkusenosti? uz bych to skodovacky 4x4 asi vic nechtel, preci jen kdyz to tahne vsema 4ma kolama porad tak je to lepsi bych rekl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptamul Vloženo 29. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 29. Prosinec 2010 Tak jsem to nechal prohlídnout, nový olej a fitr. Vše je v pořádku, není tam žádná závada je to jenom prý trochu hlučnější ale nic "vážného". Jinak max spokojenost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek Obadal Vloženo 1. leden 2011 Sdílet Vloženo 1. leden 2011 (editace) a co tak ložiska v rozvodovce?? mrknout no já jsem ted měnil olej v haldexu a nejprve šroub nešel odtáhnout, pak se teda odtáhnul ale tak 20otáček a nic až pak se vyšruboval, olej nový a jak jsem dal novou náplň tak jsem to bez problému zašruboval ale nejde to dotáhnout zase to protáčí ale ojel neteče co s tím??? To musíš spamovat scelé fórum? Tady Ti už bylo odpovězeno, tak jsem to jinde smazal. Editováno: 5. leden 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 (editace) Prodava se takova nit ve spulce na strzeny zavity, namotas to do protismeru zavitu pres nej a sroub nasroubujes, nevim jak, ale povedlo se mi kdysi strhnout sroub na vypustak oleje z motoru na autobuse a drzelo to vic nez dobre, byt tebou bych moc neriskoval abys to nezadrel zbytecne ... nebylo to nejlevnejsi, ale asi nejrychlejsi co muzes udelat, ja to tenkrat koupil od Wurthu asi za 500, se zkus nekde pooptat ;-) EDIT: Spis me tak zajima, jakou mate kdo vybavu u 4x4? mate to nekdo bez ASR a ESP jako ja? spis mi jde o to jak se to chova u vas, jestli to je normalni nebo ne, kdyz vjedete na ledovku, ze se vam to zacne vselijak rozhazovat, mam kolikrat honku to udrzet ve spravnym smeru, podle me prave diky nahonu na zadek, v tyhle situaci mi to prijde spis jako nevyhoda, nebo jestli mam hledat nekde nejakou chybu... Editováno: 5. leden 2011, autor: Wojnar Edituj příspěvky a nepiš dva po sobě v krátké době. Pravidla! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 Spis me tak zajima, jakou mate kdo vybavu u 4x4? mate to nekdo bez ASR a ESP jako ja? spis mi jde o to jak se to chova u vas, jestli to je normalni nebo ne, kdyz vjedete na ledovku, ze se vam to zacne vselijak rozhazovat, mam kolikrat honku to udrzet ve spravnym smeru, podle me prave diky nahonu na zadek, v tyhle situaci mi to prijde spis jako nevyhoda, nebo jestli mam hledat nekde nejakou chybu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Řehoř Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 Podle toho, co já vím, tak 4x4 v naftě s ESP je docela raritka. Já jsem si ESP do své 4x4 dodělával u FrantiškaM. Musím říct, že se to chová skvěle, ale na ledu je jasné, že i ESP bude mít s regulací potíže, protože když není adheze pod koly, tak i ESP má s autem co dělat. Zkrátka fyzikální zákony nelze obejít. Ale i tak je auto s ESP mnohem bezpečnější... Na každý pád je výhodou, že s ESP získáváš i ASR a to je opravdu velmi dobrá věc pro rozjezdy. Už jsem dokonce i zažil, že jsem 4x4 do kopce nerozjel, ale bylo to na úplným ledě. Stačilo trošku sjet mimo vyježděné koleje a bylo to... Nevím, jestli jsem odpověděl na to, cos chtěl slyšet... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 5. leden 2011 Sdílet Vloženo 5. leden 2011 Alespon castecne jo no ... tak se mi to asi chova hold normalne, ale rekl bych, ze teda 4x4 je spis nevyhoda, pokud teda nebydli nekdo vylozene na horach, kde je hlavne snih a ne led jako ve meste... Nevis treba jestli se da zjistit v jakym pomeru se prenasi vykon na zadni napravu? jeden mechanik ze skodovky mi rikal, ze az 90 procent vykonu, podle typu, ale nedela haldexy, jen mu to pry nekdo z prace rekl, VAGem to asi nijak nevyctu co... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptamul Vloženo 5. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. leden 2011 Je to zvláštní s tím zapojením zadní nápravy, nevím jak to přesně popsat ale opravdu se to auto chová divně. Nejdříve je přetáčivé a pak nedotáčivé, při rychlejší jízdě na sněhu atd. Je potřeba si to vyzkoušet, jinak na výjezdy do kopce na sněhu a blátě to nemá problém. ESP taky nemám, jinak docela good výbava a super to zvýšení podvozku na ty naše cesty se to hodí Ještě se zeptám kolik vám to tak papá, ja mám 1.9 tdi pd 74kw samo 4×4, jezdím hlavně po Praze a okolí, pořád puštěné topení a když se dostanu pod 7,5 tak jsem rád. Auto je poservisu fiiltry atd. tak nevím..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 7. leden 2011 Sdílet Vloženo 7. leden 2011 7.5 ? To je kamaráde docela normální, chce to lehčí nohu... váha vzduchu ti dává dost ? ... jinak teď nějakou dobu nuceně jezdím s odpojeným Haldexem a mohu říct - chybí mi, jsem zvyklej na 4x4 bez ESP, takže zadkem ze zatáčky To přetáčivé - nedotáčivé, to je pochopitelné - musíš si na to zvyknout... do zatáčky nedotáčivý a výjezd ze zatáčky překně zadkem napřed... chce se to naučit s tím jezdit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honzapos Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 To si děláte prču ne Já těd v zimě po městě s 1,9Tdi 66kwchip 4*4 max za 6,5l v létě do chorvatska 4,3l a to nejsem děda kterej tam dá maximálně 4 a s kopce se nedotkne plyn. pedálu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honzapos Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 To si děláte prču ne Já těd v zimě po městě s 1,9Tdi 66kwchip 4*4 max za 6,5l v létě do chorvatska 4,3l a to nejsem děda kterej tam dá maximálně 4 a s kopce se nedotkne plyn. pedálu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bodlák Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 Ja mam taky octu 4x4 1.9 tdi pd eleganc najeto 260 tis km , nemam vtom ESP , spotřebu mam 7,5l ale jezdím krátký trasy když jedu dál (víc jak 30km ) tak začne spotřeba padat cca na 6litru , ta spotřeba je daná už tím : PDčka berou zhruba o litr vic než klasický TDI ,navic sebou u tý čtřkoly vezeš sebou ješte jeden diferák s kardanem , a mor je bržděn čtyřma koly občas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ptamul Vloženo 8. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 8. leden 2011 Tak ta spotřeba je asi ready. Dnes na ledu to při zapojení zadních kol začalo ze předu jako od převodovky vydávat takový chroupavý zvuk. Pak jsem to schválně ještě několikrát zkusil a dělá to pořád, hrabou všechny kola ale ten zvuk je divnej. Doufám že neodešlo něco v tom haldexu, při jizdě je ticho jenom když to přidá ty zadní kola. Od té doby co to auto mám tak to bylo nějaké hlučné, ale tohle je moc, soused má stejný model a o připojení zadní nápravy vůbec neví. Měl jste někdo podobnou závadu? Díky za pomoc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tichyz Vloženo 8. leden 2011 Sdílet Vloženo 8. leden 2011 Zdarvím,mám též 4x4 1,9 TDI PD 74 kw 6rychl Elegance a spotřeba okolo 6,5l. V létě k 6l a v zimě do 7l a řekl bych, že nemám lehkou nohu a v zimě jezdím hodně na vysočinu a po těch okreskách se rád sklouznu. Nějakou nestabilitu auta při vjetí na led neregistruji a ESP ani ARS nemám. Připojední zadních kol je plynulé bez nějakého zvuku. V zimě paráda daj se stím vyvádět psí kusy jenom nesmíš ubrat. Jinak auto v pohodě akorát teď řeším přibrždování zadních kol viz příspěvek za stránce podvozek - za názory dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 24. leden 2011 Sdílet Vloženo 24. leden 2011 Teda ten vypnutej haldex ti nezavidim, zkousel jsem to minulou zimu jako nouzovku, protoze sem z toho plavani na kluzku mel strach a porad mi to chtelo hrabat, tak jsem to zas zprovoznil... Jinak s tou spotrebou, jezdim taky nejvic po Praze, vymecne nekam ven a jsem tak na 6,5 ted v zime, jinak tak 6-6,3, pri delsi jizde mi to jde taky dolu, i 5,3, ale to nesmi litat ani mouchy skoro :-D zalezi na terenu... Beru to teda podle PP, realnou mam tak o litr navic... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 29. leden 2011 Sdílet Vloženo 29. leden 2011 Jste tady nějak přešli ze zvuků sepnutí haldexu úplně jinam - spotřeba atd. Rád bych se tedy vrátil zpět k problému tohoto tématu. Když zařadím 1 a pomaličku se rozjíždím, při prvotním pootočení kol se ozve takové klepnutí - přirovnal bych to k tomu, jako když auto stojí delší dobu a desky se "přilepí" ke kotouči. Nijak silné, ale slyšitelné. Auto mi to nedělalo - začalo, až potom, co jsem prasil ve sněhu kolečka. Olej v haldexu je nový na podzim. Dělá to prakticky při každém rozjezdu, ať je prudší nebo jemný. Jinak 4x4 funguje jak má. Viděl bych to takto: Při zátěži se někde v systému haldexu vytvořila mírná vůle, která se teď projevuje při rozjezdech. Otázka zní, dá se s tím něco dělat? Respektive, měl bych s tím něco dělat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.