Přejít na obsah

olej do fabie 1,4 MPi r.2000


jbulak

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

patří tam olej s normou VW500.00, VW 502.00.

jestli 5w-40 nebo 10w-40 je na tobě, hlavně ať plní normu, včas a pravidelně ho měnit. Dnes už neplatí, že 10w-40 je polo a 5w-40 je plná! Málokterý olej 5w-40 je plně syntetický. Pokud jezdíš krátké trasy se studeným motorem a jsou časté studené strarty, byla by lepší 5W40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

patří tam olej s normou VW500.00, VW 502.00.

jestli 5w-40 nebo 10w-40 je na tobě, hlavně ať plní normu, včas a pravidelně ho měnit. Dnes už neplatí, že 10w-40 je polo a 5w-40 je plná! Málokterý olej 5w-40 je plně syntetický. Pokud jezdíš krátké trasy se studeným motorem a jsou časté studené strarty, byla by lepší 5W40.

majitel predomnou tam dával 10w-40, môžem to zmeniť na 5w-40 ? ma nebehane 35000, chodim na 90% trasy do 10km s častými štartami

nemá niekto manual ako meniť olej a vzduchovy filter, nikdy som to ešte nerobil , čo je smutne, ale čo už :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co když olej plní normu VW 505.00 a 501.01, ten se může taky použít?Nějak se v těch normách nevyznám.

505.00 je pro dieslové motory, 501.01 je tuším pro benzín, možná bude i v návodu k fabce, že ho lze pro benzín použít. Hledal bych ale raději olej s normou 502.00. Na tu 501.01 se ale raději podívej do knížky, nejsem si moc jistý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

majitel predomnou tam dával 10w-40, môžem to zmeniť na 5w-40 ? ma nebehane 35000, chodim na 90% trasy do 10km s častými štartami

nemá niekto manual ako meniť olej a vzduchovy filter, nikdy som to ešte nerobil , čo je smutne, ale čo už :help:

klidně tam dej 5w40, pravidelně a včas měnit.

olej se mění velice jednoduše, ohřeju motor, sundám plastový kryt pod motorem, odšroubuju víčko na dolévání oleje, povolím výpustný šroub na olejové vaně pod autem a nechám vytéct (vykapat) olej, vyšroubuju olejový filtr, nový filtr máznu lehce olejem na gumové těsnění a našroubuju, našroubuju a utáhnu výpustný šroub na olejové vaně a naleju nový olej (hladinu kontroluju měrkou), zašroubuju víčko na dolévání oleje, nastartuju motor a nechám to chvilku proběhnout. pak to vypnu a po chvilce ještě jednou zkontroluju olej a pak už jezdím, jezdím, jezdím až do příští výměny oleje.

vzduchový filtr se mění aky jednoduše, odendám plastový kryt, vyjmu filtr, vyfoukám (vysaju) plastovový box na filtr, vložím nový filtr, zadělám plastový kryt a jezdím, jezdím, jezdím

je to všechno jednoduchý, ale pokud jsi to nedělal a nemáš možnost kde olej vypustit, svěř to servisu. Nevím, jak to má 1.4 mpi, ale u 16V je blbý přístup k olejovému filtru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

505.00 je pro dieslové motory, 501.01 je tuším pro benzín, možná bude i v návodu k fabce, že ho lze pro benzín použít. Hledal bych ale raději olej s normou 502.00. Na tu 501.01 se ale raději podívej do knížky, nejsem si moc jistý

No já právě že jezdím na Valvoline Durablend 10W-40 a teprve teď jsem si všiml že má normu 505.00 a 501.01,ale zas na stránce oleje.cz píšou normu 500.00 a 505.00. Tak pak si vyber. Ale co jsem četl tak tenhle valvoline durablend do fábií dost lidí leje,já ho mám sice už těsně před výměnou,ale neměl jsem s ním žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...