Přejít na obsah

Osvětlení prostoru nohou


herrkomisar

Doporučené příspěvky

...za pár korun jsem koupil diodové trubice (32 cm) se zapojením do zapalovače...To sem rovnou ustřihl, aby to nikde netrčelo, odmontoval sem tunel a připájel sem to přes pojistku na osvětlení zapalovače.Nikde nečouhá ani kousek drátu... :feve: Jen sem nechtěl vrtat, i když jen zespodu, ale teplej vzduch od ventilace udělal svoje, takže sem to stejně přivrtat musel...Zapíná se to vždycky, když rožnu světla, ale v popelníku mám vypínač, kde se dá štelovat intenzita svícení, nebo se to dá i úplně vypnout... :feve: Teď už jen RS pedály a na léto zpátky normální koberečky místo gumovejch... :)post-58601-0-05117900-1300575762_thumb.j

Editováno: , autor: MarttyRS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele Stigu (MarttyRS) a to napojení na zapalovač Ti někdo poradil nebo Tě to napadlo samotného? Není to zbytečně moc složité?? A to Ti svítí jako pořád, i když jedeš? Netahá Ti to večer oči? Od toho tam máš asi ten vypínač a vypínáš to, ne?

Já bych to napojil asi někde jinde. Ale to je fu©k - teď když už to máš to určitě kvůli bambuláka z fóra měnit nebudeš. :smich:

Editováno: , autor: jirina5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...vzal sem si auto do školy na praxu a tam mně to takhle poradil mistr... B) Ale celkem se mně zdálo, že je jednoduchý řešení, než montovat půlku palubovky, tak sem radši oddělal tunel, kterej drží na pár šroubkách a při té příležitosti sem si rovnou i vyměnil řadičku za chromovanou... :rolleyes: Ten přepínač sem natáhl do popelníka (stejně sem v něm vždycky měl jen drobný, když bylo potřeba třeba na parkovný)... A když jedu, tak to vypnu buď úplně, nebo zeslabím intenzitu... :kol-47:

Jo a ještě malej poznatek - mám to na Fábce, semka sem se připletl náhodou :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahaaaa, tak to úplně mění situaci. Protože Octáááááfia má zapalovač až za ruční brzdou. Tak mi připadlo blbé to tahat celým tunelem až dozadu. Ale u Fabinky je to pochopitelnější. :palec2:

EDIT: Tak jste mě motivovali. Sice jsem nápad trošku pozměnil a osvítil prostor pro vystupování (v autě většinou nemám louži nebo bahno), abych věděl, do čeho lezu. :palec2:

post-55712-0-43152200-1301091114_thumb.j

Editováno: , autor: jirina5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

@Radek TDI 0I:

Hledáš způsob jak zapojit ty světla ve dveřích?

Asi nejschůdnější řešení, ale budou svítit i při zavřených dveřích. Kdežto normálně svítí jen na těch dveřích, které jsou právě otevřené.

Jenže u Tebe asi jiné řešení není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám osvětlení katodami,světlo se mi líbí víc než diodové.Napojeno na stropní lampičku,svítí to tedy při odemčení,nebo otevření dveří.

Koukal sem,jak to máš udělané a chtěl bych se zeptat,jak jsi napojoval na stropní lampičku?Nechce se mi tahat kabel od spodu až nahoru k lampičce přes sloupek.Chtěl bych to napojit na kabeláž,která vede k lampičce...ale napojit to někde dole v palubce.....nevíte,které dráty a kde je najít?moc díky všem....mám octavii combi rv 2001...pokud to rozhoduje....díky

Editováno: , autor: Honza_4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Chcel by som sa opytat ci nahodou niekto neriesil to osvetlenie priestoru noh tak ako to ma napr. Honda Civic, ked je rozsvietene interierove svetlo tak to svieti normalne no ked interierove svetlo zhasne a su zapnute svetla tak osvetlenie noh poklesne napr. iba na 30% svietivosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, čip to bude jistě elegantní řešení, ale v podstatě stačí spínaných +12V, buď svorka 15 nebo jak chce smolko od světel, ty zajistí rozsvícení polovičním jasem, signál pro stropní světlo, ten bude rozsvěcovat na plný jas. Samozřejmě ještě kostra.

Pak už jen nějaký ten tranzistor, rezistor a pár LED-ek :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no podla mna by tam muselo byt stalych +12V aby sa to rozsvietilo aj vtedy ked svetla nebudu zapnute napr. ked si odomknes auto dialkou tak sa ti rozsvieti interierove svetlo a zaroven osvetlenie noh. Od svetiel a od interieroveho svetla by stacili iba signaly pre nejaky ten riadiaci obvod aby vedel kedy ako ma zopnut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ee stalych urcite nie pokial to bude "kablove" zapojenie, tak povedzme zo stropneho pojde 60 percent energie a po rozsvieteni svetiel zvysnych 40 (plny jas, otvorene dvere a zasvietene svetla). pri jazde bude len 40 zo svetiel.

 

pokial by to bolo nejake inteligentnejsie zariadenie, tak mikrocontroler moze ovladat hodnotu vystupneho prudu na zaklade vstupnych info. osobne by mi prislo toto riesenie elegantnejsie a konfigurovatelnejsie. tu vsak hrozi nadmerny odber stavy z baterky kedze toto by muselo byt nonstop v prevadzke a sledovat co sa deje v aute. (tu by sa pouzilo stalych 12)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... tu vsak hrozi nadmerny odber stavy z baterky kedze toto by muselo byt nonstop v prevadzke a sledovat co sa deje v aute. (tu by sa pouzilo stalych 12)

Kravina!

Takový mikrokontrolér se umí tzv. uspat. Odběr je pak například 0,1 uA, tj. zanedbatelný s ohledem na ostatní odběr.

Když spí čeká na tzv. přerušení, to vyvolá např. sepnutí stropního světla, apod. Žádná věda v tom není.

 

To jen na vysvětlení, že i při řešení s mikrokontrolérem nehrozí žádný zvýšený odběr z baterky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když Ti tady napíšu, že nic neslibuji, tak mi pak nesmíš nadávat, když se to nepovede :D

 

post-57881-0-71464700-1362682081_thumb.j

 

Zatím jen rychlý nástřel. Mělo by to fungovat.

"interiér" je signál od interiérového světla

"provoz" je signál od světel nebo čehokoliv co má osvětlení ztlumit ma "provozní" hodnotu.

Tlačítky by mělo jít nastavit intenzitu tlumeného svitu.

Vždy když svítí interiérové světlo, svítí nohy naplno, když rozsvítíš světla a svítí interiér nic se nestane, interiér zhasne, pohasnou i nohy. Rozsvítí se interiér - rozsvítí se nohy.

Zaparkuješ, zhasneš světla, zhasne interiér, nohy taky zhasnou, uPC se uspí.

Odemkneš auto, rozsvítí se interiér, uPC se probudí a rozsvítí nohy naplno, nastartuješ (rozsvítí se světla), interiér zhasne, nohy pohasnou, nastartované auto (světla svítí) plus otevřeš dveře = svítí interiér, svítí i nohy, dveře zavřeš, interiér zhasne, pohasnou nohy a tak furt dokola, dokud nezastavíš, nezhasnou světla a intoš, pak zhasnou i nohy a uPC se opět uspí.

 

Program mi už nějak běží v simulátoru. O víkendu to zkusím složit na zkušební desce. Jednu attinku tu mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to není problém. Akorát nebude čekat na jedničku, ale na nulu :)

No a dnes ráno jsem si uvědomil, že signál pro tlumené osvětlení bude lepší brát od zapalování (svorka 15). Páč po zapnutí zapalování interiér zhasne, ale ještě nesvítí světla a to by zhasly i nohy.

No a dále taky může nastat stav, kdy zapalování vypneš, ale nevytáhneš klíč anebo neotevřeš dveře, tudíž nerozsvítí se interiér. To taky nohy zhasnou. Je to totiž stav, kdy uPC ví že má nohy zhasnout a uspat se.

 

 

Zatím bych nejásal. Jsem "programátor" samouk a naposledy jsem nad tím seděl někdy před dvěma léty, když jsem si dělal automatické světla.

Všecko musím pracně zkoušet a hledat v jiných příkladech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...