herrkomisar Vloženo 19. Březen 2011 Autor Sdílet Vloženo 19. Březen 2011 já mám vybrané na osvětlení tyto led pásky,ted už se jen pustit do realizace. http://www.elcar.cz/4772-led-pasek-par-12v-27led-bila-led27stripw.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarttyRS Vloženo 19. Březen 2011 Sdílet Vloženo 19. Březen 2011 (editace) ...za pár korun jsem koupil diodové trubice (32 cm) se zapojením do zapalovače...To sem rovnou ustřihl, aby to nikde netrčelo, odmontoval sem tunel a připájel sem to přes pojistku na osvětlení zapalovače.Nikde nečouhá ani kousek drátu... Jen sem nechtěl vrtat, i když jen zespodu, ale teplej vzduch od ventilace udělal svoje, takže sem to stejně přivrtat musel...Zapíná se to vždycky, když rožnu světla, ale v popelníku mám vypínač, kde se dá štelovat intenzita svícení, nebo se to dá i úplně vypnout... Teď už jen RS pedály a na léto zpátky normální koberečky místo gumovejch... Editováno: 19. Březen 2011, autor: MarttyRS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 20. Březen 2011 Sdílet Vloženo 20. Březen 2011 (editace) Hele Stigu (MarttyRS) a to napojení na zapalovač Ti někdo poradil nebo Tě to napadlo samotného? Není to zbytečně moc složité?? A to Ti svítí jako pořád, i když jedeš? Netahá Ti to večer oči? Od toho tam máš asi ten vypínač a vypínáš to, ne? Já bych to napojil asi někde jinde. Ale to je fu©k - teď když už to máš to určitě kvůli bambuláka z fóra měnit nebudeš. Editováno: 20. Březen 2011, autor: jirina5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarttyRS Vloženo 20. Březen 2011 Sdílet Vloženo 20. Březen 2011 ...vzal sem si auto do školy na praxu a tam mně to takhle poradil mistr... Ale celkem se mně zdálo, že je jednoduchý řešení, než montovat půlku palubovky, tak sem radši oddělal tunel, kterej drží na pár šroubkách a při té příležitosti sem si rovnou i vyměnil řadičku za chromovanou... Ten přepínač sem natáhl do popelníka (stejně sem v něm vždycky měl jen drobný, když bylo potřeba třeba na parkovný)... A když jedu, tak to vypnu buď úplně, nebo zeslabím intenzitu... Jo a ještě malej poznatek - mám to na Fábce, semka sem se připletl náhodou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 20. Březen 2011 Sdílet Vloženo 20. Březen 2011 (editace) Ahaaaa, tak to úplně mění situaci. Protože Octáááááfia má zapalovač až za ruční brzdou. Tak mi připadlo blbé to tahat celým tunelem až dozadu. Ale u Fabinky je to pochopitelnější. EDIT: Tak jste mě motivovali. Sice jsem nápad trošku pozměnil a osvítil prostor pro vystupování (v autě většinou nemám louži nebo bahno), abych věděl, do čeho lezu. Editováno: 25. Březen 2011, autor: jirina5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radek TDI 0I Vloženo 8. Květen 2011 Sdílet Vloženo 8. Květen 2011 Jak to máte zapojený do té stropní lampičky??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HanyZ Vloženo 8. Květen 2011 Sdílet Vloženo 8. Květen 2011 stačí se podívat tady do tématu, nebo do mého tématu. Zapojení v A sloupku - šedomodrý kabel + červený kabel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 8. Květen 2011 Sdílet Vloženo 8. Květen 2011 @Radek TDI 0I: Hledáš způsob jak zapojit ty světla ve dveřích? Asi nejschůdnější řešení, ale budou svítit i při zavřených dveřích. Kdežto normálně svítí jen na těch dveřích, které jsou právě otevřené. Jenže u Tebe asi jiné řešení není. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza_4 Vloženo 16. Květen 2011 Sdílet Vloženo 16. Květen 2011 (editace) Já mám osvětlení katodami,světlo se mi líbí víc než diodové.Napojeno na stropní lampičku,svítí to tedy při odemčení,nebo otevření dveří. Koukal sem,jak to máš udělané a chtěl bych se zeptat,jak jsi napojoval na stropní lampičku?Nechce se mi tahat kabel od spodu až nahoru k lampičce přes sloupek.Chtěl bych to napojit na kabeláž,která vede k lampičce...ale napojit to někde dole v palubce.....nevíte,které dráty a kde je najít?moc díky všem....mám octavii combi rv 2001...pokud to rozhoduje....díky Editováno: 16. Květen 2011, autor: Honza_4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PROCHY603 Vloženo 16. Květen 2011 Sdílet Vloženo 16. Květen 2011 Honza4: Treba odstrojit A stlpik na lavej strane a napojit tam kable. +cerveny kabel - sedomodry kabel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza_4 Vloženo 16. Květen 2011 Sdílet Vloženo 16. Květen 2011 A jak na to?nikdy jsem ho nerozdělával,tak abych neudělal víc škody jak užitku.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Konny Vloženo 16. Květen 2011 Sdílet Vloženo 16. Květen 2011 Honza: nic na tom není, normálně ten plast toho A sloupku chytneš a směrem doprava (od sloupku) ho vytrhneš, drží jen na takových plastových úchytech Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
smolko Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 Chcel by som sa opytat ci nahodou niekto neriesil to osvetlenie priestoru noh tak ako to ma napr. Honda Civic, ked je rozsvietene interierove svetlo tak to svieti normalne no ked interierove svetlo zhasne a su zapnute svetla tak osvetlenie noh poklesne napr. iba na 30% svietivosti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
patrikcevela Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 jedine cez nejaky programovatelny chip dorobit kontrolu svietenia interieru a ktory to bude nasledne regulovat z 12V povedzme od svetiel (aby ti to nesvietilo furt). priamo v aute nenajdes taky zdroj stavy ktory by to robil automaticky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
smolko Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 no tak to mi je jasne ze v aute sa nic take nenachadza a preto som to tu napisal ci nahodou niekto taky modul nezrealizoval Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 No, čip to bude jistě elegantní řešení, ale v podstatě stačí spínaných +12V, buď svorka 15 nebo jak chce smolko od světel, ty zajistí rozsvícení polovičním jasem, signál pro stropní světlo, ten bude rozsvěcovat na plný jas. Samozřejmě ještě kostra. Pak už jen nějaký ten tranzistor, rezistor a pár LED-ek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
patrikcevela Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 wojnar, vies mi povedat ktory z pinov (T17a) na spinaci svetiel zivi osvetlenie palubovky? resp v ktorom kablovom zvazku to mam hladat. tie schemy v elze su na palicu... regulaciu osvetlenia nemam, to by som nasiel hned. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
smolko Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 no podla mna by tam muselo byt stalych +12V aby sa to rozsvietilo aj vtedy ked svetla nebudu zapnute napr. ked si odomknes auto dialkou tak sa ti rozsvieti interierove svetlo a zaroven osvetlenie noh. Od svetiel a od interieroveho svetla by stacili iba signaly pre nejaky ten riadiaci obvod aby vedel kedy ako ma zopnut Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
patrikcevela Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 ee stalych urcite nie pokial to bude "kablove" zapojenie, tak povedzme zo stropneho pojde 60 percent energie a po rozsvieteni svetiel zvysnych 40 (plny jas, otvorene dvere a zasvietene svetla). pri jazde bude len 40 zo svetiel. pokial by to bolo nejake inteligentnejsie zariadenie, tak mikrocontroler moze ovladat hodnotu vystupneho prudu na zaklade vstupnych info. osobne by mi prislo toto riesenie elegantnejsie a konfigurovatelnejsie. tu vsak hrozi nadmerny odber stavy z baterky kedze toto by muselo byt nonstop v prevadzke a sledovat co sa deje v aute. (tu by sa pouzilo stalych 12) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 .... tu vsak hrozi nadmerny odber stavy z baterky kedze toto by muselo byt nonstop v prevadzke a sledovat co sa deje v aute. (tu by sa pouzilo stalych 12) Kravina! Takový mikrokontrolér se umí tzv. uspat. Odběr je pak například 0,1 uA, tj. zanedbatelný s ohledem na ostatní odběr. Když spí čeká na tzv. přerušení, to vyvolá např. sepnutí stropního světla, apod. Žádná věda v tom není. To jen na vysvětlení, že i při řešení s mikrokontrolérem nehrozí žádný zvýšený odběr z baterky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
smolko Vloženo 5. Březen 2013 Sdílet Vloženo 5. Březen 2013 jj presne tak suhlasim s Wojnarom No len kto by to vedel zrealizovat lebo ja sa velmi do elektroniky nevyznam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 7. Březen 2013 Sdílet Vloženo 7. Březen 2013 Když Ti tady napíšu, že nic neslibuji, tak mi pak nesmíš nadávat, když se to nepovede Zatím jen rychlý nástřel. Mělo by to fungovat. "interiér" je signál od interiérového světla "provoz" je signál od světel nebo čehokoliv co má osvětlení ztlumit ma "provozní" hodnotu. Tlačítky by mělo jít nastavit intenzitu tlumeného svitu. Vždy když svítí interiérové světlo, svítí nohy naplno, když rozsvítíš světla a svítí interiér nic se nestane, interiér zhasne, pohasnou i nohy. Rozsvítí se interiér - rozsvítí se nohy. Zaparkuješ, zhasneš světla, zhasne interiér, nohy taky zhasnou, uPC se uspí. Odemkneš auto, rozsvítí se interiér, uPC se probudí a rozsvítí nohy naplno, nastartuješ (rozsvítí se světla), interiér zhasne, nohy pohasnou, nastartované auto (světla svítí) plus otevřeš dveře = svítí interiér, svítí i nohy, dveře zavřeš, interiér zhasne, pohasnou nohy a tak furt dokola, dokud nezastavíš, nezhasnou světla a intoš, pak zhasnou i nohy a uPC se opět uspí. Program mi už nějak běží v simulátoru. O víkendu to zkusím složit na zkušební desce. Jednu attinku tu mám. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
patrikcevela Vloženo 7. Březen 2013 Sdílet Vloženo 7. Březen 2013 Vojnar, KLOBUK DOLE! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
smolko Vloženo 7. Březen 2013 Sdílet Vloženo 7. Březen 2013 Wojnar tak ty si fakt makac presne takto si to predstavujem a s tym signalom od interieroveho svetla ako by to bolo? lebo u interieroveho svetla mam dojem ze tam je spinana kostra alebo sa mylim? takze by som to pripojil k tej kostre? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 8. Březen 2013 Sdílet Vloženo 8. Březen 2013 Tak to není problém. Akorát nebude čekat na jedničku, ale na nulu No a dnes ráno jsem si uvědomil, že signál pro tlumené osvětlení bude lepší brát od zapalování (svorka 15). Páč po zapnutí zapalování interiér zhasne, ale ještě nesvítí světla a to by zhasly i nohy. No a dále taky může nastat stav, kdy zapalování vypneš, ale nevytáhneš klíč anebo neotevřeš dveře, tudíž nerozsvítí se interiér. To taky nohy zhasnou. Je to totiž stav, kdy uPC ví že má nohy zhasnout a uspat se. Zatím bych nejásal. Jsem "programátor" samouk a naposledy jsem nad tím seděl někdy před dvěma léty, když jsem si dělal automatické světla. Všecko musím pracně zkoušet a hledat v jiných příkladech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.