Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

Jenže taky ten dehtík trojlampa má úplně jiný převody než benzínovej trojhrnek. A k tomu má turbo, takže je "přifouknutej" a má tím pádem ještě víc krouťáku - jsou to nesrovnatelný motory. Společný snad mají jen to, že ani jeden se nedá samotnej poslouchat delší dobu bez další zvukový kulisy (muzika nebo aspoň spolujezdec/kyně). Osobně nevím co je horší na nervy - jestli vzteklej šicí stroj v podání HTP, nebo chrochtokokt 1,4TDI... Prostě tříválce jsou po zvukový i vibrační stránce děs běs. Horší byla snad už jen šáde - užovka z prvních sérií, než na nich v AZNP začali vylepovat zadní přepážku zvukovou izolací.

Ale tohle vlákno není o hluku - je o výdrži haťapic. A tu mají přes všecka další negativa slušnou.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak s 1,4 TDI ten motor nejde srovnávat, to je pravda :D krouťák má skoro 2x větší než HTP, btw. mě ten zvuk nevadí, jsem na něj zvyklej :D nesmíte být tak rozhýčkaný :D ale každopádně oba motory jsou fajn, jen k tomu nafťáku mám blíže, páč jezdí za nula nula prd a navíc na dálnici jede jak splašenej :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže taky ten dehtík trojlampa má úplně jiný převody než benzínovej trojhrnek. A k tomu má turbo, takže je "přifouknutej" a má tím pádem ještě víc krouťáku - jsou to nesrovnatelný motory. Společný snad mají jen to, že ani jeden se nedá samotnej poslouchat delší dobu bez další zvukový kulisy (muzika nebo aspoň spolujezdec/kyně). Osobně nevím co je horší na nervy - jestli vzteklej šicí stroj v podání HTP, nebo chrochtokokt 1,4TDI... Prostě tříválce jsou po zvukový i vibrační stránce děs běs. Horší byla snad už jen šáde - užovka z prvních sérií, než na nich v AZNP začali vylepovat zadní přepážku zvukovou izolací.

Ale tohle vlákno není o hluku - je o výdrži haťapic. A tu mají přes všecka další negativa slušnou.

Když prdnu do HTP turbo, tak je z toho supersport :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové já mám 242 000km...rv,2003 a výfuk puvodní.....ale myslím že mu to dlouho nebude trvat a odejde do věčných lovišt..jedíné co je měněné je vlnovec páč sem ho rozpáral....vlastně já mám původní celý auto..když pominu spotřební věci...ale ta spojka je slyšet fest...ale když to funguje nehrabu se v tom:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Joo, je pravda, že HTP jede dobře do trojky, 4 a 5 je tam spíš na klidnou jízdu, ne na tah :D to je jediné co mě na tom motoru trochu vadí, ten nafťák aspoň táhne i na 4 a 5 :D

Ale zas na dálnici při 130ce je lepší nepodřazovat když zrychluješ. Ze 130 km/h vystřelíme na 160 km/h že se nestačím divit.... Bych spíš tipl nějaký dvoulitr :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení diskutující,

mám 1,2 htp 40kw na lpg najeto 155 tis km (na lpg asi 60 tis). Před rokem vyměněny všechny výfukové a jeden sací ventil (včetně vodítek atd.). Od té doby jede bez problémů, spotřeba paliva o něco málo klesla, ale olej "žere" dál - cca 1l/1000km. Když odšroubuju olejovou zátku na motoru (nebo jak se tomu říká), začne tudy přisávat vzduch a krátkodobě klesnou volnoběžné otáčky. Byl jsem odhodlán se s tím smířit, ale mám dojem, že se intenzita falešného přisávání zvyšuje a nedávno se mi na palubovce rozsvítila žlutá kontrolka závady motoru. Dnes mně v servise říkali, že je asi prasklá hlava někde poblíž sacího ventilu a tudy přisává přes vanu. Když je prostor uzavřený saje olej, když se otevře tak vzduch. Kamarád si myslí, že by to mohlo být i těsněním pod hlavou. Netušíte někdo, čím by to mohlo být a má cenu to vůbec opravovat, nebo shánět staronový agregát z bouračky? Na diagnostice ještě zjistili, že vynechává třetí válec. Dík.

PS: Zajímavé je, že jsem bez problémů prošel emisemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Delta508: Včera jsem tu někde na foru četl podobný problém co máš ty, ale nakonec se všichni shodli, že tento jev (po odšroubování olejového víčka nasátí vzduchu a klesnutí otáček) je normální. Nějaký chytrý človíček tam psal, že HTP motor funguje na nějakém "podtlakovém principu" a pak se ozývali další človíčci, že když odšroubují víčko tam jim také klesnou otáčky, všichni se tam shodli že to je normální jev. Až někam pojedu autem, tak to vyzkouším.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Udělá to skoro každej motor, protože většina jich má odvětrání krytu rozvodu vyvedený do sání = airboxu. Dokud je víčko na místě, "drenáž" odsává jen olejovou mlhu a páry, případně tu trošku výfukových plynů, která projde kolem vodítek ventilů. V momentě kdy se víčko na olej oddělá, změní se sací poměry, do air-boxu jde větší množství vzduchu jinudy než obvyklým kanálem. Motoru to rozhodí sací podmínky a najednou dostává větší množství vzduchu, aniž by se přidalo palivo - směs se ochudí. To vede ke změně otáček...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážení diskutující,

mám 1,2 htp 40kw na lpg najeto 155 tis km (na lpg asi 60 tis). Před rokem vyměněny všechny výfukové a jeden sací ventil (včetně vodítek atd.). Od té doby jede bez problémů, spotřeba paliva o něco málo klesla, ale olej "žere" dál - cca 1l/1000km. Když odšroubuju olejovou zátku na motoru (nebo jak se tomu říká), začne tudy přisávat vzduch a krátkodobě klesnou volnoběžné otáčky. Byl jsem odhodlán se s tím smířit, ale mám dojem, že se intenzita falešného přisávání zvyšuje a nedávno se mi na palubovce rozsvítila žlutá kontrolka závady motoru. Dnes mně v servise říkali, že je asi prasklá hlava někde poblíž sacího ventilu a tudy přisává přes vanu. Když je prostor uzavřený saje olej, když se otevře tak vzduch. Kamarád si myslí, že by to mohlo být i těsněním pod hlavou. Netušíte někdo, čím by to mohlo být a má cenu to vůbec opravovat, nebo shánět staronový agregát z bouračky? Na diagnostice ještě zjistili, že vynechává třetí válec. Dík.

PS: Zajímavé je, že jsem bez problémů prošel emisemi.

Treba to iba prekružkovať a pri tej priležitosti prebrusiť ventily a vymeniť voditka.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, dík za odpovědi. Už se necítím tak vyplašený. Myslel jsem, že mi to překroužkují při repasu hlavy, kterou jsem nechal dělat loni na podzim, ale asi jsme si nějak neporozuměli. Škoda. Teď se to bude muset znovu rozdělávat a bude to o to dražší. A co si myslíte o tom vynechávání třetího válce a rozsvícení žluté kontrolky motoru? Tím podtlakem to tedy nebude, takže svíčky nebo zapalovacé moduly?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k vydrzi HTP sem hodim moje posledne cislo: 209 300 a dnes poobede sla z domu. namotal som na nej ako druhy majitel cca 136 tisic km (4 razy okolo rovnika a nejake drobne, kua :doh ), z toho 63 tisic na LPG. spotreba oleja medzi vymenami je od hornej rysky po dolnu, nedolieval som. motohodiny serva hovoria, ze by to mohli byt realne kilometre.denne tvrdo makala, dakujem jej za jej sluzby, ale uz bol najvyssi cas zmenit majitela. hlavne z priestorovych rodinnych dovodov. snad bude jej novej majitelke sluzit aspon tak ako mne. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jeje ze musel, a jak!!!

moja posledna pozadovan cifra bola 2400 z povodnych 3200. pani(slecna) mi ponukla 2000. placli sme si na 2150 s tym, ze mnou ponukane zimne gumy na diskoch si neberie.

kazdopadne lietadlo-mondeo chcem za utrzeny "budget" nechat prerobit na LPG pocas nasledujucich 2 tyzdnov, mam dovo, takze nebude tak velmi boliet ked budem par dni bez auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mira: a prečo myslíš, že odíde do večných lovíšť? Má dáke chorobné príznaky, horšie štartuje, žerie olej alebo palubová doska je už vysvietená ako Las Vegas?

NeoCZ15: No ja by som skôr bral BME než AZQ.. Tož nemá nEGRa, už sú na nej dlhšie lišty atď :)

Slant: gratulujem k predaju, snáď bude novej majiteľke slúžiť rovnako dobre.

Editováno: , autor: PaveloSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

NeoCZ15: No ja by som skôr bral BME než AZQ.. Tož nemá nEGRa, už sú na nej dlhšie lišty atď :)

...

Tak delší vodicí lišty na rozvoďák se snad od roku 2003 montovaly i zpětně na všecky haťapky v rámci servisu, aby se předešlo zbytečnýmu přeskakování, ne? Pochybuju, že by ještě někdo na svým motoru neměl vyměněný původní lišty za prodloužený provedení - jedině pokud by měl haťapku z výroby před rokem 2003 jako muzeální exponát a stála mu na špalkách aniž by s ní bylo ježděno...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak delší vodicí lišty na rozvoďák se snad od roku 2003 montovaly i zpětně na všecky haťapky v rámci servisu, aby se předešlo zbytečnýmu přeskakování, ne? Pochybuju, že by ještě někdo na svým motoru neměl vyměněný původní lišty za prodloužený provedení - jedině pokud by měl haťapku z výroby před rokem 2003 jako muzeální exponát a stála mu na špalkách aniž by s ní bylo ježděno...

Myslíš v rámci dákeho origo garančného servisu alebo že si to ľudia nechali sami vymeniť?

Lebo som si istý, že na našej 2004 AZQ Škodovka takéto niečo zadarmo nerobila...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...