Přejít na obsah

Koule s červenou kapalinou-bordel


peetr

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...
V nádobce s chladící kapalinou se v horní polovině usazuje jakýsi kal, tmavý, šedý mazlavý-plastelína. Dřív to tam nebylo.

Oleje ale nepřibývá, voda neubývá, tak co to je?

Po pár stech kilometrech toho černidla zas přibylo.

Mezi blokem a víkem je kolem těsnění vytečené cosi černé, na pravé straně víc.

Takže vadné těsnění?

Určite je to tesnenie pod hlavou .Výmena tesnenia+chladiaca kapalina--5200Sk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, tak taky se mi začala objevovat špína na okraji nádržky. Když jsem to kupoval, tak jsem si toho všiml a upozornil bazar na to. Oni to dali do kupy, ale neřekli co s tím dělali. Nádobka byla čistá, chladící kapalina trochu matná. Byl jsem na výměně oleje, voda v oleji prý nebyla a servisman mi řekl, že to nic není, že to nevypadá na těsnění pod hlavou, ať s tím v pohodě jezdím. V autorizovaném servisu mi servisman řekl jednoznačně těsnění a hned začal počítat co to bude stát skončil na 4000 Kč. Tak babo raď komu věřit a jestli tomu nechat vyměnit těsnění. V neautorizovaném servisu cca 2000 Kč.

post-9055-1198602856_thumb.jpg post-9055-1198602870_thumb.jpg post-9055-1198602880_thumb.jpg post-9055-1198602895_thumb.jpg post-9055-1198602912_thumb.jpg

Editováno: , autor: jendam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ak to nieje olej (hoci aj dobrý servisák sa môže mýliť) tak by to potom mohla byť samotná chladiaca zmes.Ak tam niekto dolieval nejakú inú než tam bola,tak to zvykne zreagovať.Niekedy to len zmení farbu (môj prípad) ,ale niekedy sa to vraj zvykne zraziť na gelovitú kašu.Záleží od pomeru.A to je už nebezpečné.Potom už pomôže jedine všetko vypustiť,párkrát motor prepláchnuť a namiešať novú zmes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem mel tenhle problem, resp. porad mam. Nadrzku jsem vyplachl technickym benzinem. Blblo mi cidlo teploty chladici kapaliny a taky kontrolka chladici kapaliny. Po vyplachnuti jsem jezdil tyden ok a ted mi ta cervena kontrolka zacala blikat znovu. Teplota uz ale ukazuje ok. Navic to dela jen kdyz je motor studeny, po kratke jizde staci motor vypnout/znovu nastartovat a blikat prestane. Bordel v expanzce jsem mel taky (sedy povlak) ale v takovym mnozstvi jako mate vy. Zkuste ji vymontovat/vyplachout/dolit znova smes.

Osobne jsem zacal pozorovat jeste i unik chladici kapaliny cca 1-2deci tydne. :feve: Nemam z toho dobry pocit. Kolem hlavy motoru je drobne zacerneni. Ze by to melo nejakou spojitost s tesnenim pod hlavou?

Mam fabku r.v. 12/2002, 1.4MPI 50KW najeto 110 000KM. Pod vickem motoroveho oleje jsem mel jednou taky sedou smes, bylo to pri kratke jizde (kolem 5km), venkovni teplota -5 -> pry je to bezne vysrazeni. Pri dlouhe jizde jsem zadny sedy povlak pod vickem nemel. Kontrolka chladici kapaliny mi ted blika skoro uz 4 den, takze nevim. Jak jsem cetl spousta lidi s tim normalne jezdi.... Nema to taky nejakou spojitost s cidlem na termostatu?

Co to tesneni pod hlavou pomuze to?

Dikec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Taky jsem mel tenhle problem, resp. porad mam. Nadrzku jsem vyplachl technickym benzinem. Blblo mi cidlo teploty chladici kapaliny a taky kontrolka chladici kapaliny. Po vyplachnuti jsem jezdil tyden ok a ted mi ta cervena kontrolka zacala blikat znovu. Teplota uz ale ukazuje ok. Navic to dela jen kdyz je motor studeny, po kratke jizde staci motor vypnout/znovu nastartovat a blikat prestane. Bordel v expanzce jsem mel taky (sedy povlak) ale v takovym mnozstvi jako mate vy. Zkuste ji vymontovat/vyplachout/dolit znova smes.

Osobne jsem zacal pozorovat jeste i unik chladici kapaliny cca 1-2deci tydne. :feve: Nemam z toho dobry pocit. Kolem hlavy motoru je drobne zacerneni. Ze by to melo nejakou spojitost s tesnenim pod hlavou?

Mam fabku r.v. 12/2002, 1.4MPI 50KW najeto 110 000KM. Pod vickem motoroveho oleje jsem mel jednou taky sedou smes, bylo to pri kratke jizde (kolem 5km), venkovni teplota -5 -> pry je to bezne vysrazeni. Pri dlouhe jizde jsem zadny sedy povlak pod vickem nemel. Kontrolka chladici kapaliny mi ted blika skoro uz 4 den, takze nevim. Jak jsem cetl spousta lidi s tim normalne jezdi.... Nema to taky nejakou spojitost s cidlem na termostatu?

Co to tesneni pod hlavou pomuze to?

Dikec

Tak misto cisticich prostredku jsem koupil novou expanzku za 200Kc a problem je vyresen.

Myslim, ze se to za ty prachy ani nevyplati cistit! :p

PS. Ten sedy povlak pod olej. vickem u motoru se dela jen pri kratkych jizdach v zime, takze don't worry ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Navštívil jsem (bývalého!) dvorního mechanika. Jsem rozrušen. Nakonec byli dva a poslali mě dom. Čili těch 1400Kč za první výměnu těsnění je nenávratně odepsaných. Prej tomu nic není, žádnej volej tam není a vlatsně je to lepší než z výrobního pásu. Přebroušení hlavy prve neudělali a stálo by navíc 800.

Vyčistil jsem hrdlo a po 260km je celé potažené šedou plastelínou vonící spáleným volejem. Žebra v nádobce začínají černat.

V autorizovaným servicu je zarovnání hlavy taky nadstandartní služba, vozí to strojařům. Tam by to vyšlo na 4500,- +- a záruka prej dva roky. Ten lump co mi to dělal prvně má záruku 6 měsíců a vydrželo to rok a čtvrt.

Odedneška jezdím čínskou metodou, dokud to jede, tak nic nevidím.

Editováno: , autor: peetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle problém se táhne už od favoritů.Já teda pokud měním těsnění pod hlavou,vždycky nechám hlavu přebrousit a někdy i vyvařit pokud je hodně vyžraná.Taky je třeba zkontrolovat přesah vložek válců v bloku a případně upravit.Ono to stojí o něco víc,ale nestojí to za případné reklamace a následné další náklady. Nikdy se mi žádné auto nevrátilo,že zase teče.Přebrousit to nechávám za 400,-a mám jistotu.Nech si to udělat někde, kde to neodbudou a ví co dělají.Ale i po výměně se může nějakou dobu objevovat kal v expanzce,to se z chladícího systému vyplavují zbytky oleje a někdy je problém to jedním vyčištěním odstranit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tenhle problém se táhne už od favoritů.Já teda pokud měním těsnění pod hlavou,vždycky nechám hlavu přebrousit a někdy i vyvařit pokud je hodně vyžraná.Taky je třeba zkontrolovat přesah vložek válců v bloku a případně upravit.Ono to stojí o něco víc,ale nestojí to za případné reklamace a následné další náklady. Nikdy se mi žádné auto nevrátilo,že zase teče.Přebrousit to nechávám za 400,-a mám jistotu.Nech si to udělat někde, kde to neodbudou a ví co dělají.Ale i po výměně se může nějakou dobu objevovat kal v expanzce,to se z chladícího systému vyplavují zbytky oleje a někdy je problém to jedním vyčištěním odstranit.

pokud vím tak u favorita se přebrušova hlava proto, že tam lidi dávali obyč fridex který nebyl pro hlinikovej motor a kapalina postupně narušila hlavu motoru a bylo vystaráno. Pokud odejde jen těsnení na což dost trpí MPI ve fabkách, hlava se přebrušovat nemusí (pokud teda není vyžraná ale při použití kapaliny G12 by neměla být). Hlavně doufej že po výměně těsnění dotáhli hlavu přesně podle manuálu (je přesně určeno pořadí utažení šroubů) protože mě to tenkrát na fáčku nedodrželi a těsnění pak špatně dolehlo a po ujetí 20tis km jsem byl zase v pr****

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud vím tak u favorita se přebrušova hlava proto, že tam lidi dávali obyč fridex který nebyl pro hlinikovej motor a kapalina postupně narušila hlavu motoru a bylo vystaráno. Pokud odejde jen těsnení na což dost trpí MPI ve fabkách, hlava se přebrušovat nemusí (pokud teda není vyžraná ale při použití kapaliny G12 by neměla být). Hlavně doufej že po výměně těsnění dotáhli hlavu přesně podle manuálu (je přesně určeno pořadí utažení šroubů) protože mě to tenkrát na fáčku nedodrželi a těsnění pak špatně dolehlo a po ujetí 20tis km jsem byl zase v pr****

Už jsem se setkal s vyžranými hlavami i u Fabek.Spíš to vypadá, že to způsobuje rozdílná slitina hlavy a bloku.Není už tak hrozné joko u faček,ale objevuje se to.Přebroušení je jistota a správné utažení samozřejmost,alespoň by mělo být solidním servise. kol117

Editováno: , autor: KAMIKADZE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

jj, zvažoval jsem dlouho kam to dát a nakonec zvítězil jeden chlapík, který dělá převážně koncernové vozy.

Když jsem mu to ukázal, hned věděl o co jde a suveréně na mě spustil, co a jak...

Už jsem u něj auta měl, tchán u něj servisuje co jezdí a spousta dalších mi ho doporučila, tak to snad byla dobrá volba.

Jen je trochu dražší, než "vesničtí" mechanici, ale zase levnější než Škodovácký servisy.

Ve Škodovce mi řekli 6-8tis, podle toho co všechno by dělali (takže spíš k 8tis) a tady mě to stálo 5tis (vymontování, odstrojení a umytí hlavy, odvoz na přebroušení, tlak.zkouška, výměna sady těsnění včetně šroubů, zkušební jízda :) , jo a abych nezapomněl, dvojí propláchnutí soustavy ).

Právě jezdím na octovou vodu a po ujetí 1.000km mám přijet na překontrolování.

Tak uvidím časem, jestli to všechno funguje jak má :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady u nás je to pro mě docela zábavná oprava. Sundám hlavu, zajedu za Šternberk, hlavu mi srovnají na počkání dnes už za nějakých 300,-. Cestou zpátky koupím těsnění a půjčím momentový klíč.

Jo a hlava je prožraná každá. I ty, co jezdily se správnou kapalinou. Bývaly doby, kdy jsem se vlezl do 500,- za materiál + frézování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak se přidávám do klubu Fábek (1.4 MPI, 50Kw, 2000) se zanesenou expanzní nádržkou. Těsnění pod hlavou jsem nechával měnit na podzim, bohužel si už nevzpomínám, jestli v té době baňka vypadala takhle. Pamatuju si ale, že už tenkrát jsem pozoroval černé částečky, které byly usazené v hrdle nádržky. Teď jsem nechával měnit vodní pumpu z důvodu řůžového maglajzu u těsnění pumpy a zdá se mi, že je v baňce teď toho sajrajtu víc. Byl bych nerad, aby bylo opět v háji těsnění pod hlavou a k tomu mi ani nepřipadá, že by v baňce byl přímo olej. Popis se shoduje s tím, co uváděl uživatel Peetr... A je fakt, že mi delší dobu připadá, že auto (tedy spíš motor) po skončení jízdy dost divně smrdí a je cítit i venku (spálenina, snad z oleje). Vzhledem k tomu, že příčina v tomto tématu nebyla úplně jednoznačně určena, chtěl bych se zeptat, zda někdo nemáte podobnou zkušenost? Díky, M.

post-20941-1245929597_thumb.jpg

post-20941-1245929621_thumb.jpg

post-20941-1245929673_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak to vyzera je este dost fabii ktore maju tento problem ... myslim ze necistoty a mastne cerne skvrny sa ta dostavaju jedine cez nie dober funkce tesnenie pod hlavou motora ... a taksito stoji za premysleni ci sa oplati v tako pripade dat hlavu prefrezovat a zrovnat ... co ja zatial viem ... OPALTI SA ... mna caka vymena tesnenia a expanznej nadobky chladiacej tekutiny asi v Septembri ked sa dostane snad na trosku dlhsiu dobu domov...Inak vraj toto je chyba hlavne starsich rocnikov tak by ma zaujimalo ci takyto porblem mali aj nejake novsie rocniky ako napr. 2005 vyssie ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...