Přejít na obsah

Panel stropního osvětlení a napojení kamery


Pontiac_CZ

Doporučené příspěvky

Ahojte,

potřebuju napojit onboard kameru na napětí a chci ho odebírat od stropního osvětlení. Musí tam být aspoň jeden vodič, na kterém 12V spínané klíčkem auta, což potřebuju.

No a začínám základem: jak se pod panel dostat. :) Kdo jste se do toho dostávali, můžete poradit? Předpokládám, že tam bude nějak nacvaklý, žádné šroubky viditelné nejsou. Zkoušel jsem zabírat různě ze stran po okrajích, ale drží jak helvítská víra. No než něco ulomit, radši se zeptám.

Takto to u mě vypadá.

post-59096-0-49577900-1297111078_thumb.j

Editováno: , autor: Pontiac_CZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak, po 3 týdnech :) pojďme dál. Dnes jsem se dostal k tomu, abych vycvakl průsvitný plexisklový dekl, ale šroubků tam moc není (viz foto). Je to tedy jen jeden záběr, ale očumoval jsem to z různých úhlů a nikde pod tou dlouhou žárovkou šroubky nejsou, ani u té menší jsem je nezahlédl.

Můžeš navigovat dál? Možná to mám nějak jinak. Zkoušel jsem i úzkým šroubovákem do těch dvou otvorů vlevo od velké žárovky, jsou tam jakoby packy, ale neměl jsem ten pravý nástroj a nic se mi uvolnit nepovedlo.

post-59096-0-65551200-1298930027_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já předpokládám, že bude potřeba další části vycvaknout ven, ale které a hlavně jak - zkoušel jsem s tím hýbat a tahat za to, ale drží to. Proto hledám radu někoho, kdo ví přesně, kde jsou jaké plastové packy (které bych nerad ulomil, což je u dnešních plastových šmejdů raz dva).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vypadá to, že budeš museet víc zabrat... ale doporučuji něčím širokým na dvou místech. Zkouušej jakoby pružit silněji, silněji silněji až to povolí. A nebo nebylo by lehčí sundat celý ten díl i s tím plastem okolo???

Já mám ten novější typ a když jsem to sundával, šel jsem na to ze strany od střešního okna. Nechci teď kecat, ale mám pocit, že na této straně jsou ty kovové západky a ze strany čelního skla je to jako by podsunuté. Takže bych páčil jen na straně střešního okna a po bocich.

Nejlépe něčím zahnutým do "L", ať se neopíráš o stropnici.

příručka radí jen toto....

post-55712-0-97776500-1299098811_thumb.j

post-55712-0-76233000-1299098821_thumb.j

Editováno: , autor: jirina5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná taková otázka mimo,kde jsi přišel na to,že ve stropním světle je 15 spínaná klíčkem ? Já to teda měřil a je tam stálý proud,takže na automatický spínání kamery od napájení stropního světla zapomeň.....pokud nemáš nějakej atyp,což teda dost pochybuju....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavka: to, co mám, sedí na modifikaci GLX z tvého návodu (ačkoliv auto je označeno SLX). Takže celý komplet vycvaknout, fíha - budu asi opravdu muset zabrat. Snad to vydrží. Zkusím dle rad, nejdříve blíže střešnímu oknu.

K tomu klíčkem spínanému napětí nahoře - všiml jsem si, že podsvětlení tlačítek otevírání střechy (oranžové) se zapne s otočením klíčku a pak také vypne. Je to závislé pouze na klíčku, nijak to nesouvisí např. s obrysovými nebo potkávacími světly. Předpokládal bych tam standardních 12V, ne?

Jestliže je tam použit čtyřpólový konektor, dovedl bych si představit, že jedním vodičem se přivádí stálých 12V (takže lze spustit světlo natvrdo a stále), druhým 12V pouze při událostech - odemčení auta / vytažení klíčku (kvůli nastupování / vystupování), a třetí pro napájení právě posvícení těch tlačítek. Čtvrtý nevím - i když se v autě mínus pól kostří, tak i přesto se kvůli minimalizaci odporu může vést mínus čtvrtým vodičem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se takhle snažil vycvaknout, až jsem téměř sundal tapec střechy jak jsem to rval, abych následně zjistil, že jsem přehlídl dva šroubky, které světlo držely ve střeše. :D To se tedy stalo ve Fábii... Ale pokud tam žádné nejsou, tak holt zabrat...

Jinak co se týče "stálých" 12V - mám na ně napojen antiradar, když člověk odejde za auta a zamkne, tak se po pár minutách elektrika vypne a po odemčení se zas zapne, pokud tedy zapomenu antiradar vypnout ručně tak vím, že se vypne za chvíli sám. Tak to bylo už u staré Fabie, takže to bude asi to samé...

Ale pokud je tam opravdu něco, co se rozsvítí po otočení klíčkem (jako třeba vypínač světel snad u každého auta), tak tam elektrika musí jít, já bych to prostě rozebral a zkusil. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

samurai: je možné, že to není stálé napětí a že se opravdu po pár minutách vypne (je to ostatně logické, člověk by si tak mohl nechtěně vymlátit baterku).

Ale mě jde hlavně o to napětí spínané klíčkem, vše zde už bylo řečeno a je řada na mě a mém destrukčním pokusu. Bojim, bojim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...