Publikováno Únor 13, 201114 r Ahojte. Motorček ventilátora na Fabii mi pri pomalých oráčkach popískavá. Môžu to robiť uhlíky? nevidel som to nikdy rozobraté. Dá sa motorček opraviť? Nie náhodou kvoli tomu asi odišiel predradný odpor,alebo tepelná poistka?
Únor 13, 201114 r Je přidřený. To znamená, že ložiska kladou moc velký odpor a motorek odebírá nadměrný proud - proto hoří pojistky, předřadné odpory a další komponenty. Musí se minimálně namazat ložiska motorku, jenže to moc dlouho nevydrží, musí se to zhruba co půl roku opakovat a vzhledem k možnostem přístupu k ventilační/topné jednotce ve fábuli vyjde nakonec jednodušeji a levněji celý motor vyměnit.
Únor 13, 201114 r Kolik stoji ten motorek? Me to dela hlavne v zime ale jinak ne mam to resit? zatim mi pojistky ale nevyletely..
Únor 13, 201114 r Podrž se - v Auto Kelly (doufám že jsem se trefil, obrázek tam k němu nemají) stojí levnější verze 3540 Kč s daní, ten dražší, který na obrázku mají (a který odpovídá do fábule), tak ten nabízejí dokonce za 5783 Kč (OEM kód: 6Q1820015, 6Q1820015G, 6Q1820015C, 6Q1820015H) !!!!
Únor 13, 201114 r Rozebrání půlky palubovky (před spolujezdcem) a namazání ložisek vyjde asi laciněji - a nevyhneš se mu.
Únor 14, 201114 r Mam stejnej problém, na nejpomalejší polohu při točení levé zatáčky je popískávání nepatrně slyšet, měl jsem ho i vyndanej ale stejně jsem se dostal promazat pouze jedno ložisko, pro promazání druhého by se musela vylisovat vrtule a to se mě opravdu nechce a ani nemam lis a kladivem do toho mlátit nebudu. Uvidíme zatim je to opravdu nepatrné až to začne řvát víc budu to muset nějak řešit. Měnil někdo už ty ložiska ? jde to vůbec ? jako 3500kč je opravdu paráda :-( ona se jim vůbec ta elektronika v tom autě povedla, nekonečnej příběh oprav.
Únor 14, 201114 r Ty ložiska jsou s největší pravděpodobností bronzový futra - takže vyměnit je znamená tentýž problém odložený o dva roky. Jinak pod tu vrtuli se jde dostat dlouhou jehlou na injekční stříkačce - musí se vyžíhat nad plamenem, aby změkla a opatrně ohnout, aby se nezaštípla - a pak to jde.
Únor 16, 201114 r A kdyz to necham tak.. jak dlouho typujete vydrz nez se zadre? ted kdyz o tom vim tak mu uz aspon zapinam topeni a to pomaha .. alespon to tak zbesile nepisti
Únor 16, 201114 r To neví nikdo, podle mne ani výrobce toho motorku. Ten má jenom jakési "životnostní zkoušky", během kterých motorek odběhá v určitých režimech otáček nějaké hodiny (někdy i do naprosté likvidace), možná že zkoušejí i vliv různých teplot, ale nikdo a nic není odolné proti závadě nebo lidské blbosti - například když na montážní lince někdo do toho ložiska zapomene dát mazivo nebo když ho tam automat nadávkuje málo. Já osobně jsem tyhle problémy u několika různých aut řešil vždycky parafínem rozpuštěným v benzínu - injekční stříkačkou s jehlou jsem roztok vpravil pokud možno co nejblíž k ložiskům. Parafín má tu výhodu, že po vypaření benzínu nestéká a ohřátím zateče i do nejmenších spár. Takto ošetřený ventilátor mi i přes předchozí strašlivé vrzání a hvízdání dál sloužil víc jak 4 roky na Formanu - a to i v nejhorších mrazech. Stačilo na podzim preventivně kápnout na hřídel těsně vedle ložisek uvedený roztok - parafín v trošce technického (v nouzi klidně i automobilového!!!) benzínu. Sice to smrdí, ale funguje to. Bohužel nedokážu říct, jak dlouho trvá "dobývání se" k motorku topení u fábule/rooma, protože jsem to ještě nerozdělával - určitě se ale tady najdou tací, kteří už tu anabázi absolvovat museli.
Únor 16, 201114 r No už jsem motorek vyndaval dvakrát a je to sice pakárna, ale dá se to, pořád lepší než bylo kvůli ventilátoru vyndání topení u stodvacítky to bylo peklo. Tady u tý Fabie je to demontáž tak na čtvrt hodinky. Odpojit baterku kvůli bagu spolujezdce ( jistota), sundat odkládací schránku před spolujezdcem, odpojit motorek a celej ho dokola rozšroubovat cca 8 šroubků. Pak jde motorek normálně vyndat. Mám tedy verzi s origo klimou, takže nevim jak moc se to liší s verzí bez klima.
Únor 16, 201114 r Klima - bez klimy se liší jen elektronikou, ovládáním klapek a dalším (chladicím) "radiátorem" v tělese - motorek s větrákem je u všech verzí stejný, jeho uložení taky. Svého času jsem ty držáky (i další věci na topení/klimu) vyráběl. Radku, myslíš, že bys dokázal pro mne i pro ostatní popsat blíž postup toho vyndání přihrádky - třeba kde jsou "zákeřné" západky nebo nějaké schované šrouby, aby se při té demontáži přihrádky neponičilo víc než je nezbytně nutné? I když ono se to asi bude mezi F1 a F2/R dost lišit... Dík.
Únor 16, 201114 r Klidně zítra to vyfotim a popíšu. JAk je to řešené u F2 bohužel nevím. Upraveno Únor 17, 201114 r od radek.me
Únor 17, 201114 r Ok takže, nic složitého ani záludného tam neni, vyšroubujou se šroubky 5 ks viz foto, sundá se černej boční kryt palubky ten je jen nacvaknutej stejně jako je tomu na straně pojistek, potom jde kaslík normálně vyndat po odsunutí je nutno ještě vytáhnout konektor světýlka kaslíku a odpojit hadici klimatizace přihrádky pokud je tím auto vybaveno.
Únor 17, 201114 r Ja take namazal a uz rok ok zadne piskani jak v zatackach tak i v rychlostech ventilatoru
Únor 21, 201114 r Zdravím, dle postupu jsem kastlík sundal a objevil se předemnou motorek ventilátoru , jak z něj ale sundat ten kryt? Dííky za info
Únor 21, 201114 r Po obvodu kolem toho krytu jsou šroubky. Větrák je držený myslím 5 nebo 6 šroubky - vyndáš šroubky a tahem k sobě vyndáš část krytu spolu s celým větrákem - je motorem zasunutý dovnitř do toho válce, co vystupuje jako by proti spolujezdci a utěsněný gumovými špalíčky za těleso statoru. Neuškubni si dráty k motoru - je tam konektor, tak ten nejdřív odpoj. EDIT: Vyndané to vypadá takhle: http://www.automedik.cz/nahradni-dily-chlazeni-klimatizace-a-topeni-skoda-fabia-hb-8-04-12-06-kombi-8-04-12-07-sedan-8-04:899.html?sk=28&pid=32682 Upraveno Únor 21, 201114 r od Ekkar_z_Bastlírny
Únor 21, 201114 r Ad: Ekkar_z_Bastlírny Dííky za odpověď zkusím to sice vím že to bude dočasné, ale co snad na nějakou chvilku než něco seženu.
Únor 24, 201114 r Takže kamarádovi se to podařilo sundat a namazat, úspěch byl zaručen , ale k mém smůle bohužel, jen do druhého dne a je to ještě horší než předtím. Takže hurá na shánění nového motorku.
Únor 25, 201213 r Téma je sice rok staré, ale přispět asi myslím můžu. Byl jsem nucen také ventilátor namazat. Rozdělal jsem to v slunečný únorový den na parkovišti před domem úplně v pohodě podle knihy "Jak na to". Vysypala se na mě hromádka suchého listí a tak jsem ještě vyklepal listí i z kabinového filtru. K promazání jsem použil FAB Mazadlo Plus protože nic jiného po ruce nebylo. Snad to chvíli vydrží a na příště koupím nějakou vazelínu ve spreji... ... Tak po měsíci ventilátor sice nijak nehlučí a řekl bych že i jeho výkon je uplně v pořádku. Jen bohužel začaly také hořet pojistky. Takže jsem ložiska vyčistil WDčkem a pak nastříkal vazelínu ve spreji. Uvidím jak to dlouho vydrží. Pokud mi budou pojistky praskat dál, vrazím tam místo 25A 30ampérovku a uvidí se. Upraveno Březen 24, 201213 r od Dubák
Září 17, 201212 r U dvojkové fábule se musí odmontovat skoro všecky plasty na palubce a budíky. Musí se odpojit a vyndat bag spolujezdce a povolit a nadzvednout celý zbytek palubky - pak se dostaneš k větráku. Minulý úterý jsem se pokoušel na větrák dostat jen vytažením přihrádek před spolujezdcem ve fábuli jednoho kolegy tady z fóra a neuspěl jsem - horní se dala, spodní ne, po konzultaci se servisem prý jen po té demontáži většiny krycích plastů, budíků a bagu a nadzvednutí zbylého skeletu palubky...
Září 17, 201212 r Promin špatně jsem se vyjádřil. Jedná se o jedničkovou F. Kastlík jsem vytáhl větrák vidím,ale japak ho dostanu ven. Nějaké fotky nebo manuál. Hledal jsem tady,ale není tady nikde návod. Upraveno Září 17, 201212 r od Jay Kay
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.