Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

no to asi jo, v době, kdy začala škodovka mluvit o plynu, nechávali si ze Strakonic posílat MTV Tomasetto a zkoumali, proč je tam jednou o litr víc, jednou o litr míň....podle mojí zkušenosti to nikdy nemůže být stejné, jiná teplota, jiný tlak,roztažnost plynu, čerpadlo na pumpě, prostě pokaždé jsou jiné podmínky pro plnění nádrže....proto je na nádrži vyraženo max. 80%, není tosměrodatné, že to musí být právě 80%.....to co mi na můj email někdo z Vás poslal(možná zrovna Ty) nemá s MTV Tomasetto nic společného, tipovval bych to na nějaký ICOM či něco jiného italského, zřejmě jejich dodavatel chtěl ušetřit(nebo škoda požadovala nižší cenu), tak tam mohli dávat něco jiného než na začátku zkolušeli.....kdo ví...

  • Autor

Přidám se do diskuze. Mě se ted ručička ukazovaní LPG (počítač s ní) chová zvláštně. Pokud přešvihnu těch 38l, ukazuje dojezd 0 a leží na nule. Postupně jak vyjíždím l LPG navíc se zvedá dojezd,až se dostanu na 38l v nádrži a ukazuje dojezd 420 -440 km jako když to bylo nové.Pak to jde zase dolu k nule.

 

Pro karla.lpg: Co když se na výměnu multiventilu vykašlu a budu měřit dojezd denním počítadlem km jako ve Felicii, kde ukazatel také nebyl? Hrozí nějaké riziko?

No chtělo by to něco hromadně podniknout protože jakmile to budou řešit jen jednotlivci tak je to k ničemu,vždyt jen tady na foru je 5 aut s timto problemem s multiventily,ale pořad nechapu proč odchazeji ty vstřiky okolo těch 40 tis,co tam muže byt za problem vždyt to montaži byt nemuže ne?I ty blbe valteky vydrži 100 tis a pak jdou za par korun zrepasovat.Chtělo by to aby škodovka prodloužila nějak zaruku na lpg dokud problem s těmito věcmi nevyřeši,teda pokud někdy vyřeši,protože nejhorši je to že se tyto auta s lpg nedělaji a udělalo se jen par "pokusnych" kusu a timto to haslo.Timpadem asi nebude moc velka chut něco se zakazníky kteři to draze zaplatili řešit.Jinak BajnyPhoenix:Pokud maš auto v zaruce tak je s tim neustale otravuj,proč by ses měl s něčim smiřit co nefunguje a ty jsi za to zaplatil,podle mne velka blbost,zvlašt v zaruce,je třeba chodit do těch servisu a otravovat je at o tomto problemu vi.

Upraveno od bitttpower

  • Autor

Bittpower auto už v záruce nemám. Ta skončila 20.4.2013. Ono to docela letí.Ted nabízí tzv. kulanci. Škoda pokud je to záruční vada po záruce i nadále uznává vadu, i když by nemusela a platí nové díly. Práci si však musí zaplatit každý sám.

 

Ty vstřiky opravdu způsobuje špatný plyn. Landi Renzo je moc sofistikované na východní trhy se špatným plynem. Já neměl problém, dokud jsem bral velké a také dražší společnosti Shell,Benzina u nás a Slovnaft na Slovensku. Pak se ve mně ozval hamoun a zajel jsem k levnější pumpě,kde byl LPG o 1,50 levnější a kterou jsem rok míjel. A následky na sebe nenechaly dlouho čekat. Než jsem vyjel nádrž rozsvítila se kontrolka výfukových plynu. ( vstřiky se zadřely mechanickými nečistotami a spalovalo se zbytečně moc plynu než bylo třeba a na to právě reagovalo čidlo výfukových plynu). Po jejich výměně opět jezdím k dražším společnostem Shell,Benzina nebo Slovnaft, kde je ovšem LPG stojan v jejich držení a ne pronájmu a problem se vstřikovačema už nemám. Cena za to je ovšem ta,že míjím malé LPG stanice s cenami 16,40 atd. a beru 17,00 nebo 18,20 přibližně a výběr čerpacích stanic  se podstatně zúžil jako, když jsem s plynem před 16 lety začínal. ČR je moc východ pro tak sofistikované zařízení.

 

( Je potřeba si uvědomit,že LPG je odpadní produkt a nečistoty jsou tam přirozené z povahy věci. Jeho kvalita závisí na tom,jak si kdo dá práci jej přefiltrovat. Víc filtrování, vyšší cena. A oblíbený český zvyk vzít kvalitní plyn a míchat jej s nekvalitním při zachování nálepky toho kvalitního dost komplikuje situaci kde čerpat. Proto jezdím na velké společnosti, kde to je jaktakž pod kontrolou)

Dodavatelem Shellu je Kralupol a ten má také problémy se škodovkami na LPG,. Mají několik škodovek originálů a mění díly v servisu stejně jako my. Podle mne LPG stojany na Shellu patří Kralupolu.....stačí se podívat na tu benzinku na www.mapy.cz a je tam Shell a Kralupol

Upraveno od treo

No když jsme u Shelky,tak sem tam taky jednou nabral a auto nechtělo moc jet(pocitově),takže dnes nabirat opravdu kvalitni plyn je celkem uměni,a troufam si řict že si nemuže byt nikdo jisty kde co vlastně nabere a to je ten pruser...Takže je to takova trochu ruleta...bohužel.Jinak na shell jsem potkal i vitogaz a ještě jednu firmu takže to zavaži kde kdo...

 

BajnyPhoenix:Jesti jse mužu zeptat,tobě ty vstřikovače měnili po zaruce nebo ještě v zaruce?Protože na jednom lpg forum se majitel Octavky rozštiluje že už nema auto v zaruce a v servisu mu řekli že musi zaplatit komplet vstřiky +práci samozřejmně.Jinak by to chtělo asi měnit i ten filtr plynne fáze dřiv,je blbost ho měnit až po 60 tis,pak se nedivim že to ty vstřiky nevydrži.Bude asi prostě  třeba řict v servisu at měni oba filtry při každe prohlídce,nevim přesně kolik to stoji ale kdyby to pomohlo tak by to bylo super.Takže když se škodovka vymlouva na nekvalitni plyn tak nevim proč filtr plynne faze neměni dřiv.

Upraveno od bitttpower

  • Autor

biitpower : vstřiky mně menili v záruce . Jinak pro uvedenou kulanci platí ,že auto musí být servisované jako by mělo záruku a dodržení  servisních intervalu.
Tak s tím filtrem nevím zda jsem to nepopletl. Jezdím každých 15 000 km na servisku a mení "malý" filtr a při 60 000 km ten "velký". Nevím, který je který. 

nebudou problémy v LPG od Kralupolu? Jezdí někdo na jiný plyn? Třeba Flagu? Já jezdím jen Kralupol, v zahraničí jsem byl jen směrem na západ a to jsem tankoval jen u velkých čerpadel 

  • Autor

nebudou problémy v LPG od Kralupolu? Jezdí někdo na jiný plyn? Třeba Flagu? Já jezdím jen Kralupol, v zahraničí jsem byl jen směrem na západ a to jsem tankoval jen u velkých čerpadel 

 treo Kralupol má čistý. U nás zaváží jak Benzinu, tak Shell kde beru LPG léta bez problému. Ale v době, kdy jsem byl na Slovensku měli vadnou várku a všude poničili auta na LPG kam to zavezli. U nás v PB je firma na plastová okna, má 14 Octaviíí LPG a poničila si všechna auta, která tou dobou natankovala tam, kde tu špatnou várku navezli.

Jaké mají problémy ti montážníci oken s auty? Myslím multiventily a vstřiky. Mně je jedno, za kolik tankuji, kdyby to mělo být kvalitní palivo. Ve Španělsku auto jezdilo lépe než doma. Najezdil jsem tam na jejich plyn cca 2 000 km. Spotřebu neřeším, když tankuji pod 10 litrů na 100 km. Když byl Kralupol schopen poslat desítky aut do servisu, může se chybička občas opakovat. Je to jako s naftou na východě, motory klepou a dělají problémy, Němci to doma neznají. Proto jsem si pořídil LPG, auta známých mají minimálně problémů na plyn, my to doprůměrujeme. Na skrytou vadu je záruka po dobu životnosti výrobku, stejně jako konstrukční vada, jenže oni to vyhrají kvalitou plynu, ale u toho multiventilu to asi neukecají

No vždyt by to měly byt kvalitni vstřiky za ty prachy....To tam mohli dat pistkove Valteky ktere by šly za par korun zrepasovat a bylo by po srandě.Pořad se škodovka vymlouva na kvalitu plynu a ja mam spousty znamych co jezdi na lpg a maji najeto 100-150 tis km na lpg s daleko levnějšimi systemy než je landi a funguje jim to bezproblemu a tankuji ten samy plyn co my.Landi vstřiky ujedou na plyn 40 tis a jsou ko,jak je to tedy možne???Ted se jen potvrdilo že připlacet za Landi je blbost když je to tak "cholostive" na plyn.A jejich oprava je nekřestansky draha.A navíc jak hledat po ČR pumpu s kvalitnim plynem?Jak to ma jako člověk udělat aby poznal že tankuje kvalitni plyn?Mnohdy to nejde ani podle ceny bohužel..

  • Autor

Treo jezdim do servisu Skoda v Příbrami a tam říkali, že mění v kuse vstřiky těm montážníkům, multiventily a v jednom případě větší závada. Tuším celé zařízení nebo motor, nevím přesně,to bych kecal.

No s cistotou LPG to je u nas spatne i na Slovensku. Vím a osobně jsem videl pracovníka Slovnaftu kontrolovat čerpací stanici na Slovensku, zda cisterna zavazejici stanici je opravdu Slovnaftu a je tam jejich ecoplyn. Tak beru tam,i kdyz je to tezke, kdyz tam stoji 0,699 EUR a jinde LPG vidím za 0,535 EUR.

U nas se výrobci nabízející kvalitní plyn sdružují v asociaci http://www.calpg.cz/   , jenže ten incident s Kralupolem dost narušil mojí důvěru. Já najel cca 2000 km na francouzsky a 1000 km na německý LPG a musím potvrdit,že auto je kultivovanější,tižší a má menší spotřebu. Navíc v té době byl levnější než u nás.

 

P.S. tyto problémy továrních vozu nechápu. Měl jsem namontované BRC do SKody 105S , 16 let stará a neměla za 6 let jediný problém (186 000 km) Pak jsem měl Lovtec ve Felicii 1.3MPI najel jsem s tím 293 000 km za 10 let a nemel jsem jediný problem. A to jsem vzal jednou nejaky sajrajt u Rozvadova. Auto nejelo, zralo 22l/100km a zařízení to přežilo. Landi Renzo mozna patri do Octavie (auta v nejake cenove skupine),ale ne na vychod, kde neschroupe nekvalitni plyn.

 

Koncern VW to asi pochopil,nebot Skody Octavie LPG uz nenabizi,ale Seat Ibizy s tim samym motorem na LPG ano. Zrejme je opravdu reseni CNG. To spinave byt nemuze.

Někde jsem slyšel, že v našem plynu je nějaká pryskyřice a ta dělá problém, bude lepit a ničit jemnější mechaniku. Problém možná mají ti co, tankují Kralupol, to jsme všichni, co se nám to .......tedy Benzina, Shell a Eurooil. Problémy mají služební vozy Octavia LPG Kralupolu...... tak asi budu brát jinde, AGIP je dobrý? Nebo je to vše jedna banda?

  • Autor

treo troufnu si říct,že asi všechno bude Kralupol,nebot to je přímo i rafinerie. A od ní to musí vzít všichni. Další rafinerie je Slovnaft až v Bratislavě,ale vzhledem k tomu,že ani on nezaváží své vlastní čerpací stanice Slovnaft ve Středočeském kraji naftou,benzinem kvůli vzdálenostia plní je českými palivy, předpokládám podobnou situaci u plynu.

do benzínu si každá čerpačka dává svá aditiva, tedy spíš společnost. Jeden benzín a po aditivech se chová trochu jinak, nazvou ho prémiovým palivem, ta prémie jsou aditiva, která se na západě dávají běžně, u nás se připlácí. Určitě mohou brát jeden plyn a trochu ho upravit na místě, občas i blbě. Je to chemie a šizení zákazníků po česku

plyn se na místě nijak upravit nedá, jak cisterna tak nádrže jsou tlakové nádoby, v potrubí, hadicích je tlak..je to o složení plynu co namíchají rafinérky.dále pak jak čistí filtry na cisternách, zásobnících, ve stojanech....všechno je o penězích, takže málokdo čistí.... .

takže si zákazník objedná levný plyn, té nejhorší kvality a potom nečistí filtry, aha, tak jsem to konečně pochopil :-(, proto mně to v zahraničí tak jezdilo

ne, to jsi nepochopil, já kvalitu plynu neovlivním, spíš je to o předpisu kvality plynu dle EU, to musí dodavatel plnit...kdysi to bylo tak, že jsem měl smlouvu s dodavetelem, dojel, natankoval, zamkl si mou cisternu, pak jsme mohli řešit případné reklamace....dnes je dost kvalitních firem, co vozí plyn(Flaga,Primaplyn a další),takže ti si kvalitu drží...pak jsou takové firmy, co skupují plyn kde se dá, prodávají kde se dá...např. ONO ná ceny 14.90, na které my ani nedosáhneme,takže to asi je v něčem jiném....já jako odběratel musím mít v registru na celní správě zapsány dodavatele plynu, za každého kdo by mi vozil plyn musím zaplatit správní poplatek tisíc korun, takže kdybych jich měl 9, tak platím každé dva roky za každého tuto sumu, není to tak jednoduché nakoupit plyn kde se zlíbí, vše musí sedět, včetně minimálně 10x zablombovaných výdejních stojanů....

v zahraničí ti to jezdilo, protože mají jiné složení plynu, např. chorvati mají 70/30...propan/butan, ale pak má auto lehce vyšší spotřebu

Je fakt že v Chorvě jelo auto na jejich plyn fakt lip.No je to trochu uvalene na hlavu pokud to plni kvalitu plynu dle EU ale stejně odchazeji vstřiky atd,to pak nemusi byt žadny předpis když se stejně pumpy zavažeji takovym bordelem

Upraveno od bitttpower

  • Autor

Další postřehy: Aniž bych cokoliv udělal, tak pokud natankuji 38l , ručička i palubní počítač se chovají normálně,jako by se nic nestalo. Vidím plnou nádrž.

Takže se zdá, že nádrž  STAKO je 55l ,ale Škoda zmenšila výchozí objem na 44. (Ten považuje za 100% objem nádrže). Z toho je 80% je těch 38l.

A na toto je kalibráno ukazovaní paliva. U nového vozu musí být pojistka,která to zastaví na těch 80% = 38l. U mně se něco stalo,že to u 38l nezastaví jako dříve, nicméně slyším cvaknout ventil. Pokud čerpání zastavím sám  ve chvíli,kdy slyším cvaknout ventil,vše ukazuje spravně. Pokud ne, tak klidně dočerpám až na 50l ,ale ukazovaní paliva zblbne viz předchozí moje příspěvky. Takže si myslím,že nemám vadný multiventil,ale něco na tom ventilu,co vložila Skoda na blokaci u tech 38l.

A ostatním to odejde celé, pokud přes tu blokaci chtějí narvat 80% paliva ne ze 44 objemu,ale 55.

No ja nevím,toto  píše Škodovka v dodatku k obsluze Octavie lpg:post-32346-0-55318000-1375547974_thumb.j

Takže by se tam mělo vejit 44 l

Upraveno od bitttpower

Já tam narvu 38 a stejně mi to ukazuje kraviny. Natankováno 38, ujeto přes 100km, stále ukazuje plnou. Auto stojí den v garáži. Přijdu, otočím klíčkem, abych se kouknul, co dělá ručička. Je stále plno. Přijdu za 3 hodiny a už ukazuje jen 3/4 nádrže. Auto stálo ve stínu v garáži. Už se těším, až budu volat v pondělí do Škodovky. Věřím, že budou mít radost :)

Tak pokud to takto blbne,tak určitě reklamovat jak objem načerpaneho paliva tak i ukazatel paliva,protože je evidentně něco špatně...

Myslim že škodovka bude proklinat den kdy misto diodoveho ukazetele na středove konzoli začla montovat ten ručičkovy misto ukazatele teploty chladici kapaliny,ktery tam mohl klidně zustat a bylo to užitečnějši.Navic ten ručičkovy ukazuje stejně nepřesně jako ten diodovy,takže vlastně opět nic nevyřešili

Upraveno od bitttpower

Měření plynu je jen orientační,když se člověk podívá na ten plovák,je mu hned jasné,že to měří jen odhadem. Plovák se za jízdy zmítá nahoru a dolu, software to potom průměruje a nějaký nesmysl ukazuje. Benzinová nádrž má potencimetr na který je umístěn plovák, ukazatel benzínu je brzděný,proto ukazuje průměrnou hladinu nádrže,jinak by ručička palivoměru lítala jako zběsilá podle houpání auta. U LPG to asi počítá software,proto to ukazuje divně. Údajně se to kalibruje pomoci software.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.