Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Luboš nič v zlom,každý sme nejako začínali,ale ked neviem,tak sa radšej spýtam,alebo to dám urobiť niekomu čo sa tomu rozumie a ušetrím si kopu starostí

a výpustný je na spodku prevodovky,vyzerá úplne tak isto,ako ten kontrolný/napúšťací

Vloženo (editace)

Může i někdo potvrdit, zda-li jsem našel správný vypouštěcí a napouštěcí šroub převodovky u mé Fabky 1,4 16 V 55KW r.v. 2003. V DP psali , že převodovky od 09.01 ( zřejmě rok výroby) nemaj vypouštěcí šroub a olej se odsává z otvoru pro napouštění nebo dalšími třemi způsoby. Tak jsem zkusil hledat a našel toto :

1. foto - napouštěcí - imbus 17 , foceno od pravého kola ( je nad pravou poloosou)-

2. foto - vypouštěcí - -"- -"- , foceno od levého kola ( je pod levou poloosou )

post-21191-0-71723800-1338302069_thumb.j

post-21191-0-38330900-1338302227_thumb.j

Editováno: , autor: Casy
Vloženo

No tak prevodovka je vymenena aj lava kratka poloos ale ked som auto priniesol domov tak od vtedy ked natocim kolesa rovni volant ma odchylku cca 3 cm mohlo to byt sposebene aj vymenou polosoi?

Vloženo

Přímo s poloosou ne, ale s její výměnou, rsp. práci na nápravě ano.

Určitě Ti museli dělat geometrii. Pokud ano, udělali ji špatně. Teda geometrie může být OK, ale vys*ali se na nastvení "příčky".

Pokud ne, tak udělat!

Vloženo

tak tak....hlavne by som to videl v tom,že ako mechanik rozoberal čap na spodnom ramene.. :kol-32:

ak vozidlo neťahá do žiadnej strany alebo "neustreluje" predok vozidla,tak presadiť volant na tom tisíhrane ;)

Vloženo (editace)

Přesadit, o tom jsem taky přemýšlel, ale sundává se volant při takovém servisním úkonu jako je výměna převodovky a poloosy? Aby pak při jeho zpětném nasazení to nasadil o zub vedle?

Pokud ne, pak jak se příčka mohla posunout?

Proto to směřuji na u geometrii.

A tu pokud dělaná nebyla, bych dal udělat tak či tak. Ikdyž to "netahá" nebo "neustřeluje".

Editováno: , autor: Wojnar
Vloženo

NIE!..pri výmene prevodovky/poloosy volant nejde dolu...

a ako sa mohol volant/ "priečka" pootočiť??...veď práve tam som smeroval moju odpoveď... a to tým,že ak daný mechanik oddelil spodné rameno od hlavy ložiska (otoč) na tých 3 šróbkoch a nepoznačil si prvotnú polohu,tak pri spätnej montáži už si to "nesadlo" na pôvodné miesto...ono sa to nezdá,ale na "priečke volantu" sa to mohlo okamžite prejaviť..

ak by rameno povolil na matici spodného čapu,tak by "MOŽNO" k tomu problému nedošlo...ale GEOMETRIU ak spraví,bude len dobre :)

Vloženo

no prave ze na geoske som este nebol som nestihal ale pojdem asi zajtra dufam ze to geoska odstrani ozej je blby pocit kedidem rovno a volant mam cca o 3cm do prava ale auto netaha do nijakej strany vobec a volant nebol davany dolu len lava polos prevodovka a nejake veci s tym spojene takze smer geoska a dufam ze to bude OK

Vloženo

@libero1071:

No právě, když povolil a nepoznačil prvotní polohu, tak geometrii VŽDY!!

@Lubos740:

Tak je na to upozorni a trvej na tom. Ne každému se s tím chce "jebat" a "příčku" udělá jen tak aby se neřeklo.

Vloženo

No a je to ok ale tak jak ma zdrbali na geometri za znizeny podvozok tak to som necakal vraj to nevedianadstavit na 100 percent a je moznost ze sa mi budu drat pneu a strasne im vadila polooss ze je tensia ako prava ale tak mi dosla ked som objednaval na 1,9 TDi a vraj mam aj prehnutu napravnicu no asi zmenim podvozok :-)

Vloženo (editace)

?????

"...a strasne im vadila polooss ze je tensia ako prava...."

No, minulou neděli jsem byl pod autem bo jsem měnil olej a i já mám každou poloosu jinou.

Editováno: , autor: Wojnar
Vloženo

vsak aj ja ale na tom nezalezi mo povedal kamarat vraj pctavky pred fl to mali tak ak sa mi podari oskenovat papier z geosky tak ho som upnem je to na zasmatie vsetko je soro vychilene :kol-34:

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zdravím pánové,

stal jsem se majitelem Octavie I, r.v 2003 1,9 TDI Pd 96kw, 6q. . Předem upozornuji, že jsem nikdy škodovku neměl a Tdi už vubec ne. Jelikož jsem po dovozu zjistil, že při řazení 3 rych -jak z 2 na 3, tak ze 4 na 3 jde to vždy přez zuby. Tahla na převodovce jsou davané nové v německu, je to poznat, ale nevím, zda pomuže jen je třeba nějak doštelovat, nebo je to na výměnu synchronu. Na netu jsem nasel synchron za cca 500kč, ale nevím zda jde vyměnit bez nutnosti rozebrat rychlostku. Razení jde jinak lehce a ostatní kvalty jsou ok. samozřejmě že chci měnit olej a tak se ptam zkušenějších mimo jiné, zda do 6 rychlostní skříně mam dát origo škoda 75w70, nebo ten 75w90 GL4+. Kokta ma najeto 278 tis km, tak asi tím 75w90 nic nepo.eru, že.?? A ještě nevite někdo zda jde zaměnit 6q z OII do OI. Tech 6 q převodovek z O2 je k mání dost oproti 1. Děkuji za rady.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Obnovim stare tema, to horsi razeni 1 a 2r. je vyrobni vada na kole v prevodovce, viz. www pana Sixty. Jsem po vymene loziska v prevodovce a servisak mi to ukazoval, ze synchrony na 1 a 2. rychlosti jsou opravdu jako nove.

  • o 2 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...
Vloženo

zdravim jen takovy dotaz nechal jsem si vymenit olej v prevodovce octavia 1,6 55kw rok 1997 a nalili tam sice 75w90 ale api gl-5 nebude to vadit vsede se docitam ze tam kazdy leje gl-4 diky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...