Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Dnes, kdyz jsem prijizdel ke garazi a sel otevrit vrata, jsem si vsiml zamlzenych rohu obou prednich svetel. Nebyla to klasicka zatekla voda. Ani nemela byt odkud. Dnes neprselo ani jsem auto neumyval ci tak neco. Chtel jsem se zeptat, jestli je to normalni ze takhle kondenzuje para ve svetlech. U stare Octavky jsem si toho nikdy nevsiml. Jak se pri stani vic zahrivaly svetla tak to pomalu ustupovalo. Prikladam narychlo focene fotky mobilem.

post-20966-1225921807_thumb.jpgpost-20966-1225921823_thumb.jpg

Konstrukcni vada,pokud to mas v zaruce tak to reklamuj,ale pokud nemas poskozenou parabolu,tak necekej vymenu. Svetlo ti vysusi a vzadu vymeni takovej malej nepatrnej dil a odchod.

v záruce jsem reklamoval mlžení pravýho světla a bez keců to vyměnili.

  • 1 měsíc později...

Taky se mně mlžilo levé světlo - vymontoval jsem pro jistotu obě, rozdělal jsem je a nechal na sluníčku ysušit.

Potom jsem vzal vytlačovací pistoly s transparentním silikonem (používá se třeba v koupelnách na utěsnění umyvadla) a nanesl jsem jej po celém obvodu světla na hranu kde přechází čirý plast (předek světla) a šedivý plast (zadní část světla). Ještě jsem to prstem celé začistil do hladka. Když to zaschlo smontoval jsem světla a namontoval zpět na auto. Od té doby je vše OK. V zimě v dešti v mlze - bez náznaku mlžení.

Na zamlžené světlomety vyšlo přímo z ŠA AS, které řeší tento problém. Řeší ě-ma způsoby a to gumovými čepičkami odvětrávacích otvorů nebo výměnou světlometu. Kdo má tzv Octavii III, tak to nejspíš bude řešit u téměř všech světlometů! Kluci ve škoda auto zase šetřili :palec2:

  • 5 měsíců později...

Píše se tu o gumových čepičkách - těmi se nahrazují ta kolínka, která jsou na světlech vidět hned jako první po otevření kapoty? Už jsem totiž zkusil světla těsnit ze všech stran silikonem, ale nic nepomohlo - po jízdě v dešti je v nich voda a po jejím napaření na průhledný plast zepředu se už určitě nejedná o přirozené mlžení, ale o kapky, které po poklepání začnou sjíždět dolů, kde tvoří hezký potůček. Tipuju, že to je ono - teď, když tam mám kolínka, která mají otvor pro větrání, tak se voda dovnitř dostává právě přes ně.

Jakou funkci tedy mají ty čepičky? Tento otvor pro větrání ucpat? Teoreticky je to možné ucpat čímkoliv - třeba silikonem? Vliv na funkci větrání by to mít nemělo - na světle jsou ještě dvě další kolínka... je to tak?

Předem dík za jakoukoliv pomoc.

Já měl stejný problém, ale jinou příčinu. Mlžilo se mi jen jedno světlo a teprve při reklamaci jsme s technikem objevili prasklinu ve spodní části světla. Byla to vlasová trhlina přes polovinu šířky světlometu a byla na spodní hraně světla. V tu chvíli jsem čekal že se dozvím něco o vnějším vlivu nebo kamínku či tak něco, ale kupodivu den nato proběhla výměna v rámci záruky a bylo po problému.

  • 1 rok později...

Včera jsem zjistil, že mám silně orosený jeden z předních světlometů na O II. Zatím jsem to neřešil a abych se přiznal, tak ani nevím jak. Lze to po vysušení nějak zatěsnit? Ani vlastně nevím, kudy se tam ta voda dostala. U 4 roky starého auta mě to docela štve. Poraďte někdo :-)

Já jsem stejný problém řešil zrovna včera. Taky jsme měl jedno přední světlo orosené zevnitř (O2 face) a zjistil jsem, že když jsem měnil žárovku, tak jsem špatně nasadil zadní těsnící kryt. Kryt vypadl a natekla mi tam za deště voda. Světlo jsem vyndal a nechal jsem ho doma vyschnout. Taky jsem to sušil fénem a je to už v pohodě.

dík, jenže já jsem ještě nikdy do toho světlometu nesahal. Navíc jsem před chvílí chtěl světlomet vytáhnout abych se podíval, jestli na něco nepřijdu a po odšroubování plastové matice a odjištění a povytažení světlometu nemůžu rozpojit svorkovnici (ani u toho na druhé straně). Takže jsem to zase dal všechno zpátky. Rozpojuje se ta svorkovnice jen povytažením, nebo je tam někde nějaká pojistka kterou je třeba zmáčknout? Připadám si sice jak pitomec, ale bohužel se mi to fakt nepovedlo.

je tam taková "pacička" která se jen nazvedne a jde to

já tam snad ještě jednou půjdu to zkusit :-) dík

tak už jsem zpátky z garáže a světlo mám doma (to ani nemúžu nikomu říct jaký jsem kretíno s tou pojistkou).

Teď ještě přijít na to, proč tam je ta voda.......

*

Upraveno od zednar

No voda tam bude kvůli špatnému utěsnění.

Někdy se stává že tam ta voda zkondenzuje.

Jí jí tam občas také mám, ale po chvilce se to odpaří.

No voda tam bude kvůli špatnému utěsnění.

Někdy se stává že tam ta voda zkondenzuje.

Jí jí tam občas také mám, ale po chvilce se to odpaří.

no to je mi také jasné že je tam kvůli špatnému utěsnění, ale kde? Určitě to není některým z víček - za prvé jsem s nimi nikdy nemanipuloval, a za druhé byly všechny nasazeny správně. S autem jsem už jel v dešti x-krát a nic se nedělo, a ted najednou po jedné jízdě v slabounkém dešti úplná záplava, žádná malá kondenzace, která by se sama vysušila.

Typuju to někde ve spoji, kde je přilepeno čelní sklo světlometu k jeho plastovému tělu, ale to si jenom myslím. světlo už mám vysušené doma na radiátoru (bez žárovek) a fénem. Po nasazení budu pozorovat.

jj, taky jsem to na podzim resil. Pretesnil (vyplnil) jsem dosedaci plochu-drazku mezi krytem svetlometu a celnim plexi sanitarnim silikonem a dovnitr svetlometu do zadni casti pod to gumove vicko dal par pytlicku se silicou - ty kulicky, co pohlcuji vlhkost a davaji je treba do krabice od bot. A ty zadni gumovy vicka jsem do kontaktni drazky jeste pro jistotu vymazal vazelinou, aby se to pekne pricuclo. No a od ty doby je klid :w00t1:

ja myslim, ze v Tvym pripade to bude prave nejaka netesnost prave mezi dosedaci plochu-drazkou mezi krytem svetlometu a celnim plexi.

Upraveno od jaGmann

jj, taky jsem to na podzim resil. Pretesnil (vyplnil) jsem dosedaci plochu-drazku mezi krytem svetlometu a celnim plexi sanitarnim silikonem a dovnitr svetlometu do zadni casti pod to gumove vicko dal par pytlicku se silicou - ty kulicky, co pohlcuji vlhkost a davaji je treba do krabice od bot. A ty zadni gumovy vicka jsem do kontaktni drazky jeste pro jistotu vymazal vazelinou, aby se to pekne pricuclo. No a od ty doby je klid :w00t1:

ja myslim, ze v Tvym pripade to bude prave nejaka netesnost prave mezi dosedaci plochu-drazkou mezi krytem svetlometu a celnim plexi.

přesně tak, já si myslím to samé (viz výše). To jsem rád, žes mi to potvrdil. Pokud tam ta voda ještě jednou nateče, tak udělám to samé co ty s tím silokonem(moc se mi tosice nelíbí, ale lepší než vysolit 3,5litru z nové).

jestli muzu poradit/doporucit, tak jsem to vyplnil Ceresit Sanitary siliconem. Je to sice drazsi, ale dle doporuceni si zachovava elasticitu pri zmenach teploty v lete, zimne, kdyz se lampa ohreje atd..

Ono dle meho mechanika nejde jen o osklivy efekt oroseneho plexi, ale prej se muze diky te vlhkosti casem olupovat ten vnitrni chromovanej nastrik, tak na to bacha :wacko:

Tak teď jsem z toho jelen. Vysušený světlomet jsem bez dalších úprav a přetěsňování nasadil zpátky (akorát jsem si dal záležet na pečlivém nasazení všech víček, odvětrávacích ventilků apod.) a šel umývat auto - ručně hadicí. Schválně jsem ten světlomet máčel vodou jako nikdy a světe div se - NIC !!!!! Sucho !!!???

Tak jsem zvědavý na první déšť a jízdu v něm, ale horší sprchu jako při mytí už si představit nedovedu. Uvidíme. Momentálně jsem šťastný jako blecha :-)

preju at to vydrzi :palec2: :palec2: :palec2:

preju at to vydrzi :palec2: :palec2: :palec2:

dík :-)

  • 1 rok později...

mám podobný problém, koupil jsem po srážce se srnou použité světlo, které vůbec netěsní u gumové zatěsňovací hmoty. Jak se dá odšroubovat to průhledné plexi, abych mohl vše vyčistit a zasilikonovat to?

  • 9 let později...

Zdravím, mám Toytu Avensis r. v. 2007 o které je známo, že na to trpí. Zkoušel jsem nějaké varianty jak se zbavit vlhkosti ze světlometů ale vždy bez úspěchu. Pak mě napadlo nechat světlomety odvětrávat (bez krycích gum ) které jsou nasazené přes patici halogenové žárovky. Halogenová žárovka se zahřeje.Uvnitř se vytvoří pára,která lépe pak odejde. Mám to tak udělané asi tak 9 let a světlomety jsou pořád  jak nové. Akorát možná pozor na vodiče k halogence aby byly prohnuté směrem dolů v případě třeba

porušeného těsnění víka kapoty. 

Spoiler

 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.