Tuhle anténu jsem zkoušel taky a bohužel je moc dlouhá a rovná a nekopíruje tak tvar střechy - tím pádem zůstane mezi tím těsněním a střechou mezera jako prase - těsnící účinek = 0. Doporučuju tuhle zahodit jako jsem to udělal já a koupit origo od VW. Hodil jsem ji ještě do laku a vypadá to skvěle. Problém je v tom, že ty origo ploutve slouží pouze jako anténa na GPS a GSM (ty dražší ještě na nezávislé topení) a FM musíš řešit jinak. Je hodně způsobů, ale žádný nenahradí klasický prut (nepočítám-li investici několika desítek tisíc do nového zadního skla s integrovanou anténou včetně kabeláže a propojovacích modulů). Když to ale vezmeš kolem a kolem, tak i přesto že bys měl v té neorigo ploutvi sebelepší zesilovač, bude to hrát špatně, protože ta plocha pro příjem vln je prostě malá. Řešením je buďto vzít ten původní prut ze střechy a schovat ho někam do auta, nebo koupit novou nalepovací anténu (každý zkouší něco jiného - do palubky, pod tapec dveří, do A sloupku, do nárazníku). Pokud máš dvoutunerové rádio, tak potřebuješ někam schovat antény dvě. V tom je ale další problém - nikde se mi nepovedlo sehnat nalepovací anténu, která by byla bez separátního napětí - VW vede napájení přímo po koaxiálu. Účinek origo prut antény zase většinou znehodnotíš tím, že ji dáš třeba do horizontální polohy do palubky. V konečném důsledku to i tak hraje dost mizerně, přestože mám zapojené dvě antény...
Jinak ten konektor pod střechou je RAKU, FAKRA jde do rádia. Na netu by mělo být sice plno redukcí, ale to je poměrně zbytečné, protože jak je výše uvedeno - VW rádia nemají externí napájení antény, je to napájeno přímo po koaxiálu.
Když to shrnu, tak v autě, které z výroby není osazeno dvoutunerovým rádiem, nebo přímo ploutvičkou, je velmi těžké, ne-li nemožné, nahradit prut za ploutev při zachování dobrého příjmu FM signálu. Respektive mně se to tedy ani po půl roce zkoušení různých variant nepovedlo. Naštěstí rádio moc neposlouchám a tu ploutev mám hlavně spíš jen na štyl