Přejít na obsah

pístní kroužky+gufera na ventilech


Ondraasek

Doporučené příspěvky

Ahoj, poslední dobou mi už začíná přetékat pohárek trpělivosti. Neustálé kupování drahých olejů a aditiv, neustálé dolívání a pod. Mám 74 kW fábku r.v. 2001 a rozhodl jsme se, že nechám vyměnit pístní kroužky a gufera na ventilech. Chtěl jsem se zeptat, jestli to někdo už nedělal a popřípadě neví,kolik to cca bude stát. Bude mi to asi dělat známej v neorigo servise. Díval jsem se, že dříky na ventily sada stojí cca 400 kč, dále těsnení hlavy 1200 kč a kroužků je více typů. resp cena 500-2500,záleží asi kde.. A časově je to jak náročné? dík moc za infa ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Gufera vyměníš jen se sundaným krytem rozvodu - palici sundávat netřeba, guferka jsou "seshora" od vačkového hřídele. Horší to je s kroužkama - to se musí vykuchat celý spodek motoru, olej ven, vana dolů, klika ven, vytahat ojnice i s písty a kroužky poměnit venku, nepopřeházet si písty mezi sebou - pak smáčknout prsty kroužky jeden za druhým nebo spešl přípravkem všecky naráz - a šup s pístem do válce... Znovu vložit kliku, nové šály, zkusit, případně zaškrabat a celé pečlivě abys neucpal mazací kanálky smontovat. Všecko pěkně vyčistit od usazenin, nasadit vanu, dát nový olej... Pro člověka který to nikdy nedělal je to na 2 dny, pod dozorem zkušenějšího na den, pro zkušeného mechána několik hodin práce. Po takové výměně budeš muset absolvovat "zkrácený záběh" - prostě cca 2-3 tisíce km motoru nenakládat "plnej knedlik" a jezdit jako při novém motoru - než se kroužky i šály zaběhnou, je potřeba jim dát šanci "si zvyknout". Cenově by se to ve značkáči nedalo zaplatit, v neznačkovém servise si myslím že by ses mohl do 5000-6000CZK vejít, pokud tam nebude měněno ještě něco dalšího. Ve značkáči to odhaduju na 20 papouchů a klidně i víc - ti zloději většinou nevědí, co by si řekli....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam jednu cerstvu zalezitost, malemu rozvodovemu remenu akosi vypadali zuby a tym padom vyfukove ventily pri nieco cez 3500ot mierne zmenili svoj tvar... (foto mam)

Dole hlava, vymena 8 ventilov, vymena 16 guferiek, rozvody, pumpa, klinak - praca 200€ (staly zakaznik, a lutost nad sumou 450 za odtah)

Editováno: , autor: mafiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mám rozebraný motor a dělám celou generálku

písty, sedla na ventilech (komplet hlava ...) těsnění, gufery, hydroštely, strojní práce, rozvody, chladič (kapal) a cena je 25.000- a to nepočítám tu hromadu času (čištění, rozebrání, skládání ...)

jo a zda budete dělat písty tak doporučuji horem, zda sundáte kliku tak se dává novej silentblok za setrvákem a ten stojí 2500.- (dává se přípravkem)

zda to budete dělat pořádně a měnit šrouby + těsnění tak se tato oprava prodražuje, ale jistota je jistota

foto zde

Editováno: , autor: Majký
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Když už je tu téma na pístní kroužky a gufera, nepostřehl jsem, kterého výrobce pístních kroužků preferujete.

Pánové, vy z Vás, kteří jste už pístní kroužky na své 1.4 16V 74 kW měnili, kroužky kterého výrobce jste použili? Goetze, Mahle nebo něco jiného?

Nevíte, od kterého výrobce je bere škodovka, resp. VW?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dundas: já mám vyhlídlé tyto: http://www.cc-autodily.cz/sada-pist-krouzku-76-5?brand=SKODA&model=FABIA .. ale pořád to zvažuju, protože auto až na to, že to žere olej, jede dobře. Poradím se o víkendu na srazu, co na to říkají ostatní. Každopádně za cca 20 tis km budu dělat rozvody, takže přemýšlím, že bych hlavu shodil při této příležitosti a zkusím od mechanika vysondovat, kolik že by za výměnu chtěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor ide tichcsie, co je asi skor sposobene novymi rozvodmi a zda sa ze celkovo lepsie taha a trosku klesla aj spotreba (ale to sa mi mozno naozaj len zda :D ). Myslim si ze sa to oplati nechat urobit pokial auto zere olej nakolko moze odist lambda sonda ako mne.

Ja som to tiez spojil s vymenou rozvodov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

ja jsem to vyřešil tak,ze jsem presel z oleje co stoji 200kc/L na olej co stoji 70kc/L a to na total rubia polytrafic 10W40 ma to A3/B3 a normu VW 505.00.pred tim jsem kupoval castrol magnatec a to byla docela palka na to dolejvani.docela bych i rekl ze se mi spotreba oleje trochu snizila ale nejak to neresim.proste jen dolejvam a olej menim cca pri 12-13000km

Editováno: , autor: labi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...