Publikováno Duben 5, 201114 r Zdravím všetkých, pred pár mesiacmi som kúpil octaviu II, 2.0 TDi, a asi týždeň do zadu som si všimol pri výjazdoch z kruhového objazdu a rozjazdoch na križovatách že auto dosť dymí, nie je to čierny dym ale bielo-modrý ako keď uniká olej. Kontroloval som hladinu oleja mam tam medzi min a max, olej je tam long life vymenený pred 10 tis. km, auto má výkon, na volnobehu motor sem tam šklbne ale to môže byť asi aj nekvalitnou naftou. V servise sa zatial konkrétne nevyjadrili ale padli možnsti od turba cez ventily až po stieracie krúžky. Ak by niekto vedel poradiť alebo mal skúsenosť s niečim podobným tak nech sa páči. Auto je vyrobené 2006 a má najazdené 67 tisíc. Kilometre som overoval.. Ešte čo som si všimol tak keď pri naštartovanom motore dám dolu viečko cez ktoré sa nalieva olej tak motor dosť dýcha teda dosť dymí aj cez to viečko. Mam moznost aj pripojenia na vag, keby niekto poradil ktoré hodnoty mam porovnať s nameranými tak by som bol celkom rádmozno to pomôže pri objasnení problému a ja sa kludne vyspím. Prípadne utrhnem hlavu predchodziemu majitelovi
Duben 5, 201114 r Nechci tě strašit, ale něco podobného se stalo mému známému s audi. Nakonec to byly trysky. Když koukneš SEM tak je tam tabulka diagnostiky na turbo.
Duben 5, 201114 r Autor Tabulku som si pozrel je to super vec ! Len sa modlím aby to bolo turbo a nie vstreky alebo nieco ine.. Pojdem zhodit hadicu od turba a odskusam volu na turbe snad tam nieco zistim.. plus urobim diagnostiku pozriem ci su ostatne hodnoty v normale. Nahodou nevies ktore su to kanaly na vagu ako trisky a podobne to sa mi zda tusim 13kanal..
Duben 8, 201114 r Autor mam stejnou zkusenostm,dym hlavne pri rozjezdech......u me to bylo turbo Presne pri rozbehu ked dam viac plynu ako motor vydýchne medzi dalsim prevodovym stupnom kúdel dymu.. dnes som siel po rovinke 160 moc som tomu netocil ale mal som podlahu a motor sa prepol do nudzoveho rezimu.. uz zajtra zhadzujem turbo..vag neodhalil ziadnu chybu pozeral som vstreky hodnoty su v normale.. dufam ze ked zhodim hadicu od turba bude tam nieco bud viac oleja ako ma byt alebo vôla.. A ty si co potom urobil s turbom ? repas ci nove ?
Duben 10, 201114 r Autor Tak včera som zhodil hadice od turba a po vyzualnej kontrole a poskúšaní som zistil že je pravdepodobne ok, nemalo žiadnu vôlu oleja tam bolo minimum.. dnes idem urobit hlbsiu diagnostiku.. Podla všetkého to vyzerá možno na zapečené gumičky ventilov, možno vstreky
Duben 10, 201114 r Pokud se olej neztrácí a neubejvá tak to turbem nebude ani guferama na ventilech.Tady bude potřeba nechat změřit tlaky na válcích.Co voda neztrácí se?Mohlo by to bejt špatným těsněním pod hlavou.To že to dost dýchá by mohlo bejt přicpaný odvětrání motoru zpět do sání(možná zapečený pístní kroužky).Vstřiky nechat přeměřit zda rozprašují tak jak mají a zda neukapávají to taky způsobí že to zahulí modrobíle hlavně u studenýho startu.Nebude to jednoduchý a asi ani nejlevnější způsob opravy (pokus -omyl)ale nic jinýho nezbývá.
Duben 10, 201114 r Autor No a myslím si že už viem čo tomu je, olej sa nestráca, voda je čistá ani neubúda, turbo tlačí ovela viac ako by malo a ventil na nom sa zasekáva, cize bude zakarbónované takze cez vikend ho zhodim a dam vycistit, a na vstrekoch sme zistili ze jeden ma hodnotu nad 110.. tusim stvrty strek, cize bude zavzdusneny a ma asi predstrek.. takze nove gumicky a sroby a pretesnim vstreky a snad to bude vsetko ok.. oprava cca 100 eur viac im nedam
Duben 13, 201114 r Autor Pokud se olej neztrácí a neubejvá tak to turbem nebude ani guferama na ventilech.Tady bude potřeba nechat změřit tlaky na válcích.Co voda neztrácí se?Mohlo by to bejt špatným těsněním pod hlavou.To že to dost dýchá by mohlo bejt přicpaný odvětrání motoru zpět do sání(možná zapečený pístní kroužky).Vstřiky nechat přeměřit zda rozprašují tak jak mají a zda neukapávají to taky způsobí že to zahulí modrobíle hlavně u studenýho startu.Nebude to jednoduchý a asi ani nejlevnější způsob opravy (pokus -omyl)ale nic jinýho nezbývá. No takže asi pred týždňom som kontroloval hladinu oleja, bolo tam medzi min a max cca v strede a dnes po povedzme 300 km ani nie kontrolka skontrolujte hladinu oleja tak som musel doliať.. čiže olej ubúda a asi dosť rýchlo
Duben 13, 201114 r Tak pokud je turbo relativně suchý tak by se to dalo lokalizovat buď že to je zapečený na kroužkách nebo jsou špatný gufera na ventilech.Gufera by se daly poznat tak že se sundají komplet svody a nastartuje se to mělo by bejt vidět jak olej stejká po dříkách a na kterým válci.Pokud to budou kroužky což by mohli být,protože to dost dejchá.Pak se dostává nespálenej olej do výfuku a tím jak se to začne zahřívat tak to dýmí. Upraveno Duben 13, 201114 r od acek
Duben 14, 201114 r Autor Tak pokud je turbo relativně suchý tak by se to dalo lokalizovat buď že to je zapečený na kroužkách nebo jsou špatný gufera na ventilech.Gufera by se daly poznat tak že se sundají komplet svody a nastartuje se to mělo by bejt vidět jak olej stejká po dříkách a na kterým válci.Pokud to budou kroužky což by mohli být,protože to dost dejchá.Pak se dostává nespálenej olej do výfuku a tím jak se to začne zahřívat tak to dýmí. tak oukej ja to takhle tak vyskousim a napadlo mne kdyz sou speceny krouzky, ponevac auto ma 67 tisic najeto, prej existuje na to nejakej pripravok aby sa rozlepili je to tak alebo sa musia vymenit ?
Duben 14, 201114 r Buď koupit přípravek nebo stačí obyčejnej petrolej.Vyndat žhavící svíčky A pomocí injekční stříkačky s hadičkou dát do každýho válce tak deci a nechat reagovat.Občas okousek pootočit klikovým hřídelem aby se to pohlo a petrolej se dostal ke kroužkům.Pro tento způsob je lepší vypustit olej a po vypuštění dát pod výpušťák nějakou misku pro kontrolu kdyby to protýkalo.Pokud to nepomůže pak bude muset dolů hlava a vana povolit ojnice a vytahat písty ven.Zkontrolovat zda se kroužky volně hýbou,pokud ano tak dát novou sadu kroužků.Při tý příležitosti nechat udělat i ty gufera na ventilech.A pokud použiješ petrolej tak zpět ho odsaješ zase tak že si natočíš píst y do horní ůvratě a tou stříkačkou z hadičkou to odsaješ zpět pokud tam trocha zůstane nic se neděje to se vytlačí do výfuku a spálí se.
Duben 19, 201114 r Autor Buď koupit přípravek nebo stačí obyčejnej petrolej.Vyndat žhavící svíčky A pomocí injekční stříkačky s hadičkou dát do každýho válce tak deci a nechat reagovat.Občas okousek pootočit klikovým hřídelem aby se to pohlo a petrolej se dostal ke kroužkům.Pro tento způsob je lepší vypustit olej a po vypuštění dát pod výpušťák nějakou misku pro kontrolu kdyby to protýkalo.Pokud to nepomůže pak bude muset dolů hlava a vana povolit ojnice a vytahat písty ven.Zkontrolovat zda se kroužky volně hýbou,pokud ano tak dát novou sadu kroužků.Při tý příležitosti nechat udělat i ty gufera na ventilech.A pokud použiješ petrolej tak zpět ho odsaješ zase tak že si natočíš píst y do horní ůvratě a tou stříkačkou z hadičkou to odsaješ zpět pokud tam trocha zůstane nic se neděje to se vytlačí do výfuku a spálí se. No tento piatok už urobim vymenu gumičiek pod vstrekovačmi, som objednal v škodovke nové aj nové skrutky. A ešte aj vyčistenie ventilu na turbe.. No zistil som nemilú správu auto žere dosť olej dobré deci alebo aj dve na 200 km.. čiže fakt neviem či sú zlé guferá pod ventilmi alebo tie krúžky... mam dať premerať tlaky na valcoch skôr než sa do niečoho pustím ?
Duben 19, 201114 r Pokud máš možnost a chceš je dát změřit tak to udělej hodně to napoví zda to je na kroužkách nebo na těch ventilovejch guferech. Upraveno Květen 16, 201114 r od acek
Květen 16, 201114 r KDO SI SÁM ČISTIL TURBO,NEBO HO JEN VYNDAL A NECHAL VYČISTIT?CO TO VŠE OBNÁŠÍ A JAK TO TRVÁ DLOUHO? Upraveno Květen 16, 201114 r od Pavel 5
Září 13, 20168 r Ja mám ten istý problém mám 1.9 Tdi 96 kW a dymi na modro pri studenom štarte.Vymenil som gufera na vstrekoch,pretesnil Trisky všetky a aj zdvíhatka nové ventil a aj tak dymi pri studenom štarte. Vymenené rozvody nastavené na výbornú ale na štvrtom vstreku stále zla hodnota. Prosím poraďte mi už som zúfalý a nestalo má to malo. DAKUJEM
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.