Přejít na obsah

Fabia 1,4 TDI 59 kW- rozumná volba?


Doporučené příspěvky

Našetřil jsem cca 170tis. a dostal jsem nabídku na zachovalou Fabii 1,4 TDI 59 kw s nízkým počtem najetých km. Všichni mě ale od koupě odrazují kvůli hlučnosti motoru a nevýraznému výkonu. Šli byste s mýma penězma do této Fabie nebo mám vzít raději Octavii 1,9 TDI 66 kw např. o rok starší s vyšším počtem najetých km v hatchb.?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám 1.4TDI, ale 51kW. Co se týká hluku, tak oproti 1.9TDI je o něco horší, přece jenom ten válec tomu chybí, ale po čipu (na 66kW) se motor trošku uklidnil hlavně ve městě, na dálnici mi příjde 1.4 a 1.9 prakticky stejná. I spotřeba je dobrá, jezdím furt do 5 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

x

Jo, ale já psal že po čipu se motor zlepšil, v sériovém stavu tam rozdíl opravdu je. Každopádně 1.4TDI není špatnej motor, hlavně teda 59kW, která má delší převodovku a míň žere. Další výhoda je, že se na něj platí menší pojistka :)

Editováno: , autor: Olin
Porušení pravidel - nekopírovat předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobne si myslim ze je to hodne individualni. Taky jsem se toho obaval a kdyz jsem si FI kupoval presne s dotazovanym motorem bylo to hrozne. Neni se cemu divit benzinove motory maji jinci zvuk ;o)

Ale po prvnim tydnu a to prevazne s dopravou po Praze jsem si zvykl, ze mi to uz skoro neprijde jen pod temi 2t ot to je takove, ze si clovek vzpomene usmeje se a prida ;)

Vykonove myslim pro takove auto skvely motor (muj nazor ;)).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když to nebudeš tahat (případně předchozí majitel) pod plným plynem na pětku z 1500ot., tak vydrží. to je docela častý problém u naftových motorů. sílu na to mají, ale převodovka si celkem užije rázů. není to autobus a musí se to držet v rozumných otáčkách

samozřejmě může být i nějaká konstrukční vada špajzky a i když se k ní budeš chovat s citem, stejně může kleknout.

Editováno: , autor: boobika
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvukově je to zlý, chrochtá fakt všechno, na volnoběh, já citlivka slyšim i rozdíl ve zvuku při sešláplý spojce a při uvolněný spojce. (V autorizovanym servisu nic neslyseli):) Zapnu li klimu klesnou otacky a hned se to víc klepe:) Má to prostě svojí atmošku tenhle motor:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám přesně rok tu samou,v létě jezdím za 4 litry a to dojíždím do práce cca 10 km,jinak na chalupu a jiné pojížďky.Za rok najedu tak 10-12000km.Maximální spokojenost,trochu hluku se dá vydržet,nehoním ji a když je potřeba tak jede jako ďas.Prostě paráda.Jenom ta cena za naftu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Kucí a máte nějaký zkušenosti s převodovkou k 1,4 TDI? nějaký problémy, vysypání atd? neslyšeli ste někdy? dík

Problem moji prevodovky je ze po delsi ceste pri naslednem rozjezdu napr na krizovatce si popovidaji zuby z 1. na 2. stupen.Mluvim o rozjezdu ne na duchodce a ani na pirata.

Jelikoz se to deje opravdu pouze po delsich cestach byla mi doporucena vymena oleje v prevodovce.

Koncem tydne by mel byt olej vymenen tak uvidim zda to bude ok jinak pry synchron + spojka.

Dam echo jaky bude vysledek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

x

tak na to sem zvedavej. podobnej problem (nezavislej na delce predchozi jizdy) jsem taky resil, vymenil jsem taky olej a pak radeji uz radil s citem a nevyvolaval si psichycky problemy tim, ze bych musel poslouchat zuby mezi 1 a 2. nicmene ted pri ceste z italie mi to u brennneru pri podrazeni na 3ku skrtlo jako bych nezmack ani spojku, tak sem pak sazel v celem sjezdu z brenneru 3ku 4ku 5ku 3ku atd a nic, az zase u zlicina v praze podrazeni na 3ku jako kdybych neumel radit. Dva mechosi se v tom svezli a presvedcili me, ze sem kopyto já. i já tomu uz verim, od té doby (mesic) se to neopakovalo - ale taky dal nez kolem mesta sem s tim zatim nejel. Tak nevim kurňáááá:) uvidime co ted vejlet do rakous.

Editováno: , autor: Olin
Porušení pravidel - nekopírovat předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze auto je doma a prvni pocity z razeni jsou opravdu velmi dobre. Razeni je o neco lehci ale nejvic je zmena znat pri podrazovani kdy jsem obcas mel strach zda nebudou "zoubky".

Nicmene delsi trasa zatim nebyla a tak dam vedet jaky bude vysledek.

Jinak jsem byl v servisu informovan ze ma Fabka(r.v. cerven 2006) spada do svolavaci akce skodovky u ktere doporucuji pri problematickem razeni zmenit typ oleje. Jaky typ je novy olej bych mooozna dohledat ve fakture.

Editováno: , autor: Coala
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Takze auto je doma a prvni pocity z razeni jsou opravdu velmi dobre. Razeni je o neco lehci ale nejvic je zmena znat pri podrazovani kdy jsem obcas mel strach zda nebudou "zoubky".

Nicmene delsi trasa zatim nebyla a tak dam vedet jaky bude vysledek.

Jinak jsem byl v servisu informovan ze ma Fabka(r.v. cerven 2006) spada do svolavaci akce skodovky u ktere doporucuji pri problematickem razeni zmenit typ oleje. Jaky typ je novy olej bych mooozna dohledat ve fakture.

Takze prvni vetsi vylet za nami a prevodovka se chova uplne skvele. Bez starosti mohu podrazovat i se celkem slusne rozjidet.

Panum v servisu patri velky DIK! Ale pri te chvale me opustil brzdovy spinac svetel, ale o tom uz nekde jinde ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

x

cau to je zajimavy s tim olejem, nemel bys k tomu neco vic? ja tam pri te vymene jak tu pisu vyse dal predepsany original.

Moje auto je taky z 2006, nevim ale kde zjistit primo datum vyroby, mam datum registrace v TP 11/2006, takze to by mohl byt nejaky zari?

Editováno: , autor: Olin
Porušení pravidel - nekopírovat předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

x

Ahoj Kostio detaily jsem rozepsal zde jinak vyrobu mi zjistili dle VIN. Zkus dotaz v autoriz. servisu na typ oleje a budes mit klid.

Hlavne doufam, ze to bude dlouhodobe vyreseno ;o) ted me zas prekvapil spinac brzd, ale oprava za 15 minut a 10euro vlastnimi silami.

Drzim palce at to doresis koukam, ze te to trapi pekne dlouho :)

Ja auto poridil po predchozim majiteli v breznu a ten na to ocividne kaslal.

Editováno: , autor: Olin
Porušení pravidel - nekopírovat předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

x

Nejses z Prahy? ono to je totiz tak, ze nemam zadny referencni auto se kterym bych porovnaval a spoustu veci muze byt "normalni" projev, ale obecne sem na svy auto dost precitlivelej i proto, ze to nemam jen na popojizdeni Prahou a okolim, ale beru na strechu serfa a jezdim s tim i docela daleko k morim a jezerum, takze vse musi bejt v cajku:) díky

Editováno: , autor: Olin
Porušení pravidel - nekopírovat předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

x

Ahoj ano z Prahy jsem. Na vlastni auto je normalni clovek vzdy haklivejsi. Klidne to muzem pristi tyden porovnat nicmene po tom co sis uzil bych nevahal a na vymenu bych se dotazal v servisu prip rovnou poridil olej a vymenil(nechal vymenit). Tim clovek nic nezkazi. Jak pises ze s tim najezdis hodne nemuze byt na ceste spojka?

Editováno: , autor: Olin
Porušení pravidel - nekopírovat předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

x

Ahoj ano z Prahy jsem. Na vlastni auto je normalni clovek vzdy haklivejsi. Klidne to muzem pristi tyden porovnat nicmene po tom co sis uzil bych nevahal a na vymenu bych se dotazal v servisu prip rovnou poridil olej a vymenil(nechal vymenit). Tim clovek nic nezkazi. Jak pises ze s tim najezdis hodne nemuze byt na ceste spojka?

Ahoj, promin, nevsim sem si zes mi reagoval na muj prispevek. Rad v Praze nekam dorazim na malej pokec a srazek. Olej jsem menil v prevodovce loni, sem dost zvedavej co mi reknes na moji prevodovku.

Editováno: , autor: Kostia
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdar pánové

Fábia 1 1,TDI R.V.2003:Před pár dny jsem taky absolvoval výměnu oleje v převodovce.Prvotní informace byla,že náplń je dva litry.U výměny jsem byl osobně přítomen.Vypuštěno bylo do mrtě,nebo alespoň už nic nevytékalo.Při nalévání nového oleje(naléváno takovou šprickou-něco jako pumpička s hadičkou) mechanik do převodovky dostal cca 1,5-1,75l oleje.Pak už začal z otvoru vytékat.Při mém dotazu,že by se měly vejít 2 litry mi řekl,že ono se toho napovídá.V nějaké příručce jsem se dočetl,že by se po dolití(myšleno když to začne vytékat) měla převodovka uzavřít a nastarovat.(nevím jak přesně to bylo formulováno),pak znovu otevřít a dolít do plna.Olej se dostane na kola atd. a celkově ho asi ubyde.No a teď můj dotaz.Nebude mi ten půl,nebo čtvrt litr v převodovce chybět?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...